Gå til innhold

"Øhhh, kjenner jeg deg?"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Facebook er den dårligste sjekke arenaen, med mindre dere f.eks er i samme gruppe og gjennom den vet hvem hverandre er osv. Jeg får mange venneforespørsler fra fremmede hver eneste uke, og folk som sender ny request på ny request når jeg ikke godtar på noen dager. Har også svart menn med "Trokke det" og "den var billig, nope", og lignende når de spør om vi skal bli venner fordi det er kvalmt og respektløst å bli addet bare fordi man har et pent profilbilde. På internett er det sykt mange griser, som bare legger til modeller osv for eksempel, og som faktisk ikke engang bryr seg om å skrive til de men bare vil se på de. Jeg vil kun bli kjent med folk som vil bli kjent med meg for personligheten og interessene mine, ikke for bildet/utseendet mitt. Hvis du absolutt ønsker å sjekke opp ei fremmed jente på facebook holder det i lange baner med en poke. Da kan hun se bildet ditt og avgjøre om hun liker det og sende en poke tilbake istedet for å få inntramp fra en fremmed som ønsker å se hele profilen hennes og lagre bildene hennes på pcen som runkemateriale og bare dukke opp med teite ting som "hei" "hei sexy" "hei" "hallo skjera du var pen" i innboksen. En gang skrev en dude 79 meldinger til meg uten at jeg svarte en eneste gang, så ja man blir ganske herda når man opplever sånt gang på gang og det kan nok i et fåtall tilfeller gå utover de harmløse som faktisk vil bli ordentlig kjent på ekte.

Anonymous poster hash: 5032d...ef5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du skriver:

"Håper uansett ikke den innstillingen er utbredt også utenfor Facebook, for det blir jo vanskelig å møte folk om man bare vil snakke med de man kjenner fra før."

Facebook er ikke en datingside. Nei, det er ikke vanskelig å komme i kontakt med nye mennesker, men da må du velge en mer riktig arena. Du kan alltids møte noen i det virkelige liv, ellers er datingsider en slager. Jeg synes svaret ditt til henne var så klisjé. "Ikke foreløpig, men vi kan jo bli kjent". HVA er dette for et svar? Dette er en slager blant creepy menn, og det er ikke rart at hun avfeide deg sånn. Dersom du hadde skrevet et oppriktig svar der du forklarte hvorfor du tok kontakt med henne hadde hun nok respondert annerledes. Dersom jeg hadde fått en slik melding hadde jeg bare ignorert den.

Anonymous poster hash: 0c3e9...7aa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi hører jo om mennesker som har møtt hverandre på FB, men det høres jo litt rart ut når alle her svarer at dere ikke svarer/sletter meldinger fra fremmende.

Anonymous poster hash: d9be8...b69
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruce Wayne

Ble litt betatt av ei jente jeg snublet over ved en tilfeldighet på Facebook. Gikk ikke an å sende melding til henne, så jeg måtte legge henne til som venn først. Så fikk jeg melding fra henne. "Øhhh, kjenner jeg deg?"

"Ikke foreløpig, men vi kan jo bli kjent"

"Dream on"

Følte meg litt dum da, kanskje litt teit å bruke Facebook som sjekkearena, men visste ikke hvordan jeg ellers skulle komme i kontakt med henne. Håper uansett ikke den innstillingen er utbredt også utenfor Facebook, for det blir jo vanskelig å møte folk om man bare vil snakke med de man kjenner fra før.

Anonymous poster hash: 263ab...8d8

12360e3bac91237e3237d0a8c8e05c66d30b91fe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å legge til fremmede på FB skriker creepy stalker. Ikke akkurat en heldig åpningslinje heller. Skjønner godt reaksjonen hennes.

Hadde du forklart hvorfor du la henne til (hvis du HADDE en grunn) som "Nei, men jeg så du også var aktiv i gruppe X/diskusjon Y og hadde lys å sende deg en melding. Måtte legge deg til for å gjøre det." så hade du kanskje virket litt mindre som en weirdo viggo venneløs som prøver å bli venner med fullstendig tilfeldige mennesker på FB. Men ikke noe rart du fikk den reaksjonen du fikk med den fremgangsmåten.

Anonymous poster hash: aa7bc...d0a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du? Så hun er egentlig interessert?

Anonymous poster hash: 40f87...5cd

Ellers hadde hun ikke svart ....dette er en test for å se om du legger deg flat og ber om unnskyldning for at du ekisiterer ..noe som er auto-turnoff.

#Shittesten der er så standard at hun får minuspoeng for kreativiteten da ..noe som sier mer om at hun ikke har særlig høye krav selv egentlig.

Anonymous poster hash: be618...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#Shittesten der er så standard at hun får minuspoeng for kreativiteten da ..noe som sier mer om at hun ikke har særlig høye krav selv egentlig.

Anonymous poster hash: be618...61e

Ville hun scoret høyere på kreativitet om hun hadde sendt ham en en konvolutt med Hemofec? :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært grisekjekk hadde hun bare

- Selvfølgelig kjekken!

Du skal være glad hun viste sitt sanne ansikt. Og ikke slutt å ta kontakt med noen du liker bare fordi enkelte har problem med det. Vet om mange som har blitt sammen etter å ha truffet hverandre på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Facebook blir du stemplet som en psycho voldtektsmann, mens på Tinder ligger de med deg innen fem timer.

Tersklene er TOTALT ulike, og av diverse sosiale grunner steiler man totalt av slike forespørsler på Facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår ikke at du bryr deg, var en random jente som kom med en frekk kommentar over internett og sjekkemetoden din egner seg jo til spamming da kan man nesten ikke forvente å få positivt svar fra alle.

Anonymous poster hash: 128a1...73d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...