AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #1 Del Skrevet 1. mai 2015 Hei. Nå til sommeren så har jeg tatt halvparten av fagene som jeg har i 3.klasse på vgs. (vært deltidsstudent av div. grunner) så nå har jeg igjen gym, norsk, historie og filosofi 2 og rettslære 2. Spørsmålet mitt er:syntes dere jeg burde gå på skolen til neste år, eller ta fagene som privatist?? Anonymous poster hash: adaaf...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veraa94 Skrevet 1. mai 2015 #2 Del Skrevet 1. mai 2015 Hvis du skal tenke fornuftig og rent økonomisk bør du ta fagene på skole. Da dekker skolen alle utgiftene med eksamen, samt at du kan få faglig oppfølging. Hvis du velger å ta fagene som privatist må du være svært disiplinert med tanke på lesingen, da du ikke har noen til å pushe deg. Det har dessuten blitt svindyrt å ta fag som privatist nå. Det koster 1000,- per fag, hvilket vil si at du må ut med hele 5000,- som du kunne brukt på mye annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 1. mai 2015 #3 Del Skrevet 1. mai 2015 Hvis du skal tenke fornuftig og rent økonomisk bør du ta fagene på skole. Da dekker skolen alle utgiftene med eksamen, samt at du kan få faglig oppfølging. Hvis du velger å ta fagene som privatist må du være svært disiplinert med tanke på lesingen, da du ikke har noen til å pushe deg. Det har dessuten blitt svindyrt å ta fag som privatist nå. Det koster 1000,- per fag, hvilket vil si at du må ut med hele 5000,- som du kunne brukt på mye annet. Om hun tar det som privatist har hun derimot muligheten til å jobbe vedsiden av istedenfor å være tilstede på skolen hver dag. Da vil hun dekke de 5000 rimelig fort. Men om TS har problemer med å sette i gang med lesingen selv, vil nok det å ta fagene på skolen likevel være det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #4 Del Skrevet 1. mai 2015 Hvis du skal tenke fornuftig og rent økonomisk bør du ta fagene på skole. Da dekker skolen alle utgiftene med eksamen, samt at du kan få faglig oppfølging. Hvis du velger å ta fagene som privatist må du være svært disiplinert med tanke på lesingen, da du ikke har noen til å pushe deg. Det har dessuten blitt svindyrt å ta fag som privatist nå. Det koster 1000,- per fag, hvilket vil si at du må ut med hele 5000,- som du kunne brukt på mye annet. er det ikke 3 eksamener i norsk? Anonymous poster hash: 76c41...ba7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #5 Del Skrevet 1. mai 2015 Ta det gjennom skole om du har mulighet. Det er mye billigere og lettere når du får undervisning. Anonymous poster hash: fbc50...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veraa94 Skrevet 1. mai 2015 #6 Del Skrevet 1. mai 2015 Om hun tar det som privatist har hun derimot muligheten til å jobbe vedsiden av istedenfor å være tilstede på skolen hver dag. Da vil hun dekke de 5000 rimelig fort. Men om TS har problemer med å sette i gang med lesingen selv, vil nok det å ta fagene på skolen likevel være det beste. Selvfølgelig. Gikk ut i fra at TS ikke hadde mulighet til å jobbe, ettersom h*n har tatt 3.vgs som deltidsstudent. Dette kan selvfølgelig skyldes mange ting og har du muligheten til å jobbe er det en bra ting. Men som sagt; det kreves enormt med selvdisiplin og du må selv finne ut av hva som er relevant for eksamen og ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veraa94 Skrevet 1. mai 2015 #7 Del Skrevet 1. mai 2015 er det ikke 3 eksamener i norsk? Anonymous poster hash: 76c41...ba7 Oj, det har du rett i! Lurer på om filosofi 2 og rettslære 2 har både muntlig og skriftlig også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #8 Del Skrevet 1. mai 2015 Om hun tar det som privatist har hun derimot muligheten til å jobbe vedsiden av istedenfor å være tilstede på skolen hver dag. Da vil hun dekke de 5000 rimelig fort. Men om TS har problemer med å sette i gang med lesingen selv, vil nok det å ta fagene på skolen likevel være det beste. Mange har jobb ved siden av vgs også. Det er ikke bare-bare å ha en fulltidsjobb samtidig som man leser til eksamen som privatist. Samtidig trenger hun ikke ta eksamener i hvert fag om hun går skole. Anonymous poster hash: fbc50...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #9 Del Skrevet 1. mai 2015 er det ikke 3 eksamener i norsk? Anonymous poster hash: 76c41...ba7 Jo. Det vil si at hun må ut med 7000 kr. Anonymous poster hash: 453e3...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #10 Del Skrevet 1. mai 2015 Oj, det har du rett i! Lurer på om filosofi 2 og rettslære 2 har både muntlig og skriftlig også... Det er nok bare språk og realfag som har begge deler. Jeg er ikke 100% sikker, men ganske sikker... Anonymous poster hash: 453e3...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2015 #11 Del Skrevet 1. mai 2015 Det er nok bare språk og realfag som har begge deler. Jeg er ikke 100% sikker, men ganske sikker... Anonymous poster hash: 453e3...378 Altså realfag nivå 2. Anonymous poster hash: 453e3...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå