AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #141 Del Skrevet 14. mai 2015 For guds skyld, menneske, ro deg ned. Det er enkelt nok folk som påpeker at en hund i bånd er mindre skremmende enn en hund uten bånd som kan plutselig stikke snuten opp i skrittet ditt, eller gå berserk og bite deg! Selvfølgelig føler jo folk seg mer trygge om hundene er i bånd!! (spesielt de som er middels og store hunder). Personlig liker jeg hunder godt, men ikke godt nok til at jeg er komfortabel med at de har mulighet til å løpe fritt rundt og gjøre ugang og skade. En hund er mye mer hyper enn en katt, og det er til tider ekstremt plagsomt. Men hvorfor er det greit at katter tar mus og rotter, men ikke fugl? Fuglene i Norge er da ikke utsatt for nevneverdig utryddelse ved at en katt fanger en fugl i ny og ne. Det blir som å si at vi truer skogen fordi vi hogger ned trær. Fugler vil aldri slutte å reprodusere. Anonymous poster hash: 43751...05d LES ARTIKLENE SOM ER POSTET! Så ser du at katter fanger fugler som er utrydningstruede. Anonymous poster hash: b4dd4...132 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #142 Del Skrevet 14. mai 2015 I den perioden kryr det av mus og rotter. Jeg har ingen planer om å sette bjelle på katten i den perioden den virkelig gjør nytte for seg.Anonymous poster hash: 89076...86e Syns det er synd når dyreeiere velger å ikke ta ansvar. Anonymous poster hash: db890...379 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mai 2015 #143 Del Skrevet 14. mai 2015 Fordi mus og rotter er skadedyr. Anonymous poster hash: db890...379 Det vil jeg si om måker og duer og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #144 Del Skrevet 14. mai 2015 Det vil jeg si om måker og duer og Måker er faktisk fredet. Anonymous poster hash: db890...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mai 2015 #145 Del Skrevet 14. mai 2015 Måker er faktisk fredet. Anonymous poster hash: db890...379 Hvorfor i alle dager er måker fredet? Det er jo for mange av de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #146 Del Skrevet 14. mai 2015 Hvorfor i alle dager er måker fredet? Det er jo for mange av de Jeg syns det samme om katter. Anonymous poster hash: db890...379 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #147 Del Skrevet 14. mai 2015 Katter skulle også hatt båndtvang! De går å gjør fra seg på hele utplassen vår. Når jeg går ut døren må jeg alltid se meg for slik at jeg ikke trakker på en kattebæsj. De sitter på seg på veranden vår, går inn på trampolinen. Jeg er i tillegg ganske allergisk, og er rett og slett drittlei av disse kattene! Anonymous poster hash: 445e9...fc7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mai 2015 #148 Del Skrevet 14. mai 2015 Måker er faktisk fredet. Anonymous poster hash: db890...379 Hvorfor i alle dager er måker fredet? Det er jo for mange av de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #149 Del Skrevet 14. mai 2015 Hvorfor i alle dager er måker fredet? Det er jo for mange av de Og jeg syns det samme om katter. Anonymous poster hash: db890...379 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 14. mai 2015 #150 Del Skrevet 14. mai 2015 Og jeg syns det samme om katter. Anonymous poster hash: db890...379 Ja enig der. Folk er ikke flinke nok til å kastrere kjæledyrene dine. Er mange eierløse katter som streifer om kring som er blitt forlatt av sin eier. Tror man heller skulle bekymre seg for hva de dreper av fugler enn de som har et hjem. Og det med måker er ikke subjektivt. De tar over alle steder og stjeler mat fra alle andre fugler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2015 #151 Del Skrevet 14. mai 2015 Syns det er synd når dyreeiere velger å ikke ta ansvar. Anonymous poster hash: db890...379 Så å være uenig i din oppfatning av hva som er best er å ikke ta ansvar? Anonymous poster hash: 89076...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Indi Skrevet 14. mai 2015 #152 Del Skrevet 14. mai 2015 Du glemmer en vesentlig ting ved båndtvang. Vi har små barn som må beskyttes også. I går kom en løs staff løpende inn i hagen vår gneldende og bjeffende. Jeg hadde 4 små barn i hagen. Min sønn på 5 klatret rett opp i et tre og falt ned:\. Han ble livredd. Da han var i treet fikk jeg jagd kjøteren ut av hagen. prøvde å få tak i den, så jeg kunne levere den til politiet, men den løp til naboens hage, dreit og løp videre. For andre menneskers og barns sikkerhet må hunder være i bånd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 14. mai 2015 #153 Del Skrevet 14. mai 2015 Syns det er synd når dyreeiere velger å ikke ta ansvar. Anonymous poster hash: db890...379 Er du klar over hvor mange mus og jordrotter/rotter som finnes rundt omkring i perioden april-august? Jeg bor som nevnt landlig til, og her har det vært et problem med store mengder gnagere som trekker inn. Kattene sørger for at det ikke lenger er et problem. Det virker relativt bakvendt å skulle hindre katten i å gjøre nytte for seg der den faktisk kan være til hjelp. Jeg har flere utekatter, og det hender at det går en og annen småfugl. Men i denne perioden går det kanskje 30 mus og noen jordrotter pr fugl. Det lever jeg godt med, når fuglebestanden i området ikke er truet. Ansvaret mitt har jeg tatt ved å sørge for at alle kattene er kastrert, og som nevnt har det ført til at jaktområdet er et relativt lite område rundt huset. Men nei, jeg kommer ikke til å sette en bjelle på dem og med det invitere til en ny runde med museinvasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyBox Skrevet 14. mai 2015 #154 Del Skrevet 14. mai 2015 (endret) Du glemmer en vesentlig ting ved båndtvang. Vi har små barn som må beskyttes også. I går kom en løs staff løpende inn i hagen vår gneldende og bjeffende. Jeg hadde 4 små barn i hagen. Min sønn på 5 klatret rett opp i et tre og falt ned:\. Han ble livredd. Da han var i treet fikk jeg jagd kjøteren ut av hagen. prøvde å få tak i den, så jeg kunne levere den til politiet, men den løp til naboens hage, dreit og løp videre. For andre menneskers og barns sikkerhet må hunder være i bånd. Båndtvangen er til mellom 1. april og 20. august kun fordi det er hekkeperiode da. Edit: Se her. Endret 14. mai 2015 av BeautyBox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #155 Del Skrevet 15. mai 2015 Har aldri skreve at katter er roboter skapt av mennesker, så hvordan du kom frem til det vet jeg ikke. Har heller ikke skreve at en skal tvinge katter til å holde seg unna naturen. Foreslår at du leser innlegget mitt en gang til. Anonymous poster hash: db890...379 Ettersom jeg forsto mente du at en skal gjøre mye for å unngå at katter fanger fugler. Noe som egentlig ikke er så ille at de gjør. Anonymous poster hash: 33fee...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #156 Del Skrevet 15. mai 2015 LES ARTIKLENE SOM ER POSTET! Så ser du at katter fanger fugler som er utrydningstruede.Anonymous poster hash: b4dd4...132 Skal vi utrydningstrue katter og da eller? Jeg har sett hunder fange fugler og. Sett munnkurv på dem, alle sammen.Anonymous poster hash: 33fee...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #157 Del Skrevet 15. mai 2015 For katter ofte er ute i skogen alene, og da risikerer man at katten klarer å henge seg i en busk eller noe med et uhell. Tror ikke poenget er at katten skal ha på seg et bånd for så å valse rundt i skogen alene?! 😉Anonymous poster hash: c9c87...414 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #158 Del Skrevet 15. mai 2015 Skal vi utrydningstrue katter og da eller? Jeg har sett hunder fange fugler og. Sett munnkurv på dem, alle sammen.Anonymous poster hash: 33fee...fcd HVA i alle dager er det du snakker om? "Utrydningstrue" katter? i alle dager? Katter er da LANGT fra utrydningstruet. HERREGUD DA. Båndtvang gjelder hunder. Men burde også gjelde katter ettersom de jakter på fugler og små dyr i hekkeperioden. Du kan sette munnkurv på deg selv. Anonymous poster hash: b4dd4...132 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #159 Del Skrevet 15. mai 2015 Ettersom jeg forsto mente du at en skal gjøre mye for å unngå at katter fanger fugler. Noe som egentlig ikke er så ille at de gjør.Anonymous poster hash: 33fee...fcd Om noen syns det å sette en bjelle på katten er å gjøre mye bør en kanskje revurdere dyreholdet sitt. Anonymous poster hash: db890...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2015 #160 Del Skrevet 15. mai 2015 Ja enig der. Folk er ikke flinke nok til å kastrere kjæledyrene dine. Er mange eierløse katter som streifer om kring som er blitt forlatt av sin eier. Tror man heller skulle bekymre seg for hva de dreper av fugler enn de som har et hjem. Og det med måker er ikke subjektivt. De tar over alle steder og stjeler mat fra alle andre fugler Jeg mener at så lenge en velger å skaffe seg et dyr skal en ta ansvar. Ikke kun for sitt eget dyr, men også for de andre dyrene rundt. Det er en grunn til at det er båndtvang (og nei, det er ikke for å beskytte mennesker) og da syns jeg det blir tåpelig at katteeiere ikke skal løfte en finger for å forhindre at katten dreper fugler i hekkeperioden. Anonymous poster hash: db890...379 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå