Version 2.0 Skrevet 29. april 2015 #21 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg synes dette hørtes unormalt ut. Håper iallefall det er unormalt. Jeg synes foreldre skal kunne snakke med barna sine om sex når det er naturlig eller når barna selv tar initiativ til å snakke eller spørre om noe ang seksualitet. 20 år er jo voksent og ikke et barn, synes det er særdeles sært at dere ikke har snakket om dette før. Har hørt fra noen som er voksne nå som sier det var vondt å vokse opp med foreldre de følte de ikke kunne snakke om slike intime ting med. Jeg håper jeg ikke blir sett på slik av mitt barn når han kommer i alderen der sex begynner å bli interessant eller vanskelig. Jeg føler at sex er et utrolig viktig tema å snakke om når det begynner å bli riktig tid. Og den tiden er lenge før de fyller 20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #22 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg synes generelt ikke det er særlig lurt å vente helt til barna er 20 år med samtale om prevensjon og sex, jeg ville nok tatt den samtalen lenge før. Altså jeg har jo snakket med henne om prevensjon. Den praten hadde vi da hun var 13-14 år. Er det sjokkerende å få høre at ens voksne barn har sex, altså? Det var ikke sjokkerende, jeg ble bare satt ut. Mtp at hun forsatt bor hjemme og jeg ser henne jo hver dag så må det jo mest sannsynlig ha skjedd en gang vi alle har vært hjemme og det var bare tanken på det som var litt.. overraskende. Også det at det var med en hun ikke er kjæreste med.., men jaja, er kanskje bare jeg som er litt rar da. Anonymous poster hash: d1faa...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms. Steele Skrevet 29. april 2015 #23 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg har snakket med sønnen min om prevensjon. Det ble naturlig da han som 17-åring fikk kjæreste på 16. Spurte bare rett ut om hva slags prevensjon de bruker. Fikk et ok svar og trengte ikke snakke mer om det. Han er ganske åpen av seg og svarte på dette som et hvilket som helst annet spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 29. april 2015 #24 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg har ikke barn men er i 20 årene og har en mor. Vi har ikke akkurat diskutert sexlivene våre, men gjennom samtaler har det helt naturlig kommet frem at begge parter har et sexliv. Jeg syntes slikt var forferdelig pinlig da jeg var tenåring, men nå som jeg selv er voksen er det uproblematisk og jeg syntes det er fint at vi kan være såppas åpne med hverandre. Vi bor ikke sammen og har ikke gjort det på årevis, men jeg og min mann bodde hos henne da vi pusset opp og såklart forsto hun at vi hadde sex i den perioden (uten at noe sagt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rockejenta Skrevet 29. april 2015 #25 Del Skrevet 29. april 2015 Mamma har alltid vært åpen om det der. Fått "Praten" et par ganger gjennom oppveksten. Vi har et relativt åpent forhold. Forteller ikke om hva jeg gjør i senga, men kan spøke litt. Som da jeg ble singel, og ho sa "Jaja, da får du ha noen one night stands da!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 29. april 2015 #26 Del Skrevet 29. april 2015 Hvorfor var det kleint? Jeg tenker at man må se an barnet. Enten venter man til barnet spør selv, eller så kan man begynne å snakke om blomstene og biene på et nivå som barnet kan forstå. Sikkert fordi læreren var ukomfortabel og gammeldags 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #27 Del Skrevet 29. april 2015 Ja men vil du høre de fortelle om det til deg? Hvis de har behov for å snakke om det, så JA. Jeg ønsker ikke å høre detaljer, men det er viktigere for meg at de vet at de kan komme med ALT enn at jeg skal slippe å forholde meg til noe som er potensielt ubehagelig for meg. Anonymous poster hash: 1f71a...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 29. april 2015 #28 Del Skrevet 29. april 2015 Hvis de har behov for å snakke om det, så JA. Jeg ønsker ikke å høre detaljer, men det er viktigere for meg at de vet at de kan komme med ALT enn at jeg skal slippe å forholde meg til noe som er potensielt ubehagelig for meg. Anonymous poster hash: 1f71a...c95 De har da venner å snakke om sånt med. En mor skal ikke være barnas venninne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyblossom Skrevet 29. april 2015 #29 Del Skrevet 29. april 2015 De har da venner å snakke om sånt med. En mor skal ikke være barnas venninne Hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #30 Del Skrevet 29. april 2015 De har da venner å snakke om sånt med. En mor skal ikke være barnas venninne Altså, "snakke om det" kan dekke veldig ulike behov. Det har ikke noe med å være venninne å gjøre. Anonymous poster hash: 1f71a...