Gå til innhold

OL i doping?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Allerede er det gjort rundt 20 dopingavsløringer i dette OL, både gullvinnere og sjanseløse finnes på listen over dopingtatte.

Bra, og samtidig tragisk! Bra fordi det viser at dopingjegerne har metoder som fungerer, tragisk fordi det viser at terskelen for å jukse ikke er blitt noe høyere selv etter mange år med intenst arbeid.

Ingen nordmenn er hittil tatt - men etter at Norge var selveste Dopingverstingen i sommer-OL 2000 har vi vel ingen spesiell grunn til å briske oss så voldsomt.

En annen observasjon: En haug med USA-stjerner ble tatt for doping og dopingrelatert juks i forkant av OL. Ingen fra USA er hittil tatt i OL. Samtidig ser vi at for første gang siden DDR (Deutsche Doping Republik) sliter USA med å bli beste nasjon i OL.

Litt trist at det landet her i verden som setter seg selv og sine egne idealer høyest faktisk også har vist seg å være en høyborg for gen- og blodmanipulerende juksemakere.

Får vi noen gang en helt ærlig og ren idrett igjen? Neppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det tror ikke jeg heller og det er utrolig trist.

Jeg må si jeg har stusset over i år alle de som setter ny PB i friiderett i årets OL og løpetidene på 100,200 og 400 har vært betydelig mye bedre en i VM . Det er en trist trend at man blir mistektsom hver gang noen setter en ny rekord eller gjør det bra :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg må si jeg har stusset over i år alle de som setter ny PB i friiderett i årets OL og løpetidene på 100,200 og 400 har vært betydelig mye bedre en i VM . Det er en trist trend at man blir mistektsom hver gang noen setter en ny rekord eller gjør det bra  :roll:

Samtidig er jeg glad for at man på de fleste løpsøvelser er milevis unna verdensrekordene som er satt i de mest dopbefengte tidene.

Lar det seg for eksempel gjøre å slå kvinnenes verdensrekorder på 100 meter, 400 meter og 800 meter uten å ha skjegg? Neppe. Det samme gjelder enkelte av kastøvelsene.

Kombinasjonen av raskt banedekke og spissing av form kan gjerne forklare mange PB'er, men de gamle verdensrekordene lukter det piller og kanyler av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå er det faktisk snakk om å fjerne vektløfting fra OL programmet neste gang, men det er jo utrolig urettferdig for de som ikke er dopet :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nå er det faktisk snakk om å fjerne vektløfting fra OL programmet neste gang, men det er jo utrolig urettferdig for de som ikke er dopet :roll:

Ja, de føler seg sikkert urettferdig behandlet begge to.

Mulig man bør gi idretten, altså vektløfting, en mulighet til, men vektløfterne er dopingverstinger i hvert eneste OL og ikkeno' tyder på at de har skjerpet seg. Med slike holdninger har man heller ikke noe i ærlig kappestrid å gjøre, og jeg trodde at ærlig kappestrid faktisk var noe av hensikten med OL.

Det som plager meg aller mest, er hvor lunkne enkelte nasjoner er til å straffe dem som faktisk er tatt. Dét forteller meg at holdningene ikke bare er et problem hos enkeltutøvere, men faktisk satt i system.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ja, de føler seg sikkert urettferdig behandlet begge to.  

:ler:

Sant at mange nasjoner er utrolig slappe. Jeg reager på At marion Jones nå mes sannsynelig for lov til å løpe 4x 400m stafett og kanskje 4x 100m stafett.

Hun er hun "mistanke" hva nå det egentlig betyr? Betyr det at hun har testet positivt eller ikke :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det betyr at hun har vært tilknyttet samme miljøet, samme trenere og ikke minst samme pilletrillere som de utøverns som faktisk er tatt for doping og/eller dopingrelatert juks.

Eksmannen hennes, selv dopingtatt, har jo også prøvd å snakke henne langt inn i kanylenes verden.

Såpeopera, rett og slett. Amerikansk dobbeltmoral på sitt absolutt verste! La oss håpe at den nye generasjonen amerikanske sprintere, som faktisk har gjort det veldig bra, klarer å holde seg unna dette ødeleggende systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nesten blitt så ille at man skulle gjort om reglene slik at doping ble lovlig. Alle kan dope seg men på eget ansvar. :ler:

Fra spøk til revolver.

I en undersøkelse om doping blant toppidrettsutøvere viste det seg at 30% ville dopet seg for å vinne OL-gull selv om det betydde at de ville dø 30 år gamle....hvor syk har verden blitt?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen observasjon: En haug med USA-stjerner ble tatt for doping og dopingrelatert juks i forkant av OL. Ingen fra USA er hittil tatt i OL.  

Litt trist at det landet her i verden som setter seg selv og sine egne idealer høyest faktisk også har vist seg å være en høyborg for gen- og blodmanipulerende juksemakere.

Jeg synes faktisk dette faktum viser at USA endelig har tatt en opprydning i egne rekker. Langt bedre å gjøre dette før OL enn å la utøverne konkurere for senere å bli fratatt eventuelle medaljer.

Når det gjelder Marion Jones så har hun jo nettopp ikke levert noen positiv dopingprøve, og så lenge man ikke har testet positivt, er man vel i det minste uskyldig til det motsatte er bevist? Dessuten er hun jo med å konkurerer i lengde allerede, så det er vel ikke noe mer betenkelig hvis hun også løper stafettene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg synes faktisk dette faktum viser at USA endelig har tatt en opprydning i egne rekker. Langt bedre å gjøre dette før OL enn å la utøverne konkurere for senere å bli fratatt eventuelle medaljer.

Oppryddingen kommer minst 8 år for sent, men under og etter sist VM skjedde vel såpass mye pinlig for USA at de denne gang endelig har valgt å være i forkant.

Om de derimot får bukt med systemfeilene sine, gjenstår å se. Jeg håper det, men er ikke sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ' date=' hun kvalifiserte seg jo ikke til 100 og 200, kun til lengde.[/quote']

And so? De kan vel fortsatt bruke henne på stafettlaget allikevel? Det er vel opp til treneren? Hva har da dette med mistanken om doping å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det skulle da også bare mangle, så blærete som de var i alle årene der dopernes teknologi lå langt foran dopingjegernes. Sist VM markerte et vendepunkt, og USA satt SCHMACK i gapestokken.

Trist for God's own country, så dem i overkant av halvhjertede opprydningen sa seg vel egentlig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da heller ikke sagt noe som helst om at det ikke skulle mangle at USA skulle rydde opp i egne rekker, men alt for å kverulere litt ikke sant Tøffel? Men det er jo ganske så tydelig at det fortsatt er en del andre nasjoner som ikke har ryddet opp i det hele tatt. Men selvfølgelig, i disse anti-USA tider spiller ikke det så stor rolle.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"Anti-USA" er pisspreik, dette handler om anti-dopingmoral og forhåpentligvis anti-dobbeltmoral. Er du dermed ferdig med å kverulere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på deg det Tøffel..

Merkelig hvor lite det opptar deg at andre nasjoners utøvere doper seg i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Satt akkurat og tenkte på om du og en viss annen debatant kunne være samme person.. Dere har i allefall til dels samme debattteknikk.. Og nåde den som tråkker dere på tærne..

Jeg har lest alt som sto i tråden jeg Tøffel, så jeg ser ikke noe behov for å lese den igjen.. Tiden vil vise om USA har gjort anti-doping arbeidet sitt godt nok, men foreløpig virker det i allefall som om det arbeidet de har gjort har gitt resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Definitivt ikke samme person. Du, derimot, er bare deg selv lik. Kanskje like greit, slik du freser over av personkarakteristikker når du ikke er enig med noen.

Da er vi jo enige, det var litt av en omvei du la ut på for å komme fram dit!

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Definitivt ikke samme person. Du, derimot, er bare deg selv lik. Kanskje like greit, slik du freser over av personkarakteristikker når du ikke er enig med noen.

.

Faktisk kan hun minne litt om sønnen din :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...