MissPierce Skrevet 4. mai 2015 #81 Del Skrevet 4. mai 2015 Selv om artikkelene er fra andre land, så jager ikke katter i Norge noe mindre. Katter er katter Har man en katt man vet dreper mye fugler, så tar man grep. Har man en katt som tar mus og rotter, så er det bare positivt. Ved å se på hvordan ting er i andre land, så kan man forebygge her hjemme... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #82 Del Skrevet 5. mai 2015 Her jakter ikke katten. Om du hadde hatt forståelse for en katts kroppsspråk så hadde du sett det. Her er det en blanding av nysgjerrighet og å fjerne den fra området sitt. Katten min får samme uttrykket når han ser et rådyr i hagen vår, og tør så vidt å nærme seg den om de står ute. Rådyr er dessuten veldig godt vandt med å løpe og være årvåkne. Unnskyld meg, men når det står at det er estimert ca 84 MILLIONER katter i USA, så hvordan i all verden skal du kunne sammenligne USA med lille Norge, som innehar en brøkdel av antall katter og andre dyr? Det blir litt dumt. Som jeg sa til ei annen som refererte til utenlandske artikler, finn en som omtaler NORGE. Først da skal jeg ta det seriøst. Hva som skjer med kattebestanden i USA kan jeg da ikke gjøre noe med. Det er i USA, ikke Norge. Anonymous poster hash: 43751...05d http://www.nrk.no/trondelag/_-katter-er-uonska-i-norsk-natur-1.10892310 Postet her tidligere om du hadde lest tråden... Anonymous poster hash: e6927...7d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #83 Del Skrevet 5. mai 2015 Her:http://www.aftenposten.no/dyr/Pus-tar-knekken-pa-lokal-natur-6621243.html Her: http://www.tv2.no/a/2926989 Her: http://www.smp.no/meninger/article9196997.ece Her: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/dyrene/anklager-kattepus-for-fem-millioner-fugledrap/a/585286/ Eller her... http://www.abcnyheter.no/nyheter/2009/09/28/96525/mattilsynet-vil-ha-eget-katteregister Nok av saker som omhandler NORGE... Anonymous poster hash: e6927...7d9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #84 Del Skrevet 5. mai 2015 Katter er ikke som hunder. De er en helt annen art med helt andre behov. En hund trives på tur sammen med eier, en katt vil helst gå alene. Den er heller ikke interessert i å "gå tur" som en hund. Den vil ta en runde rundt reviret, finne en utkikkspost og sitte der en time, gå en runde til, snuse lenge i en busk, finne gode gjemmesteder, legge seg og sove bak en busk osv. Å gå tur med katt slik man gjør med hund vil ikke oppfylle kattens behov. Liten digresjon, men katten min følger etter oss på tur med hunden hver eneste dag. Hvis en av oss går med hunden uten at han får være med så går han rundt i huset og jamrer til de er tilbake.Anonymous poster hash: 84e82...151 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. mai 2015 #85 Del Skrevet 5. mai 2015 Liten digresjon, men katten min følger etter oss på tur med hunden hver eneste dag. Hvis en av oss går med hunden uten at han får være med så går han rundt i huset og jamrer til de er tilbake.Anonymous poster hash: 84e82...151 Ja, noen katter blir med på tur med eier og hund. Det har jeg også sett. Men jeg vil fortsatt tro at flertallet av katter ikke er sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #86 Del Skrevet 6. mai 2015 Anonymous poster hash: 734db...d70 Anonymous poster hash: 734db...d70 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taklampe Skrevet 9. mai 2015 #87 Del Skrevet 9. mai 2015 Det har mest med beskyttelse av sau, rådyr osv. Katter tar ikke slike dyr 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #88 Del Skrevet 9. mai 2015 Det har mest med beskyttelse av sau, rådyr osv. Katter tar ikke slike dyr Det er for å tan hensyn til dyre-og fuglelivet. Ikke bare rådyr og sau. Katter tar fugler. Anonymous poster hash: db890...379 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taklampe Skrevet 9. mai 2015 #89 Del Skrevet 9. mai 2015 Det er for å tan hensyn til dyre-og fuglelivet. Ikke bare rådyr og sau. Katter tar fugler. Anonymous poster hash: db890...379 Har aldri sagt det bare er rådyr og sau? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #90 Del Skrevet 9. mai 2015 Har aldri sagt det bare er rådyr og sau? Nei, men det var de to eksemplene du kom med. Og som argument kommer du med at katter ikke tar slike dyr. Men båndtvangen er for å beskytte dyre-og fuglelivet. Og katter tar fugler. Så da blir jo forklaringen din litt tynn. Syns jeg. Anonymous poster hash: db890...379 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #91 Del Skrevet 9. mai 2015 Sauer burde også ha båndtvang. De bæsjer i hagen vår. Anonymous poster hash: 33fee...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. mai 2015 #92 Del Skrevet 9. mai 2015 Båndtvangen er ment til å beskytte hekkende dyr og fugler. Hvorfor gjelder ikke da båndtvangen for katter også? De fanger jo fugler?Anonymous poster hash: b4dd4...132 Å? Trodde båndtvangen var men for å beskytte folk jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #93 Del Skrevet 9. mai 2015 Ulv burde også ha båndtvang. De dreper sauen. Også en grunn til at sauer burde være i bånd. Helst inne egentlig. Men ulven tar også andre dyr. Og elg er også litt plagsomt. De burde også gå i bånd. Mennesker er også plagsomme, ungdommer burde holdes i bånd til de fyller 25, de bråker bare midt på natta og drikker masse alkohol. Noen mennesker plager også dyr, dette hadde dyra sluppet hvis de var i bånd. Noen mennesker plager også andre mennesker. Hvis alle bare hadde gått i bånd hadde verden vært et mye bedre sted og ingen hadde blitt plaget og vi hadde alle vært lykkelige og fått være i fred! Stillhet, ro, rene hager og trapper og alle holder kjeft og går tur i bånd eller holder seg inne. Anonymous poster hash: 33fee...fcd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. mai 2015 #94 Del Skrevet 9. mai 2015 Ulv burde også ha båndtvang. De dreper sauen. Også en grunn til at sauer burde være i bånd. Helst inne egentlig. Men ulven tar også andre dyr. Og elg er også litt plagsomt. De burde også gå i bånd. Mennesker er også plagsomme, ungdommer burde holdes i bånd til de fyller 25, de bråker bare midt på natta og drikker masse alkohol. Noen mennesker plager også dyr, dette hadde dyra sluppet hvis de var i bånd. Noen mennesker plager også andre mennesker. Hvis alle bare hadde gått i bånd hadde verden vært et mye bedre sted og ingen hadde blitt plaget og vi hadde alle vært lykkelige og fått være i fred! Stillhet, ro, rene hager og trapper og alle holder kjeft og går tur i bånd eller holder seg inne.Anonymous poster hash: 33fee...fcd Nå er ulven et vilt dyr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arcsin Skrevet 9. mai 2015 #95 Del Skrevet 9. mai 2015 (endret) Å? Trodde båndtvangen var men for å beskytte folk jeg Båndtvangen er utelukkende for å beskytte vilt i hekkeperioden. § 6: I tiden fra og med 1. april til og med 20. august skal en hund bli holdt i bånd eller forsvarlig inngjerdet eller innestengt, slik at ikke den kan jage eller skade storfe, sau, geit, fjærfe, rein, hest eller vilt, herunder viltets egg, reir og bo. edit: § 6 i hundeloven altså Endret 9. mai 2015 av arcsin 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 9. mai 2015 #96 Del Skrevet 9. mai 2015 Båndtvangen er utelukkende for å beskytte vilt i hekkeperioden. § 6: I tiden fra og med 1. april til og med 20. august skal en hund bli holdt i bånd eller forsvarlig inngjerdet eller innestengt, slik at ikke den kan jage eller skade storfe, sau, geit, fjærfe, rein, hest eller vilt, herunder viltets egg, reir og bo. Å.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #97 Del Skrevet 9. mai 2015 Nå er ulven et vilt dyr... Også? Tror du bøndene er så fornøyd med det utsagnet? "ulven er jo et vilt dyr da såeeeeh".. og de som har fått ting i hagen ødelagt pga elg. "jaja, det er nå et vilt dyr da så jaja". Poenget mitt er at, man kan ikke drive å kreve at alt som plager en skal fjernes/settes i bånd. Hvis man ikke takler å bo et sted der det er andre mennesker og dyr får man flytte til langt ut på landet, men da får man jommen meg ikke klage når sauene bæsjer på eiendommen deres. Hvis folk absolutt skal få igjennom at KATTER går i bånd, så får de jommen ikke bli overraska om det da senere kommer andre folk og krever at ting som plager de skal fjernes. Uansett, mener jeg at man får bare leve med sånt. Vi har masse dyr i hagen, både tamme og ville. Det må vi bare leve med. Vi kan ikke be bøndene om å bure inne dyra sine, syns du det? Vi syns jo ikke det er gøy å plutselig tråkke i ei kuruke eller sauebæsj. Eller at kuene står og rauter og bråker når vi skal chillen i sola, eller når sauene kommer og glor når en vil være i fred. Vi har mindre problem med nabokattene altså. Alle de andre dyra ser vi mer til. Både ville og tamme. Rådyr, elg, grevling, hare, rev, til og med bjørn har vi hatt på eiendommen. Jeg tør ikke gå langt bort fra huset om natta, jeg er livredd for å møte på bjørn eller elg eller noe annet. Burde dyra bli holdt unna slik så jeg kan føle meg trygg? Det er det samme som med disse kattehaterne. De plages. Ja, det gjør alle andre og av andre dyr og mennesker og alt det andre irriterende som fins i verden. Vi sitter ikke og griner av den grunn. Det finns værre ting en katter. Jeg syns bjørnen vi hadde på besøk var skumlere enn nabokatta lizzom! Anonymous poster hash: 33fee...fcd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 9. mai 2015 #98 Del Skrevet 9. mai 2015 Selv om artikkelene er fra andre land, så jager ikke katter i Norge noe mindre. Katter er katter Har man en katt man vet dreper mye fugler, så tar man grep. Har man en katt som tar mus og rotter, så er det bare positivt. Ved å se på hvordan ting er i andre land, så kan man forebygge her hjemme... Kan du fortelle meg hvordan man tar grep mot den ene, uten å stoppe den fra å fange den andre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 9. mai 2015 #99 Del Skrevet 9. mai 2015 Jeg prøvde i over 1 år og få mine katter til å vende seg med bånd.. og det fra de var sånn 4 til 5 mnd og til nesten 1 og et halvt år. De fleste gangene lå de bare på bakken med båndet eller sellen og irriterte seg over det. Prøvde jeg å gå med de ble de enten liggende eller gikk maks en meter i huk posisjon før de la seg ned igjen. Fungerte ikke i det hele tatt. Til slutt lot jeg de gå helt fritt uten sele. Og det var først da de begynte å bevege seg. De ville ikke være i sele. Og de fleste katter vil faktisk ikke det. Skal vi da rive fra dem friheten å gjøre de ulykkelige. En katt som først har vært utekatt er vanskelig å omvende til innekatt igjen Når det gjelder hunder er det helt noe annet. Jeg husker da jeg var ca 6 år hvor jeg besøke noen som hadde hund. Den hoppet opp for å ville hilse men jeg var mindre enn hunden og veide mindre. Så jeg datt i bakken.. ikke hunden sin feil egentlig men for et barn kan det være traumatisk. En katt klarer ikke å velte et barn overende.. Det er mye mer skade en hund kan gjøre enn det en katt får til pga str. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #100 Del Skrevet 10. mai 2015 Jeg prøvde i over 1 år og få mine katter til å vende seg med bånd.. og det fra de var sånn 4 til 5 mnd og til nesten 1 og et halvt år. De fleste gangene lå de bare på bakken med båndet eller sellen og irriterte seg over det. Prøvde jeg å gå med de ble de enten liggende eller gikk maks en meter i huk posisjon før de la seg ned igjen. Fungerte ikke i det hele tatt. Til slutt lot jeg de gå helt fritt uten sele. Og det var først da de begynte å bevege seg. De ville ikke være i sele. Og de fleste katter vil faktisk ikke det. Skal vi da rive fra dem friheten å gjøre de ulykkelige. En katt som først har vært utekatt er vanskelig å omvende til innekatt igjen Når det gjelder hunder er det helt noe annet. Jeg husker da jeg var ca 6 år hvor jeg besøke noen som hadde hund. Den hoppet opp for å ville hilse men jeg var mindre enn hunden og veide mindre. Så jeg datt i bakken.. ikke hunden sin feil egentlig men for et barn kan det være traumatisk. En katt klarer ikke å velte et barn overende.. Det er mye mer skade en hund kan gjøre enn det en katt får til pga str. Hvor mange ganger må det sies før dere klare å forstå det!?!?!? Båndtvangen er IKKE forå beskytte mennesker, men fugler og dyr i hekkeperioden!!!! HERREGUD. Anonymous poster hash: b4dd4...132 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå