AnonymBruker Skrevet 27. april 2015 #1 Del Skrevet 27. april 2015 Jeg fullfører nå mitt utdanningsløp som GLU5-10. Jeg sitter igjen med norsk, samfunnsfag og RLE, samt spesialpedagogikk. Hele veien føler jeg forelesningene har vært veldig rettet mot ungdomstrinnet, og jeg har bare hatt praksis på barneskolen 2 av 5 ganger. Derfor har jeg vært litt mentalt forberedt på ungdomsskolen. Jeg skal til høsten begynne som kontaktlærer på mellomtrinnet, og kjenner jeg grugleder meg veldig. Jeg kommer til å få alle fag, og er veldig spent på dette. Jeg har aldri vært spesielt interessert i matte og naturfag, og har jo ikke noe didaktisk innenfor disse fagene fra Høgskolen. I tillegg er jeg veldig spent på å ha musikk og kunst & håndverk, fordi jeg har ganske lite ferdigheter innenfor disse fagene. Misforstå meg rett, jeg gleder meg veldig til denne jobben, og tror det kommer til å gå bra. Med god og trygg klasseledelse håper jeg mye er gjort. Men jeg ser for meg at det blir veldig liten tid til å planlegge gode undervisningsøkter. Noen som har erfaringer med å ha alle fag i barneskolen? Anonymous poster hash: 18a70...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #2 Del Skrevet 30. april 2015 Jeg underviser i 5. Trinn i fag jeg ikke har studiepoeng i, i tillegg til de jeg har sp i. Det kommer ikke til å være noe problem. Bruk de rundt deg, tidligere fagplaner, årsplaner, lærerverk osv... Du skal ikke finne opp kruttet på nytt nødvendigvis. Bare forbered deg godt til timene. Anonymous poster hash: 649fa...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå