Gå til innhold

Når ble du ferdig med bachelor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter for øyeblikket med at jeg føler et press med å komme i gang med studier.

Begynte på en bachelor for snart to år siden, men sluttet etter ett semester fordi det ikke var riktig. Nå er alle vennene mine enten ferdig, eller snart ferdig med bachelor. Jeg har ikke engang begynt. Det stresser meg.

Tenker å begynne til høsten. Vet hva jeg vil studere nå. Men av en eller annen grunn skremmes jeg av tanken på at jeg vil være hele 27 år når jeg er ferdig.

Jeg er klar over hvor barnslig det er å tenke slik. 27 er jo ikke mye i det hele tatt!! Men tror jeg trenger å høre fra noen andre at det ikke er helt uvanlig å ikke være ferdig med en bachelor før man er 27.

Hvor gamle var dere når dere ble ferdig med bacheloren? Noen som har tips til hvordan jeg kan komme over denne barnslige tankegangen?

Anonymous poster hash: 7f9d5...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferdig med første bachelor da jeg var 23 år. Blir ferdig med min andre når jeg er 27! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med bachelor om en mnd, blir 24 i år! Jeg er en av de yngste i min klasse, er mange som er 30+, så at du er 27 når du er ferdigutdannet er ikke noe å stresse over :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var den første av mine venner som ble ferdig med bacheloren i en alder av 21 (og et halvt).

Studiet mitt både nå og før var ca 70% folk som var eldre enn meg. Mange startet ikke før de var rundt 20-25, og overraskende mange var godt over 30 og startet en ny karriere. Det er ingen problem å være "seint" ferdig med bachelor i disse dager når en har så mange år å arbeide på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg blir ferdig til sommeren og er 25, venninnen min tar samme bachelor og er 29. Alderen på de jeg møter i undervisningssammenheng varierer svært mye, så dette ville jeg ikke tenkt noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdig med bachelor #1 som 26 åring. Blir nok sikkert en bachelor til.

Anonymous poster hash: c3748...c12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne neste år, er da ferdig når jeg er 25. Kjenner en som begynte når han var 30. Moren min var nær 40 da hun ble ferdig. Fetteren min var ferdig da han var 30 (6 år studie).

Det er flere som bruker noen år på å finne ut hva de har lyst til, så det er ikke noe å bry seg om. Du vet aldri om vennene dine i fremtiden setter seg på skolebenken igjen, fordi de har valgt "feil" yrke.

Anonymous poster hash: 25750...42c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart ferdig med første året, og kommer til å være 27 år når jeg er ferdig. Det er mange i klassen min som så vidt har blitt 20 år, men det fins også de som er 25-35, til og med ei på 50 år.

Uansett, hvilken rolle spiller det? Du lar vel ikke alderen din stoppe deg fra å ta en utdannelse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig når jeg er 26. Jeg har også tenkt litt som deg TS, at jeg på en måte blir litt demotivert når jeg ser venner er ferdig nå. Men det trenger ikke være noe pluss å være ferdig tidligere heller. Har flere venner som sliter med å få relevant jobb pga. relevant erfaring i arbeidslivet tidligere (de har jo begynt rett etter vgs). Jeg har selv jobbet mye, og jobbet meg litt opp i en stilling, så har endel erfaring fra jobb. Jeg tenker at jeg har fått med meg mye erfaring og med en litt høyere alder, så er man mer rustet for å gå ut i jobb rett etter studiene.

Men prøv å tenke hva DU vil. Start heller å fokuser på hvordan du vil at livet ditt skal se ut. Om du må gå noen år på skole for å komme dit, så har jo alderen din ikke noe å si. Det viktigste er at du har noen mål, og velger riktig vei og innstilling for å nå dit. Så får alle andre kjøre sitt eget løp. :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 5fb7a...1d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ferdig når jeg var 42 år. Det er aldri for sent med utdanning ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på master som etterhvert er blitt en bachelorgrad. De jeg startet med er ferdige med masteren til sommeren. Jeg er ferdig med bacheloren... 5år på en bachelorgrad... (+en unge og en del sykdom). Er 27 nå. Begynner på ny bachelor til høsten som jeg nok er 31 før jeg er ferdig med 😉

Anonymous poster hash: a1400...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med bachelor når jeg var 22. Da hadde jeg også tatt et årsstudie før jeg begynte på bacheloren. Men det er absolutt ikke for sent om man er ferdig mye senere!

Anonymous poster hash: c67d8...e8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du trenger å høre fra andre at det ikke er uvanlig å være 27 når man er ferdig med en bachelor tror jeg verken du er smart nok eller moden nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bekymret meg for dette! Begynte på et studie, men det var ikke noe for meg. Hvis jeg begynner med bachelor til høsten, vil jeg også være 27 når jeg er ferdig - så du er i alle fall ikke alene! :) Men herregud, vi kan jo ikke sutre over det.. Er jo folk over 30 som begynner på studier, og det gjør jo ingenting det heller! :)

Anonymous poster hash: 88550...3ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ferdig med bachelor om en måneds tid, fyller 25 ganske sent på året.

Anonymous poster hash: 0509e...1d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du trenger å høre fra andre at det ikke er uvanlig å være 27 når man er ferdig med en bachelor tror jeg verken du er smart nok eller moden nok.

Herregud, man må da få lov til å være litt usikker uten å være mindre smart. Jeg tror ikke kommentarer som dette er særlig motiverende for TS.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, man må da få lov til å være litt usikker uten å være mindre smart. Jeg tror ikke kommentarer som dette er særlig motiverende for TS.

Poenget mitt var ikke å motivere TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var ikke å motivere TS

Nei, du ønsket tydeligvis å være ufin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er i hvert fall modent å komme med ufine kommentarer som denne :D

Anonymous poster hash: 7f9d5...d20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...