Gå til innhold

Har dere et åpent forhold med barna deres om sex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså jeg har jo snakket med henne om prevensjon. Den praten hadde vi da hun var 13-14 år.

Det var ikke sjokkerende, jeg ble bare satt ut. Mtp at hun forsatt bor hjemme og jeg ser henne jo hver dag så må det jo mest sannsynlig ha skjedd en gang vi alle har vært hjemme og det var bare tanken på det som var litt.. overraskende. Også det at det var med en hun ikke er kjæreste med.., men jaja, er kanskje bare jeg som er litt rar da.

Anonymous poster hash: d1faa...e83

Ok, nå skjønte jeg mer hva du mente.

Tja, altså; nei. Jeg kommer ikke selv til å legge opp til personlige samtaler om sex. Men om jeg blir bedt om råd er det noe annet(altså type prevensjon basert på hvilke behov man har etc).

Jeg ville nok også snakket litt om grensesetting uten at det betyr sølibat.

Hadde eksempelvis barn fortalt meg om diverse ons eller konkrete ting som ble gjort hadde jeg nok etterhvert svart at det var rart for meg som forelder å forholde meg til den type informasjon, akkurat som de nok vil synes ovenfor sine foreldre.

Jeg synes det var litt snodig å få råd av min mor om hvordan kjappest mulig bli gravid når vi hadde prøvd en stund. Jeg hadde liksom ikke lyst til å ta detaljene med mine foreldre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du mener at mor og datter ikke skal snakke om sånne ting sammen i det hele tatt? Hvis det er sånn du har vokst opp syns jeg synd på deg. Det å kunne snakke med mammaen sin om alt syns jeg er en trygghet. Du sparer henne kanskje for detaljer, men hallo.. hun har da vært ung selv også og kan dele sine erfaringer osv. med datteren sin. Jeg er i hvertfall veldig glad for at jeg har en åpent og godt forhold til min mamma!

Jeg ser ikke poenget med å betro hemmeligheter om sexlivet til sin mor eller sin datter. Det er jo helt unaturlig.og jeg vil ikke vite om hva mamma gjorde på det seksuelle plan når hun var ung. Det ødelegger illusjonen min om henne Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Jeg ser ikke poenget med å betro hemmeligheter om sexlivet til sin mor eller sin datter. Det er jo helt unaturlig.og jeg vil ikke vite om hva mamma gjorde på det seksuelle plan når hun var ung. Det ødelegger illusjonen min om henne

Jeg sier ikke man skal betro alle sine hemmeligheter om sex eller gi alle detaljer til henne, mener bare at det kan være godt å ha noen å snakke med som har litt mer erfaring enn feks. skolevenninner i ulike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke man skal betro alle sine hemmeligheter om sex eller gi alle detaljer til henne, mener bare at det kan være godt å ha noen å snakke med som har litt mer erfaring enn feks. skolevenninner i ulike situasjoner.

Tja hvor mye erfaring har en mor om mannen hennes er hennes eneste partner sånn som for mødre i litt eldre generasjon? Er vel annerledes med mødrene til dagens tenåringer gjerne. Men jeg vil si at i 20 åra hadde jeg mer erfaring på det planet enn min egen mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...