Gå til innhold

Et halvt år uten noe å gjøre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan hende jeg ender opp med ca et halvt år uten noe å gjøre.

Hva kan man finne på av fornuftige ting? Forhåpentligvis dukker det opp noe jobb, men hvis ikke må jeg finne på noe annet. Dette er også fra mars (til juli) så det kan bli vanskelig å starte på noe studie, de studiene som starter på nyåret starter vel i januar.

Jeg kommer nok ikke til å ha massevis av penger, og må nok også spare litt, så jeg kan ikke reise så fryktelig mye. Men kanskje det fins noe frivillig arbeid som opptar mye tid? Noe i utlandet? Andre studier som er litt fleksible?

Anonymous poster hash: 2c053...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amnesty International har alltid ting du kan gjøre. Du kan jo melde de på som en såkalt "ildsjel" alle fylker og storbyer har et hovedkontor, der vil du få fult av oppdrag du kan få de 6mnd til å fly ivei med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amnesty International har alltid ting du kan gjøre. Du kan jo melde de på som en såkalt "ildsjel" alle fylker og storbyer har et hovedkontor, der vil du få fult av oppdrag du kan få de 6mnd til å fly ivei med!

Håper ikke dette innebærer å stå utenfor rema og tvinge folk til å melde seg inn? :P ellers skal jeg ta en titt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo mange frivillige organisasjoner, som røde kors, dyrebeskyttelsen, kirkens nødhjelp osv som sikkert tar imot frivillige, kommer litt an på hva du ønsker å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo mange frivillige organisasjoner, som røde kors, dyrebeskyttelsen, kirkens nødhjelp osv som sikkert tar imot frivillige, kommer litt an på hva du ønsker å gjøre.

Sjekket røde kors sin nettside igår :) kunne tenkt meg å være leksehjelp fks. Jobbe med barn/ungdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt å bruke denne tiden på å jobbe som frivillig, dersom du ikke får jobb. Tar seg bra ut på Cv'en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig lurt å bruke denne tiden på å jobbe som frivillig, dersom du ikke får jobb. Tar seg bra ut på Cv'en :)

Ja det var det jeg tenkte :) Pluss at det er uansett greit å ha noe å gjøre, så jeg ikke sitter hjemme og sturer hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Hvis du har lyst til å reise og jobbe frivillig så ville jeg sjekket ut http://www.goxplore.no/:)

Det koster jo litt, men du får jo en opplevelse for livet så det er verdt det. Jeg vurderer å reise på en sånn tur selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillig arbeid, vaskejobber, jobb i Uloba (google det), lese bøker, dra på masse gratis foredrag og kurs der du kan bli kjent med nye og spennende mennesker

Anonymous poster hash: bb5b1...c93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke dette innebærer å stå utenfor rema og tvinge folk til å melde seg inn? :P ellers skal jeg ta en titt:)

hahah, nei ikke så langt som jeg har erfart ivertfall! :fnise: Jeg som ildsjel har vært med på forskjellige grupper som via nettet fremmer amnesty (noe jeg i en viss grad gjorde nå, hahah). Men velger å tro at det som skjer her på nett er litt mindre påtrengende enn å stå utenfor rema å tvinge stakkars gamle mennesker til å melde seg inn, på nettet kan folk tross alt bare krysse ut å gå videre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...