AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #1 Del Skrevet 27. april 2015 Hei! Jeg har mange prøver for tiden (går vg3), men har begynt på medisiner der ene bivirkningen jeg har fått er vanskeligheter med å tenke. Jeg leser og leser (har sittet inne hver dag over en uke nå og lest på prøver jeg har denne uken), men jeg husker ingen verdens ting i det hele tatt. Mest fordi at når jeg leser klarer jeg ofte ikke forstå hva som står. Det er vanskelig å forklare, men det blir som å plutselig lese et språk jeg ikke forstår. Og jeg har i tillegg prøve i fremmedspråk denne uken. Når jeg ikke forstår norsk engang, forstår jeg ihvertfall ikke fremmedspråk. Og det er umulig (har prøvd å pugge i 1 uke) for meg å huske noe som helst. Jeg aner ikke hva jeg kan gjøre... Anonymous poster hash: 8513d...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #2 Del Skrevet 27. april 2015 Hei! Jeg har mange prøver for tiden (går vg3), men har begynt på medisiner der ene bivirkningen jeg har fått er vanskeligheter med å tenke. Jeg leser og leser (har sittet inne hver dag over en uke nå og lest på prøver jeg har denne uken), men jeg husker ingen verdens ting i det hele tatt. Mest fordi at når jeg leser klarer jeg ofte ikke forstå hva som står. Det er vanskelig å forklare, men det blir som å plutselig lese et språk jeg ikke forstår. Og jeg har i tillegg prøve i fremmedspråk denne uken. Når jeg ikke forstår norsk engang, forstår jeg ihvertfall ikke fremmedspråk. Og det er umulig (har prøvd å pugge i 1 uke) for meg å huske noe som helst. Jeg aner ikke hva jeg kan gjøre... Anonymous poster hash: 8513d...52a Skriv notater! Gjerne detaljerte i første omgang, så litt mer nøkkelordaktig i andre omgang. Bruk markeringstusj og strek over viktige ord, og bruk disse for å huske. Lesing med konsentrasjonsvansker er ikke enkelt, men dersom du skriver ned mye av stoffet så "husker " du det på en annen måte. Ta også regelmessige, planlagte pauser! F.eks 30 min. lesing, 10 min. pause. Eventuelt lengre økter om du klarer det bedre. Lykke til!!Anonymous poster hash: 10b40...0c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #3 Del Skrevet 27. april 2015 Og blir det for mye, får du legeerklæring i forhold til medisiner /leseproblemer og får utsatt prøven om det går! Anonymous poster hash: 10b40...0c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #4 Del Skrevet 27. april 2015 Skriv notater! Gjerne detaljerte i første omgang, så litt mer nøkkelordaktig i andre omgang. Bruk markeringstusj og strek over viktige ord, og bruk disse for å huske. Lesing med konsentrasjonsvansker er ikke enkelt, men dersom du skriver ned mye av stoffet så "husker " du det på en annen måte. Ta også regelmessige, planlagte pauser! F.eks 30 min. lesing, 10 min. pause. Eventuelt lengre økter om du klarer det bedre. Lykke til!!Anonymous poster hash: 10b40...0c4 Jeg har ikke konsentrasjonsvansker. -TS Anonymous poster hash: 8513d...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #5 Del Skrevet 27. april 2015 Og blir det for mye, får du legeerklæring i forhold til medisiner /leseproblemer og får utsatt prøven om det går!Anonymous poster hash: 10b40...0c4 Om jeg utsetter prøver blir det til at jeg ikke får vurdering til slutt i og med at alt på en måte da bare hoper seg opp. Jeg kunne fått permisjon, men er liksom litt over 1 mnd fra å få fullført skolen, så jeg føler jeg bare må gjøre dette. Lærerne forstår alt, men det er ikke så mye de kan gjøre. Anonymous poster hash: 8513d...52a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #6 Del Skrevet 27. april 2015 Har gått på medisiner selv som påvirket korttidshukommelsen og den verbale forståelsen. Er ikke greit å ha det slik og må oppleves før man skjønner det. Dessverre er det slik noen ganger at helsen kommer i veien for ting man vil utføre. Noe som kan hjelpe er å bruke bilder..det er lettere å huske bilder enn ord..så skape bildefortellinger av stoffet du pugger. For eksempel, finne bilder på nett og lage et tankekart. Anonymous poster hash: c7ecf...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #7 Del Skrevet 27. april 2015 Det er også viktig å ikke bare lese, men skrive. Når du skriver så gjenkaller du stoffet, slik som du må gjøre på en eksamen. Og bruke quizzer til å svare på spørsmål om stoffet. Anonymous poster hash: c7ecf...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå