AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #21 Skrevet 3. mai 2015 Det nytter ikke å google når du viser til Enhetsbevegelsen med under 500 medlemmer i Norge. Anonymous poster hash: 4a131...96d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #22 Skrevet 3. mai 2015 Det nytter ikke å google når du viser til Enhetsbevegelsen med under 500 medlemmer i Norge. De gav et svar på det du lurte på. Om du føler du ikke fikk nok svar finnes det sikkert mange som svarer på dette om du googler. Religionshatere er så vanskelige å ha med å gjøre. Dere er egentlig ikke ute etter å lære, men å krangle. Så selvsagt gidder dere ikke bruke 2 sek på å google når dere kan krangle i et døgn Anonymous poster hash: 6ab2f...667
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #23 Skrevet 3. mai 2015 De gav et svar på det du lurte på. Om du føler du ikke fikk nok svar finnes det sikkert mange som svarer på dette om du googler. Religionshatere er så vanskelige å ha med å gjøre. Dere er egentlig ikke ute etter å lære, men å krangle. Så selvsagt gidder dere ikke bruke 2 sek på å google når dere kan krangle i et døgn Anonymous poster hash: 6ab2f...667 Det stemmer ikke! Og kristne har ikke lov å lyve. Skam deg! Anonymous poster hash: 4a131...96d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #24 Skrevet 3. mai 2015 Det stemmer ikke! Og kristne har ikke lov å lyve. Skam deg! Anonymous poster hash: 4a131...96d Du vet tydeligvis ikke hva som er forskjell på en påstand og en løgn. Du beviser forøvrig at jeg har rett i min påstand Anonymous poster hash: 6ab2f...667
Florence Skrevet 3. mai 2015 #25 Skrevet 3. mai 2015 (endret) De gav et svar på det du lurte på. Om du føler du ikke fikk nok svar finnes det sikkert mange som svarer på dette om du googler. Religionshatere er så vanskelige å ha med å gjøre. Dere er egentlig ikke ute etter å lære, men å krangle. Så selvsagt gidder dere ikke bruke 2 sek på å google når dere kan krangle i et døgn Anonymous poster hash: 6ab2f...667 Jeg lurte ikke på noe som helst, og er langt fra noen religionshater. Du henviste til den linken som om den ga et universelt svar på hvorfor Gud ikke gjorde noe med Djevelen, og da påpekte jeg at det ikke nytter når det svaret du ga gjelder en særdeles liten gren av kristendommen. Edit: Og i et forum ønsker man en diskusjon, man kan ikke da søke seg fram til et svar på internett, for det finnes ikke et universelt riktig svar. Endret 3. mai 2015 av lizzie_
Cashbah Skrevet 3. mai 2015 #26 Skrevet 3. mai 2015 (endret) Jeg tror ikke på at noe helvete eksisterer. Jeg tror det bare er skremselspropaganda som ble brukt i lang lang tid for å skremme folk til å tro på Gud. Jeg synes det er veldig lite logisk at det skal eksistere et helvete. Men at himmelen eksisterer tror jeg på! Endret 3. mai 2015 av Cashbah
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #27 Skrevet 3. mai 2015 Du vet tydeligvis ikke hva som er forskjell på en påstand og en løgn. Du beviser forøvrig at jeg har rett i min påstand Anonymous poster hash: 6ab2f...667 Du skal selv dømmes som du dømmer andre, les Bibelen din pingle! Anonymous poster hash: 4a131...96d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #28 Skrevet 3. mai 2015 Du skal selv dømmes som du dømmer andre, les Bibelen din pingle! Anonymous poster hash: 4a131...96d Sinnataggen Anonymous poster hash: 6ab2f...667
