Gå til innhold

Hvor mye jobber/jobbet dere under studiene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange % jobber du? Og hva studerer du? :)

Anonymous poster hash: 4bfa0...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

70% gjennomsnittsberegnet

Går en master i et samfunnsfag og et årsstudium i økonomi.

Anonymous poster hash: 5663f...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så imponert over folk som klarer å jobbe mye, samtidig som de studerer og får bra karakterer. Det synes jeg er noe man kan være stolt av!

Sorry avsporing, bare ville så gjerne si det :danse:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet litt mer enn fullt . 3 årig høyskole. Grunnen var at jeg fikk ikke studiestøtte fra Norge siden jeg hadde bodd her for kort tid. Bodde alene og måtte få ting til og gå rundt . Anbefaler ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer psykologi fulltid, jobber 40% men sliter med å få ting til å gå rundt. Har tenkt på å ta en 2. jobb, men synes livet er ganske hektisk slik det er, psykologi er et krevende studie (sammenlignet med annet jeg har gjort). De jeg deler leilighet med er så utrolig lite hensynsfulle, inviterer gjerne til fest uten å si fra, holder på å rope og skrike til langt utpå natt etc. så jeg har begrenset med ro rundt meg når jeg først har fri (fredag kveld og lørdag kveld som regel). Unner alle studenter noen kroner mer per måned slik at vi ikke må leve på fattigdomsgrensa :) Å jobbe ekstra burde være for de som ønsker å spare/ikke vil ta opp lån, ikke for alle som bare ønsker å ha råd til å spise hver dag;p

Anonymous poster hash: b321e...699
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra ingenting til 70% avhengig av når i semesteret det er og hvor vanskelig faget var. Jobbet som tilkallingsvikar 3 steder så hadde alltid jobb når jeg ville...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet 20-35 timer i uka igjennom de tre årene jeg tok en bachelor grad i økonomi og ledelse

Anonymous poster hash: 20401...de6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nori

Da jeg var heltidsstudent jobbet jeg annenhver helg og litt ekstra etter behov. Jobbet selvsagt heltid i sommerferien. Nå jobber jeg 100% og studerer 50%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Har jobbet ca 5 vakter i mnd (25%) samtidig som jeg har tatt master. Jobber fullt i ferier. Da jeg tok bachelor jobbet jeg ganske mye. Nå som jeg har tatt master skulle jeg gjerne vært foruten jobb, men heldigvis er de veldig kule på arbeidsplassen min og jeg kan jobbe når det passer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jobbet gjennomsnittlig 70 prosent under bacheloren, studerer under samfunnsvitenskap og humaniora. Har gått som smurt hittil, men jeg er usikker på om jeg kan gjøre det samme når jeg starter på master.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 50% + fult i alle ferier når jeg gikk tre år på Universitetet. Har nå vært i 100% jobb i flere år og studert 50% utenom. Det er mer slitsomt opplever jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet ikke så mye. Tjente vel en 2-3000 i mnd fra ekstrajobb. Men jobbet i ferier :)

Hadde huseleie på 3800 og satte opp et budsjett på 4-5000 utenom husleien. Fungerte helt fint:)

Anonymous poster hash: 8af27...92f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok lærerutdanningen jobbet jeg ingenting de første to årene. Deretter jobbet jeg 20% de siste to årene. Da jeg senere tok bachelor jobbet jeg 50% ved siden av studiene og da jeg tok master jobbet jeg stort sett bare fulltid.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet 2-3 dager i uken + 5-6 dager i uken alle ferier da jeg gikk 3årig bachelor. Prøvde å leve på studielån og stipend den første tiden, men det gikk ikke rundt. Men med jobb klarte jeg meg fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 50-100% Jobbet mye på kveldstid. Temmelig hektisk til tider da jeg var alt for sosial. Ofte rett fra skole til jobb så i helgene var det rett ut på byen etter jobb. Studerte elektronikk (ingeniør).

Anonymous poster hash: 82003...7ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To siving på universitet samtidig som jeg jobbet 100 % i en ganske tung og krevende jobb (ingeniørstilling). Fullførte masteren på 5 semester i stedet for 4. Anbefales ikke, hadde lite tid til familie og venner. Godt når det er gjort da!

Anonymous poster hash: e5950...99d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Daenerys

Jeg jobbet fast en dag i uken og annenhver helg :) Akkurat passe, kunne nok klart mer om jeg var mer strukturert. Dette var i hovedsak på bachelor, på master var jeg mer tilkallingsvikar og hadde mer i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Dere med høye stillingsprosenter -- endte dere ikke opp med å overstige grensen til lånekassen slik at dere ikke kunne omgjøre til stipend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med høye stillingsprosenter -- endte dere ikke opp med å overstige grensen til lånekassen slik at dere ikke kunne omgjøre til stipend?

Jeg overstiger den grensen bare ved å jobbe 40% og 100 % i ferier, så den er veldig lett å overstige

Anonymous poster hash: 2708b...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...