Gå til innhold

Tatt sluttpakke, hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter press fra bedriften og min tidligere leder, valgte jeg å ta sluttpakke på mandag med umiddelbar opphørelse av arbeidsplikt (dette var et krav). Jeg trivdes uansett ikke i jobben, og hadde begynt å sende ut søknader innen dette skjedde. Jeg lurer dog på hva jeg skal gjøre nå? Jeg fortsetter selvfølgelig å søke, og har en buffer på 6 måneder. Bør jeg allerede nå melde meg som arbeidsledig på NAV? Bør jeg avtale møte med dem, eller kan jeg evt. fylle inn et skjema over nettet?

Og en annen ting, jeg ble nå oppringt, og skal på intervju neste uke. Hva bør jeg si om situasjonen? Bør jeg si det som det er med nedbemanning og sluttpakke (og evt. nevne at jeg heller ikke trivdes der), eller bør jeg ikke si noe mer enn at jeg ønsker å bytte arbeidsplass da jeg ikke trives så godt på arbeidsplassen (skal selvfølgelig presentere det på en penere måte, men usikker på hvilken av grunnene jeg bør oppgi). Søknaden til dette firmaet ble også sendt før jeg fikk tilbudet om sluttpakke (det gikk veldig fort, for å si det sånn......)

Er det andre ting jeg bør være oppmerksom på nå i denne situasjonen?

Er litt rådvill..

Anonymous poster hash: c7a31...9f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si sannheten om hvorfor du sluttet, altså nedbemanning, ikke si at du ikke trivdes.

Viktig å være ærlig mtp. eventuelle fremtidige referanser.

Meld deg arbeidsledig med en gang. Du kan også søke dagpenger, men vet ikke om du får med en gang pga sluttpakken.

Anonymous poster hash: 8395e...95b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke melde deg arbeidsledig føroppsigelsestiden der over. Dagpenger får du først når sluttpakken går ut.

Jeg ville fokusert mer på hvorfor du ønsker den jobben du søkte på, ikke hvorfor du sluttet. Det er egentlig irrelevant at du har sluttet, poenget er å få de på intervjuet til å tenke at du søkte jobben fordi den fristet mer.

Anonymous poster hash: 99337...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd :)

Anonymous poster hash: c7a31...9f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...