Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det nytter ikke å google når du viser til Enhetsbevegelsen med under 500 medlemmer i Norge.

:fnise:

Anonymous poster hash: 4a131...96d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det nytter ikke å google når du viser til Enhetsbevegelsen med under 500 medlemmer i Norge.

De gav et svar på det du lurte på. Om du føler du ikke fikk nok svar finnes det sikkert mange som svarer på dette om du googler. Religionshatere er så vanskelige å ha med å gjøre. Dere er egentlig ikke ute etter å lære, men å krangle. Så selvsagt gidder dere ikke bruke 2 sek på å google når dere kan krangle i et døgn

Anonymous poster hash: 6ab2f...667

AnonymBruker
Skrevet

De gav et svar på det du lurte på. Om du føler du ikke fikk nok svar finnes det sikkert mange som svarer på dette om du googler. Religionshatere er så vanskelige å ha med å gjøre. Dere er egentlig ikke ute etter å lære, men å krangle. Så selvsagt gidder dere ikke bruke 2 sek på å google når dere kan krangle i et døgn

Anonymous poster hash: 6ab2f...667

Det stemmer ikke! Og kristne har ikke lov å lyve. Skam deg!

Anonymous poster hash: 4a131...96d

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke! Og kristne har ikke lov å lyve. Skam deg!

Anonymous poster hash: 4a131...96d

Du vet tydeligvis ikke hva som er forskjell på en påstand og en løgn. Du beviser forøvrig at jeg har rett i min påstand :fnise:

Anonymous poster hash: 6ab2f...667

Skrevet (endret)

De gav et svar på det du lurte på. Om du føler du ikke fikk nok svar finnes det sikkert mange som svarer på dette om du googler. Religionshatere er så vanskelige å ha med å gjøre. Dere er egentlig ikke ute etter å lære, men å krangle. Så selvsagt gidder dere ikke bruke 2 sek på å google når dere kan krangle i et døgn

Anonymous poster hash: 6ab2f...667

Jeg lurte ikke på noe som helst, og er langt fra noen religionshater. Du henviste til den linken som om den ga et universelt svar på hvorfor Gud ikke gjorde noe med Djevelen, og da påpekte jeg at det ikke nytter når det svaret du ga gjelder en særdeles liten gren av kristendommen.

Edit: Og i et forum ønsker man en diskusjon, man kan ikke da søke seg fram til et svar på internett, for det finnes ikke et universelt riktig svar.

Endret av lizzie_
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke på at noe helvete eksisterer. Jeg tror det bare er skremselspropaganda som ble brukt i lang lang tid for å skremme folk til å tro på Gud. Jeg synes det er veldig lite logisk at det skal eksistere et helvete. Men at himmelen eksisterer tror jeg på! :)

Endret av Cashbah
AnonymBruker
Skrevet

Du vet tydeligvis ikke hva som er forskjell på en påstand og en løgn. Du beviser forøvrig at jeg har rett i min påstand :fnise:

Anonymous poster hash: 6ab2f...667

Du skal selv dømmes som du dømmer andre, les Bibelen din pingle!

Anonymous poster hash: 4a131...96d

AnonymBruker
Skrevet

Du skal selv dømmes som du dømmer andre, les Bibelen din pingle!

Anonymous poster hash: 4a131...96d

:laugh: Sinnataggen

Anonymous poster hash: 6ab2f...667

Skrevet

Alle de som blir frelst drar til det stedet der alt er godt, og alle de som ikke blir frelst blir fortapt for alltid.

Anonymous poster hash: 6ab2f...667

Hvem blir ikke frelst? Etter det jeg har fortått så er det de som ikke tror på Gud. Det fins allverdens gode mennesker som ikke tror på Gud, og det fins de mennesker som ikke har bakgrunn for å lære seg å kunne ha egenskapen å tro. Skal disse gå fortapt, mener barmhjertige Gud? Det er ikke å være barmhjertig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem blir ikke frelst? Etter det jeg har fortått så er det de som ikke tror på Gud. Det fins allverdens gode mennesker som ikke tror på Gud, og det fins de mennesker som ikke har bakgrunn for å lære seg å kunne ha egenskapen å tro. Skal disse gå fortapt, mener barmhjertige Gud? Det er ikke å være barmhjertig.

Du kan tro på Gud uten å bli frelst. Frelsen er en gave og ens handlinger trenger ikke nødvendigvis bety særlig mye for om man blir frelst eller ikke.

Anonymous poster hash: 6ab2f...667

Skrevet

Du kan tro på Gud uten å bli frelst. Frelsen er en gave og ens handlinger trenger ikke nødvendigvis bety særlig mye for om man blir frelst eller ikke.

Anonymous poster hash: 6ab2f...667

Har forstått at ens handlinger ikke trenger å bety noe med hensyn til å bli frelst. Men jeg trodde at alle som trodde ble frelst. Hvorfor er det noen som ikke blir frelst?

AnonymBruker
Skrevet

Du vil ikke merke at du flyter og det vil ikke føles deilig.

Anonymous poster hash: 6ab2f...667

Hva mener du skjer da? Såklart vil man ikke merke at man flyter for man har jo ingen kropp, men jeg annser det å være "alt og ingenting" som noe bedre enn å være en sjel fanget i en kropp på jorda

Anonymous poster hash: 3733b...ff8

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du skjer da? Såklart vil man ikke merke at man flyter for man har jo ingen kropp, men jeg annser det å være "alt og ingenting" som noe bedre enn å være en sjel fanget i en kropp på jorda

Anonymous poster hash: 3733b...ff8

Hva er en sjel? Hvordan ser den ut? Kan man teste om den finnes? Kan man måle verdien av den? Kan man måle om en sjel har kommet til himmelen?

Hvilke beviser finnes for at det skulle finnes sjeler?

Lykke til...

Anonymous poster hash: 796e2...21d

Skrevet

Hva er en sjel? Hvordan ser den ut? Kan man teste om den finnes? Kan man måle verdien av den? Kan man måle om en sjel har kommet til himmelen?

Hvilke beviser finnes for at det skulle finnes sjeler?

Lykke til...

Anonymous poster hash: 796e2...21d

En sjel er en uhyre energirik entitet som ser ut omtrent som en glødende sky. Når den forlater eller går inn i kroppen, ser man det som et strålende lys. Det er ganske imponerende.

Man kan godt fungere uten en sjel i det hele tatt, men man blir da temmelig kynisk og lite empatisk. Når sjelen eventuelt kommer tilbake til kroppen, vil man ofte få en krise pga alle de egoistiske tingene man gjorde mens man ikke hadde sjel, men det går over.

Det har gått en uhyre interessant dokumentarserie på TV de siste åra om dette og beslektede tema, og det har vært veldig lærerikt. I "Supernatural" følger vi brødrene Sam og Dean og deres venn Crowley mens de utforsker paranormale fenomener av forskjellige slag.

Enkelte ting må man selvsagt ta med en klype salt, f.eks dette med at det finnes en Gud, men at han har sagt opp jobben i avsky over at alt har gått galt med skaperverket. Yeah, right! Så det er derfor ingen har sett ham? Særlig! Men bitene om sjelen, vampyrer, varulver, zombier og demoner virker ganske etterrettelig.

:ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...