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 29. april 2015 #31 Del Skrevet 29. april 2015 Hvorfor ikke? Fordi slik er det bare. Er bare pstetisk når en mor prøver å leke bestevennine med datteren sin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 29. april 2015 #32 Del Skrevet 29. april 2015 Altså, "snakke om det" kan dekke veldig ulike behov. Det har ikke noe med å være venninne å gjøre. Anonymous poster hash: 1f71a...c95 Hvorfor skulle en voksen dame som har venner å betro seg til ha interesse av å snakke om sex med sin mor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeyblossom Skrevet 29. april 2015 #33 Del Skrevet 29. april 2015 Fordi slik er det bare. Er bare pstetisk når en mor prøver å leke bestevennine med datteren sin.. Så du mener at mor og datter ikke skal snakke om sånne ting sammen i det hele tatt? Hvis det er sånn du har vokst opp syns jeg synd på deg. Det å kunne snakke med mammaen sin om alt syns jeg er en trygghet. Du sparer henne kanskje for detaljer, men hallo.. hun har da vært ung selv også og kan dele sine erfaringer osv. med datteren sin. Jeg er i hvertfall veldig glad for at jeg har en åpent og godt forhold til min mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #34 Del Skrevet 29. april 2015 må bare si at jeg tok iniativet til å prate om sex med min mor da jeg var 13-14år ca. angrer ikke på det.. godt å kunne prate med mamma når man lurer på noe. Anonymous poster hash: 330fc...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #35 Del Skrevet 29. april 2015 Hvorfor skulle en voksen dame som har venner å betro seg til ha interesse av å snakke om sex med sin mor? For å få råd fra noen som er eldre og klokere enn en selv og vennegjengen, kanskje?? Anonymous poster hash: 1f71a...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen. Skrevet 29. april 2015 #36 Del Skrevet 29. april 2015 Hvorfor skulle en voksen dame som har venner å betro seg til ha interesse av å snakke om sex med sin mor? Tviler på at vennene har like mye peiling som ei mor. Dessuten er det en trygghet å kunne snakke med moren sin om slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweg Skrevet 29. april 2015 #37 Del Skrevet 29. april 2015 Er selv 20 år og kunne aldri klart å snakke med moren min om sex. Hun har selvfølgelig snakket om p-piller om sånt til meg da jeg var sammen med eksen min når jeg var 17 år, men det var bare en mer tullete tone, så jeg aner ikke om hun var ironisk eller at hun trodde vi ikke hadde sex? Hun har spurt meg rett ut før om jeg har hatt sex før flere ganger når jeg var 16-17, og jeg syntes det var grusomt flaut og en elendig måte å gå frem på. Heldigvis var jeg jomfru, så jeg løy ikke når jeg svarte nei. Aner ikke hva mamma tror jeg er nå som jeg er 20 år og har vært russ og festet hver helg en periode på videregående. Hvis hun spør, kommer jeg nok til å overse spørsmålene hennes. Siden dattera di deler slikt med deg, så vil det si at du er en kul og avslappa mor ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #38 Del Skrevet 29. april 2015 Oi! Mange som reagerte på at noen mødre ikke tar denne samtalen med barna sine om prevensjon, og skal bare si en ting: skolen. Jeg er 22år og vi lærte alt vi trengte på skolen (måtte til og med sette en kondom på en banan) + noe nytt som kalles Internett. Får helt sjokk når jeg ser hvor uviten amerikanske og engelske ungdommer er, de kan jo ingenting i forhold. Så tror norske skoler er veldig flinke på å lære bort om prevensjon og puberteten generelt Hvordan barn blir laget får nesten alle barn vite av andre barn som gjerne har eldre søsken osv. Anonymous poster hash: d1dd6...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mijaa Skrevet 29. april 2015 #39 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg har ikke barn selv, men hjemme hos meg var kropp og sex et ikke-tema. Skulle ønske foreldrene mine hadde hatt en annen tilnærming egentlig, tror jeg hadde sluppet unna mye skamfølelse og dårlig samvittighet da. Hvis jeg noen gang får barn skal jeg virkelig gå inn for å få frem at så godt som alt er helt naturlig og okay, så lenge det ikke skader deg selv eller andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2015 #40 Del Skrevet 29. april 2015 Jeg er 20 år nå, og jeg begynte å være sexuelt aktiv i en alder av 15/16, noe som er ganske normalt, hverfall av det jeg har hørt rundt her jeg bor. Den samtalen skulle du nok hatt med henne for noen år tilbake ja hehe Anonymous poster hash: 82c12...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå