Maleficenta Skrevet 20. mai 2015 #221 Del Skrevet 20. mai 2015 99% av katter kan utmerket godt trenes til å gå i bånd, dersom eierne ikke hadde vært så late (derfor man skaffer seg katt -> lite arbeid). Omtrent alle katteiere som faktisk prøver å lære katten sin å gå i bånd med like mye standhaftighet som en gjennomsnitts hundeeier får det til.Anonymous poster hash: 7184c...b17 Da hadde flere katter gått i bånd om det du sier er rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #222 Del Skrevet 20. mai 2015 Da hadde flere katter gått i bånd om det du sier er rett. Nei. Nettop pga. det jeg sier. Grunnen til at folk skaffer seg katt er at det er lov å la de løpe rundt uten tilsyn og gjøre som de vil. Dette medfører at man ikke trenger å trene katten sin til noe som helst, det er jo ingen krav. Dette fører igjen til at alle latingene som vil ha et kjeledyr, men bare vil ha kosen og ikke arbeidet med det, skaffer seg en katt. De er ikke interessert i å trene dyret sitt og derved lærer det aldri å gå i bånd heller. Vil du ha det i enda minde, teskje porsjoner? Anonymous poster hash: 7184c...b17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #223 Del Skrevet 20. mai 2015 At katter er mer egenrådige enn hunder Men hvor finner jeg informasjon om at det tar dobbelt så mye trening å lære en katt å gå i bånd enn enn hund? Beklager, men jeg ser ikke på deg som en pålitelig kilde i akkurat den saken. Anonymous poster hash: db890...379 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #224 Del Skrevet 21. mai 2015 Jeg ser både du og en til ikke tok ironien i teksten? Hele teksten er copy-pastet fra den siterte brukeren, at jeg bare gadd å påpeke en av de 3 skrivefeilene i den var ganske med vilje... Anonymous poster hash: 7184c...b17 Den skrivefeilen du gjorde med en ekstra "er" var nok ikke copy-pastet fra hun du prøvde å latterliggjøre, nei. Anonymous poster hash: 38cca...193 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #225 Del Skrevet 21. mai 2015 Til dere som tror det er enkelt å ha katt i bånd kan se denne. Har prøvd å gå tur med katten min i bånd hver eneste dag i ett år, med mye tålmodighet og alle mulige metoder, og han er akkurat likedan. En hund er et flokkdyr og ser på eieren sin som en av flokken, og går gjerne side ved side. Katter er ikke flokkdyr men familiedyr, og ser ikke på eieren sin på samme måte som en hund. Katter er autonome dyr og av en helt annen art. Anonymous poster hash: 38cca...193 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #226 Del Skrevet 21. mai 2015 Og btw, katten min var kattunge da jeg begynte å ha han i bånd. - AB rett over her Anonymous poster hash: 38cca...193 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #227 Del Skrevet 21. mai 2015 Til dere som tror det er enkelt å ha katt i bånd kan se denne. Har prøvd å gå tur med katten min i bånd hver eneste dag i ett år, med mye tålmodighet og alle mulige metoder, og han er akkurat likedan. En hund er et flokkdyr og ser på eieren sin som en av flokken, og går gjerne side ved side. Katter er ikke flokkdyr men familiedyr, og ser ikke på eieren sin på samme måte som en hund. Katter er autonome dyr og av en helt annen art. Anonymous poster hash: 38cca...193 Ja for den videoen beviser jo alt <-- Da beviser jo denne ideoen at hunder ikke vil gå i bånd heller En normal katt kan fint lære å gå i bånd ved riktige innlæringsmetoder. Anonymous poster hash: b4dd4...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. mai 2015 #228 Del Skrevet 21. mai 2015 Nei. Nettop pga. det jeg sier. Grunnen til at folk skaffer seg katt er at det er lov å la de løpe rundt uten tilsyn og gjøre som de vil. Dette medfører at man ikke trenger å trene katten sin til noe som helst, det er jo ingen krav. Dette fører igjen til at alle latingene som vil ha et kjeledyr, men bare vil ha kosen og ikke arbeidet med det, skaffer seg en katt. De er ikke interessert i å trene dyret sitt og derved lærer det aldri å gå i bånd heller. Vil du ha det i enda minde, teskje porsjoner?Anonymous poster hash: 7184c...b17 Så du vet alles motiv for å anskaffe katt? Du er rimelug atrogant som abklager alle katteeiere for å være late 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #229 Del Skrevet 21. mai 2015 Ja for den videoen beviser jo alt https://www.youtube.com/watch?v=owi4B0ymg2I <-- Da beviser jo denne ideoen at hunder ikke vil gå i bånd heller En normal katt kan fint lære å gå i bånd ved riktige innlæringsmetoder.Anonymous poster hash: b4dd4...132 Du skal værsågod få lov til å prøve deg på min katt.Anonymous poster hash: 38cca...193 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #230 Del Skrevet 21. mai 2015 I repeat: En hund er et flokkdyr og ser på eieren sin som en av flokken, og går gjerne side ved side. Katter er ikke flokkdyr men familiedyr, og ser ikke på eieren sin på samme måte som en hund. Katter er autonome dyr og av en helt annen art.Anonymous poster hash: 38cca...193 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #231 Del Skrevet 21. mai 2015 Du skal værsågod få lov til å prøve deg på min katt.Anonymous poster hash: 38cca...193 Nei, jeg har nok med å trene min hund. Tok ikke på meg ansvaret for noen katt!! MEN det går an å lære katter å gå i bånd hvis man vet hvordan man trener den til det. Finnes jo tusenvis av eksempler på det. Anonymous poster hash: b4dd4...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #232 Del Skrevet 21. mai 2015 I repeat: En hund er et flokkdyr og ser på eieren sin som en av flokken, og går gjerne side ved side. Katter er ikke flokkdyr men familiedyr, og ser ikke på eieren sin på samme måte som en hund. Katter er autonome dyr og av en helt annen art.Anonymous poster hash: 38cca...193 I repeat: Hunder går ved siden av eieren sin fordi eieren har trent hunden til det. Det er ikke noe som hunden gjør naturlig, i motsetning til det mange her inne tror... Blir helt matt jeg. Folk altså.. Anonymous poster hash: b4dd4...132 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalapeno Skrevet 22. mai 2015 #233 Del Skrevet 22. mai 2015 Kom over denne videoen på nett, om et hundelik som ble funnet ut i skogen for noen dager siden. Legger merke til at han som fant hunden selv har hund, og den går løs..... Hvorfor gir folk blaffen i lover og regler? http://www.vgtv.no/#!/video/112629/gikk-tur-med-hunden-saa-fant-han-dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #234 Del Skrevet 22. mai 2015 Båndtvang er utelukkende for å beskytte vilt i hekkeperioden, så dette med at noen har hundeskrekk er HELT urelevant.Anonymous poster hash: b4dd4...132 Båndtvangen for hund BURDE også vært for mennesket. Det er veldig ubehagelig når løse hunder lysker rundt uten bånd. Som regel gjør de ikke noe men det hender, og nei jeg er ikke redd hunder og jeg elsker hunder. Syns bare ikke hunden skal gå løst også av andre grunner enn vilt. Men selvsagt også pga vilt som den er gjeldene for. Katter. Har man en aggressiv katt så ha den inne eller i bånd, den dreper også en del liv (katt generelt). Minuset med løse katter er at de bæsjer og ingen tar det opp, og at de dreper fugleliv. Tror nok flere katter kunne trent seg opp til bånd og unngått å henge seg i trær ved at de ikke var ute alene. Men noen sier bjelle, festes ikke den også rundt halsen? For meg har jeg ikke problem med løse katter, og jeg er ikke så glad i dem en gang.Anonymous poster hash: 5bdfa...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #235 Del Skrevet 22. mai 2015 Kom over denne videoen på nett, om et hundelik som ble funnet ut i skogen for noen dager siden. Legger merke til at han som fant hunden selv har hund, og den går løs..... Hvorfor gir folk blaffen i lover og regler? http://www.vgtv.no/#!/video/112629/gikk-tur-med-hunden-saa-fant-han-dette Møter hele tiden løse hunder når jeg er på tur med min lille. Kjenner jeg blir utrolig provosert, spesielt når det er trente fuglehunder som fyker rundt i skogen. Selv om disse kanskje ikke kommer til å skade fugler/dyr med vilje, kan de godt stresse/tråkke på. Hunden min har nå løpetid og det er ikke en eneste tur jeg har vært på der jeg har fått gått fred. Toppet seg da jeg måtte løfte hun opp og jeg i tillegg fikk kjeft fordi jeg ikke hadde god nok kontroll. Les; min hund var i bånd, den andre var ikke. Anonymous poster hash: db890...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 22. mai 2015 #236 Del Skrevet 22. mai 2015 Båndtvangen er ment til å beskytte hekkende dyr og fugler. Hvorfor gjelder ikke da båndtvangen for katter også? De fanger jo fugler? Anonymous poster hash: b4dd4...132 Det bør også gjelde for rev, tiger og djerv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #237 Del Skrevet 22. mai 2015 Det bør også gjelde for rev, tiger og djerv. Ja, for det er jo overflod av tigre i Norge..Anonymous poster hash: db890...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 22. mai 2015 #238 Del Skrevet 22. mai 2015 (endret) Ja, for det er jo overflod av tigre i Norge..Anonymous poster hash: db890...379 Jepp, du skjønner poenget Endret 22. mai 2015 av Coolaid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 22. mai 2015 #239 Del Skrevet 22. mai 2015 99% av katter kan utmerket godt trenes til å gå i bånd, dersom eierne ikke hadde vært så late (derfor man skaffer seg katt -> lite arbeid). Omtrent alle katteiere som faktisk prøver å lære katten sin å gå i bånd med like mye standhaftighet som en gjennomsnitts hundeeier får det til. Anonymous poster hash: 7184c...b17 Det blir litt feil å generalisere katteeiere, på lik linje med de som generaliserer hundeeiere. Jeg skaffet meg ikke katt fordi jeg er lat, men fordi en katt passer meg bedre. En katt er gjerne mer rolig, trenger ikke så mye annet enn mat, husly og en god dose kjærlighet, og de er veldig selvstendige. En hund er stikk motsatt, og er som et barn i mine øyne. Krever mye mer ansvar, og opplæring. Jeg syns hunder er flotte dyr, og de er uten tvil en dyreart som skaper mye glede. Men jeg føler denne tråden bidrar veldig til stigma av katteeiere som "gir blaffen". Det har alltid vært et tema at en katt har sin egen vilje, mens en hund følger flokklederen. Du vil kanskje si at det er lettere å lære seg og sykle, enn det er å lære seg og kjøre bil? Begge deler er jo fullstendig oppnåelig, men da det ene er lettere, så er det andre vanskeligere. Men absolutt ikke umulig! Alle har jo både sykler og biler i dag, så med litt innsats så ja - det går an å lære seg og kjøre bil. Håper du forstod min... detaljerte metafor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #240 Del Skrevet 22. mai 2015 Det blir litt feil å generalisere katteeiere, på lik linje med de som generaliserer hundeeiere. Jeg skaffet meg ikke katt fordi jeg er lat, men fordi en katt passer meg bedre. En katt er gjerne mer rolig, trenger ikke så mye annet enn mat, husly og en god dose kjærlighet, og de er veldig selvstendige. En hund er stikk motsatt, og er som et barn i mine øyne. Krever mye mer ansvar, og opplæring. Jeg syns hunder er flotte dyr, og de er uten tvil en dyreart som skaper mye glede. Men jeg føler denne tråden bidrar veldig til stigma av katteeiere som "gir blaffen". Det har alltid vært et tema at en katt har sin egen vilje, mens en hund følger flokklederen. Du vil kanskje si at det er lettere å lære seg og sykle, enn det er å lære seg og kjøre bil? Begge deler er jo fullstendig oppnåelig, men da det ene er lettere, så er det andre vanskeligere. Men absolutt ikke umulig! Alle har jo både sykler og biler i dag, så med litt innsats så ja - det går an å lære seg og kjøre bil. Håper du forstod min... detaljerte metafor [/ De aller fleste katteeiere i denne tråden "gir blaffen" i om katten dreper fugler i hekkeperioden. Anonymous poster hash: db890...379 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå