Gå til innhold

Er du lærer på vgs (kanskje rådgiver) ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man ikke har heldagsprøve i et fag og blir satt opp til ekstra heldagsprøve og ikke tar den. Da vet jeg at man får ikke vurdert. Men jeg var så uheldig at jeg var satt opp på to ekstra heldagsprøver (begge sluttfag) på samme dag... måtte bare velge bort 1 fag.. Da kommer jeg meg vel ikke inn i vg3 siden jeg får ikke vudert i et fag? Jeg har forresten legeerklæring eller sykemelding for perioden jeg var borte på, men det hjelper jo lite når det bare er 1 dag som er for ektraprøver..

Anonymous poster hash: ade40...1cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer på vgs.

1. Dette må du ta opp med kontaktlærer. Kanskje du kan få ta begge prøvene. Du har jo "gyldig grunn".

2. Du kan komme inn på vgs selv uten bestått i alle fag. MEN du må undersøke om dette gjelder for deg. Jeg har hatt elever som mangler flere karakterer fra VG1 og som går VG2 uten at det har noen konsekvenser. Dette gjelder gjennomgående fag (for eksempel norsk, gym, engelsk).

Anonymous poster hash: b4676...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det ingen automatikk i at du ikke får vurdering selv om du mangler heldagsprøvene. Det kommer an på hvor mye grunnlag lærer har for å sette karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer på vgs.

1. Dette må du ta opp med kontaktlærer. Kanskje du kan få ta begge prøvene. Du har jo "gyldig grunn".

2. Du kan komme inn på vgs selv uten bestått i alle fag. MEN du må undersøke om dette gjelder for deg. Jeg har hatt elever som mangler flere karakterer fra VG1 og som går VG2 uten at det har noen konsekvenser. Dette gjelder gjennomgående fag (for eksempel norsk, gym, engelsk).

vet du om dette også gjelder sluttfag (matte2p) som jeg ikke får tatt heldags på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du om dette også gjelder sluttfag (matte2p) som jeg ikke får tatt heldags på..

mener at om je kan komme meg inn i vg3 med ikke vurdert i matte som er sluttfag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har skjedd med meg. Jeg fikk ikke vurdert i internasjonal engelsk. Jeg måtte bare ta det opp i VG3 som privatist. Tror du kan ha ikke vurdert i 3 fag før du ikke kommer inn. Så tror nok det går bra :-)

Anonymous poster hash: 4e0cc...0dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd med meg. Jeg fikk ikke vurdert i internasjonal engelsk. Jeg måtte bare ta det opp i VG3 som privatist. Tror du kan ha ikke vurdert i 3 fag før du ikke kommer inn. Så tror nok det går bra :-)

Anonymous poster hash: 4e0cc...0dd

mener du det? JAA :D jeg ble glad nå. Når du mener ta opp i vg3 vil det si at du fikk en heldagsprøve eller eksamen? Foregikk dette på skolen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...