Berit Skrevet 3. mai 2015 #29 Skrevet 3. mai 2015 Alle de som blir frelst drar til det stedet der alt er godt, og alle de som ikke blir frelst blir fortapt for alltid. Anonymous poster hash: 6ab2f...667 Hvem blir ikke frelst? Etter det jeg har fortått så er det de som ikke tror på Gud. Det fins allverdens gode mennesker som ikke tror på Gud, og det fins de mennesker som ikke har bakgrunn for å lære seg å kunne ha egenskapen å tro. Skal disse gå fortapt, mener barmhjertige Gud? Det er ikke å være barmhjertig.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #30 Skrevet 3. mai 2015 Hvem blir ikke frelst? Etter det jeg har fortått så er det de som ikke tror på Gud. Det fins allverdens gode mennesker som ikke tror på Gud, og det fins de mennesker som ikke har bakgrunn for å lære seg å kunne ha egenskapen å tro. Skal disse gå fortapt, mener barmhjertige Gud? Det er ikke å være barmhjertig. Du kan tro på Gud uten å bli frelst. Frelsen er en gave og ens handlinger trenger ikke nødvendigvis bety særlig mye for om man blir frelst eller ikke. Anonymous poster hash: 6ab2f...667
Berit Skrevet 3. mai 2015 #31 Skrevet 3. mai 2015 Du kan tro på Gud uten å bli frelst. Frelsen er en gave og ens handlinger trenger ikke nødvendigvis bety særlig mye for om man blir frelst eller ikke. Anonymous poster hash: 6ab2f...667 Har forstått at ens handlinger ikke trenger å bety noe med hensyn til å bli frelst. Men jeg trodde at alle som trodde ble frelst. Hvorfor er det noen som ikke blir frelst?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2015 #32 Skrevet 3. mai 2015 Du vil ikke merke at du flyter og det vil ikke føles deilig. Anonymous poster hash: 6ab2f...667 Hva mener du skjer da? Såklart vil man ikke merke at man flyter for man har jo ingen kropp, men jeg annser det å være "alt og ingenting" som noe bedre enn å være en sjel fanget i en kropp på jorda Anonymous poster hash: 3733b...ff8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #33 Skrevet 4. mai 2015 Hva mener du skjer da? Såklart vil man ikke merke at man flyter for man har jo ingen kropp, men jeg annser det å være "alt og ingenting" som noe bedre enn å være en sjel fanget i en kropp på jordaAnonymous poster hash: 3733b...ff8 Hva er en sjel? Hvordan ser den ut? Kan man teste om den finnes? Kan man måle verdien av den? Kan man måle om en sjel har kommet til himmelen? Hvilke beviser finnes for at det skulle finnes sjeler? Lykke til...Anonymous poster hash: 796e2...21d
Mann 42 Skrevet 5. mai 2015 #34 Skrevet 5. mai 2015 Hva er en sjel? Hvordan ser den ut? Kan man teste om den finnes? Kan man måle verdien av den? Kan man måle om en sjel har kommet til himmelen? Hvilke beviser finnes for at det skulle finnes sjeler? Lykke til...Anonymous poster hash: 796e2...21d En sjel er en uhyre energirik entitet som ser ut omtrent som en glødende sky. Når den forlater eller går inn i kroppen, ser man det som et strålende lys. Det er ganske imponerende. Man kan godt fungere uten en sjel i det hele tatt, men man blir da temmelig kynisk og lite empatisk. Når sjelen eventuelt kommer tilbake til kroppen, vil man ofte få en krise pga alle de egoistiske tingene man gjorde mens man ikke hadde sjel, men det går over. Det har gått en uhyre interessant dokumentarserie på TV de siste åra om dette og beslektede tema, og det har vært veldig lærerikt. I "Supernatural" følger vi brødrene Sam og Dean og deres venn Crowley mens de utforsker paranormale fenomener av forskjellige slag. Enkelte ting må man selvsagt ta med en klype salt, f.eks dette med at det finnes en Gud, men at han har sagt opp jobben i avsky over at alt har gått galt med skaperverket. Yeah, right! Så det er derfor ingen har sett ham? Særlig! Men bitene om sjelen, vampyrer, varulver, zombier og demoner virker ganske etterrettelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå