AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #21 Skrevet 2. mai 2015 Alltid så gøy å høre i fra fagfolk. Magesekken utvider seg ikke Man får en utposning på tarmen.Anonymous poster hash: 3f33d...271 Jo, når man spiser mye utvider magesekken seg. Dette er helt grunnleggende kunnskap. Anonymous poster hash: 762ad...bd3
Invicta Skrevet 2. mai 2015 #22 Skrevet 2. mai 2015 Ja, du kan snakke med fastlegen din. Om du kan få operasjon er det imidlertid kirurg/sykehus som avgjør. Vektoperasjon er et omfattende inngrep og det er derfor mye man må gjennom for å komme så langt. Man må blant annet ha samtaler med psykolog og ernæringsfysiolog. Som en liten digresjon må jeg tilføye at jeg synes det er trist at det psykiske behandlingstilbudet til sykelig overvektige er så mangelfullt. Man får behandling om man sulter seg i hjel, men ikke om man spiser seg til døde. Da skal man i stedet opereres. Dessverre tror jeg problemet som fører til overvekten i mange tilfeller ikke lar seg operere bort. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #23 Skrevet 2. mai 2015 Prøv å gå ned uten operasjon, det er det absolutt beste for kroppen. En operasjon innebærer risiko. Skaff deg psykolog å få hjelp av kurs f.eks til å gå ned. ellers står det jo masse om helse og endring av livsstil på nettet, men det handler om din VILJESTYRKE. Hvis du begynner å bevege deg, f.eks gå turer minst 3 ganger i uka, helst 30 inutter hver dag, og spiser mindre og sunnere, vil du gå ned over tid å få en finere kropp du blir fornøyd med. Anonymous poster hash: 8b306...e2d Alltid skal det komme en eller annen besserwisser når folk spør om overvektsoperasjon og si at det handler om viljestyrke, mindre mat og mer trim. Det gjør ikke alltid det! Det viser bare hvor utrolig lite du vet og forstår om ett svært sammensatt problem. Ved f.rks gastric bypass endres hormonvirkningen i kroppen, som ikke bare regulerer sult og behov for mat, men som også styrer kroppens indre klokken for hvilken vekt kroppen skal ha for å ikke gå i sultemodus. Men det er nok ikke noe du i din feiloppfatning av kost/trim tabellen forstår deg på. Når du ikke har noe vettugt å tilføre en som er desperat, så er det bedre at du holder munn og ikke sprer dine nedlatende og lite korrekte antagelser.Jo, når man spiser mye utvider magesekken seg. Dette er helt grunnleggende kunnskap. Anonymous poster hash: 762ad...bd3 Det er rett, men når man foretar en slankeoperasjon (gbp) så kobles magesekkes av, og kan dermed ikke vokse. Og dermed beviste vel det hvor lite du kunne om temaet. Anonymous poster hash: 2cd2f...833 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #24 Skrevet 2. mai 2015 Alltid skal det komme en eller annen besserwisser når folk spør om overvektsoperasjon og si at det handler om viljestyrke, mindre mat og mer trim. Det gjør ikke alltid det! Det viser bare hvor utrolig lite du vet og forstår om ett svært sammensatt problem. Ved f.rks gastric bypass endres hormonvirkningen i kroppen, som ikke bare regulerer sult og behov for mat, men som også styrer kroppens indre klokken for hvilken vekt kroppen skal ha for å ikke gå i sultemodus. Men det er nok ikke noe du i din feiloppfatning av kost/trim tabellen forstår deg på. Når du ikke har noe vettugt å tilføre en som er desperat, så er det bedre at du holder munn og ikke sprer dine nedlatende og lite korrekte antagelser. Det er rett, men når man foretar en slankeoperasjon (gbp) så kobles magesekkes av, og kan dermed ikke vokse. Og dermed beviste vel det hvor lite du kunne om temaet.Anonymous poster hash: 2cd2f...833 Snakk om å være nedlatende her..! En operasjon er RISIKO, og det er absolutt det beste for kroppen å gå ned på naturlig vis, da hun UANSETT må endre kosthold, som en annen her var tidligere inne på! En slankeoperasjon er en quick fix løsning, som kroppen må slite med resten av livet. Hvis man får hjelp av en psykolog over tid, samt kostholdsendring og mosjon, kan ts få langt mye bedre hjelp som kan vare livet ut. Hun må uansett sette inn VILJEN! Anonymous poster hash: 8b306...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #25 Skrevet 2. mai 2015 Snakk om å være nedlatende her..! En operasjon er RISIKO, og det er absolutt det beste for kroppen å gå ned på naturlig vis, da hun UANSETT må endre kosthold, som en annen her var tidligere inne på! En slankeoperasjon er en quick fix løsning, som kroppen må slite med resten av livet. Hvis man får hjelp av en psykolog over tid, samt kostholdsendring og mosjon, kan ts få langt mye bedre hjelp som kan vare livet ut. Hun må uansett sette inn VILJEN! Anonymous poster hash: 8b306...e2d En slankeoperasjon er ikke en quick-fix, der tar du skammelig feil. Bare folk som ikke forstår konseptet overvekt tror at slankeoperasjon er en lett løsning, det er det ikke. Det er en desperat siste utvei. Hva som er best for ts må hun diskitere med legen sin og medisinsk personell tilknyttet behandlignssted, men slankeoeprasjoner ingen lettløsning som mange kg dummies ser ut til å tro. Du må virkelig begynne å lese deg opp på ting før du uttaler deg. Anonymous poster hash: 2cd2f...833 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #26 Skrevet 3. mai 2015 Jeg er i samme situasjon som deg. Ei dundre som sliter psykisk. Jeg skal til legen om noen dager og snakke om vekten min og hva vi kan gjøre med den. Den er til stort hinder for min livsutfoldelse og kvalitet. Jeg skal be om å bli søkt inn på Nimi behandlingssenter, kanskje det heller kan være noe for deg? Sykelig overvekt - NIMI Gjorde også ett generelt søk på Google for Nimi og det kommer opp flere artikler. Diverse om NIMI Dette klarer vi vettu jenta mi! Dra til legen og begynn derfra. Vi kan ikke leve sånn! Anonymous poster hash: 73ce8...4f4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå