Gå til innhold

Emmalitens prøvetid


Emmaliten

Anbefalte innlegg

Dag 3

Endelig er det vår tur til å prøve også! Jeg har smuglest litt i dagbøkene, og har gledet meg veldig til jeg kan slenge meg på i gjengen av prøvere. :-)

Jeg og mannen har vært gift i snart ett år, og vi har veldig lyst på barn. Men pga studier og jobb har vi måttet vente helt til nå.. Så da blir det spennende å se hvor lang tid det vil ta før vi lykkes med prosjektet!

Er rimelig graviditets-dilla/opphengt allerede, og stakkars mannen min får høre det nesten døgnet rundt.. :oops: Jeg er i hvertfall fullstendig oppdatert når det gjelder temperaturmålinger og eggløsningstester, og mener selv at jeg har begynt å få en rimelig stabil syklus.

Det er ingen som vet nøyaktig når vi blir prøvere, og sånn har jeg tenkt til å holde det en stund til! Selv om det kan være ganske vanskelig til tider.. :hoho:

Skal prøve å skrive så ofte jeg kan, og ønsker dere andre lykke til videre med prøvingen!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Grattis med fersk dagbok, og velkommen i prøvergjengen! :D

Ønsker dere en fin prøvetid, håper dere er heldige og får full klaff om ikke så lenge!

:klem: fra Hulderjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Hulderjenta! :D

Jeg håper også vi lykkes ganske kjapt! Syklusen min har de siste rundene holdt seg stabilt på 26 dager, så den er heldigvis ikke av de lengste.. :sjarmor:

I dag har jeg vært på forelesning.. :sove: Resten av dagen må jeg prøve og få lest litt, og laget en deilig middag til mannen min. Har ikke helt bestemt meg for hva ennå, men det dukker vel opp noen ideer etterhvert!

I tillegg er jeg nødt til å finne en god sjokoladekake-oppskrift til helgen. Har lovet svigermor å ta med en kake til bursdagen vi skal feire i helgen. Så hvorfor måtte mannen min si at vi skulle lage sjoko-kake, når det er den kaken svigermor er mest stolt av...? :sjokk:

Det blir ikke lett å konkurrere med den, i hverfall ikke i hennes øyne. For å være helt ærlig, så synes jeg nå at mine kaker som regel er bedre. Av en eller annen grunn lager mødre-genereasjonen alltid sjokoladekakene tørre og tjukke.. Hvorfor må de være sånn?? :wink: Det er jo ikke noe særlig godt.. Synes jeg da! :ler:

Jepp, men alle ting som tar oppmerksomheten bort fra det faktum at det faktisk er prøvetid er nå bra!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Vet hvordan det er å bli litt opphengt i dette med graviditet og sånt, men heldigvis klart å roe meg ned, ellers blir prøvetiden veldig lang...

Ønsker dere lykke til, og håper dere lykkes fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig velkomst, Poca! :-) Alltid hyggelig å bli tatt godt i mot når man er ny.. Jeg skal ta meg en titt innom dagboken din og Hulderjenta sin litt senere!

I dag fikk jeg heldigvis lest en god del, så samvittigheten er det ingenting å si på. :ler: En runde med yoga ble det også tid til. Det hjalp både på humøret og kroppen! Fikk til og med lurt med meg mannen min til å ta litt sol. Sjeldent vi egentlig gjør det, men det var veldig godt i dette forferdelige høstværet! Litt trist at det allerede er blitt høstvær og mørkt ute om kvelden.. :cry:

Fortsatt god kveld alle sammen! Jeg kryper til sengs med mannen for å øve litt.. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 Dag 4

Dessverre så hadde jeg glemt at tanta fremdeles var på besøk, så ingen øving... :(

Skjønner mer og mer hva man mener med ventetid, tiden går så alt for sakte! Tiden går jo raskere når man er opptatt av andre ting, men det er jo ikke alltid like lett.. Har jo veldig lyst på en liten :babysmokk:

I dag gleder jeg meg veldig, for i dag skal jeg få min nye bil!! :sjarmor: Er veldig fornøyd, og gleder meg til å ta en liten tur!!

Så utrolig deilig at det fine været er tilbake, kjenner energien er på topp med en gang! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP1 Dag 5

Var ute og prøvekjørte min nye bil i går, og den er såååå fin!! :sjarmor:

Jeg hadde store planer om å gå tur i marka med mannen min i går, men han var så sliten etter en tøff dag på jobb at det bare ble en liten kjøretur. Stakkars mannen min er veldig sliten for tiden, ny jobb og masse og sette seg inn i. Jeg skal være snill mot ham jeg! :hjerter:

Har funnet oppskift på en sjokoladekake som heter "Death of chocolate" som jeg tenkte å bake i dag. Blir spennende! Høres jo veldig god, og ikke minst veldig mektig ut. Må som sagt ha med en kake til svigers i helgen til bursdagsfeiring. Håper den faller i smak hos slekten.. :oops:

Endelig fredag, det er en så god følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss Emmaliten!! :)

Skal jammen bli spennende å følge med dere utover høsten..det er en spennende tid dere har foran dere..det kjenner vi ganske godt til etterhvert vi som er her inne!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Madden! Så kos med nye innlegg i dagboken!! :hoppe:

Sjokoladekaken står i ovnen, og jeg må få tiden til å gå.. Kunne og burde selvfølgelig ha lest litt, men siden det er fredag så gidder jeg faktisk ikke det! :lol:

Jeg har nettopp lest litt her og på snartgravid om både hostesaft og grapefruktjuice. Ganske interessant, og har kontrollert i skapet mitt at hostesaften er på plass. Får prøve å få tak i juicen også! Selv om det bare er første prøveperioden min, så tør jeg jo ikke å la være når det er så mange som hevder at dette har hjulpet de!

Gleder meg så inderlig til denne tiden her, og det er neste så jeg ikke tror det selv at prøverperioden endelig er i gang. EL skal være sånn ca neste helg, så jeg har allerede sørget for at vi ikke har noen andre planer enn å slappe av og ha :kline: helg med mannen min! :hjerter:

Gleder meg! God helg alle sammen!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Håper sola skinner hos deg nå.

Og håper prøvinga blir sånn som du håper. Selv er jeg inne i PP 2, uten å ha prøvd noen remedier eller noe sånt ennå. Men jeg er ikke avvisende til hverken grapefruktjuice eller hostesaft. Kanskje i neste PP?

Skal bli spennende å følge med deg i tiden fremover!

Klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 Dag 8

Takk for det, Edea! Håper dere lykkes snart med prøvingen, og det skal bli spennende å følge med deg og de andre her inne!! :klem:

Vi er veldig spente på hvordan denne prøvetiden kommer til å bli.. :-) Litt uvant å måtte ha :kline: fordi man må, men foreløpig så går nå det veldig bra!

I dag ha jeg sovet litt lengre, var litt sliten etter en helg hos svigers. Fælt å innrømme det, men jeg klarer ennå ikke helt å slappe av når jeg er på besøk der. Det kommer vel til å bli bedre etter hvert håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så greit med svigers alltid nei! Men en får vel bare venne seg til det...må nesten komme overens!! :ler:

Når er IKM denne pp da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 1 Dag 9

Det er så typisk! :frustrert: Når det endelig nærmer seg EL (til helgen) så går jeg hen og får influensa med feber og det hele.. Det jeg har minst lyst i verden til å gjøre er nettopp det jeg burde gjøre, nemlig ha sex.. :(

Det er jo enda noen dager igjen, så jeg får bare satse på at det går fort over. Kan jo ikke gå glipp av en prøveperiode pga dette..

Snille mannen min er heldigvis veldig forståelsesfull!! :hjerter: Han har kommet hjemom fra jobb med litt TLC, halstabletter og litt snacks. Veldig snill mann!! :hjerte:

Takk for koselig hilsen, Madden! Svigers er det ikke så mye å gjøre med nei, og jeg kommer jo forsåvidt veldig godt overens med de. Det er bare at jeg ennå ikke helt klarer å slappe av når jeg er der, men det vil vel bedre seg etterhvert. EL skal være nå til helgen, og IKM er sånn ca 18 sept. Det er sååå lenge til!

Tror jeg hører sengen rope på meg.. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klem: til Hulderjenta!

PP1 Dag 10

Tiden går så umåtelig sakte.. Særlig når man ligger til sengs med feber, og egentlig burde ha :kline: masse med mannen siden det nå nærmer seg EL. Fikk heldigvis lurt mannen til å tro at jeg var mye bedre i går kveld, så da var dagens dose med de små løperne sikret.. :wink: Skal prøve samme strategi i kveld! :sjarmor:

Har egentlig ikke så mye å si i dag.. Skammer meg over at jeg ikke er flinkere til å legge igjen hilsen i andres dagbøker, men lover å komme sterkere tilbake! Når bare denne feberen forsvinner, og jeg blir klar i toppen igjen.. Noen som har lyst til å overta feber'n?? Si i fra!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.

ville bare ønske deg god bedring. Er nok ikke så altruistisk at jeg tar på meg feberen for deg, er inne i en ganske kritisk periode mtp prøving selv. men om ei lita stund, kanskje. Hvor lang syklus har du, forresten. Er vel ganske tidlig å vente EL på dag 10?? :klø:

Men hva vet vel jeg? :ler:

Klem fra edea :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt tidlig...men better safe than sorry...eller? :ler:

Jeg satser iallefall hardt fra i dag..og jeg er på dag 7... :ler: her tas det ingen sjanser!! Jeg vet forresten om mange som sikkert kunne tenkt seg litt feber..men ikke akkurat jeg..desverre! Send ham avgårde du...si at du ikke vil han skal komme tilbake! Dere må jo få prøvd jo!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener Edea og Madden! :klem: til dere!

De siste rundene har syklusen min vært på 26 dager, så jeg forventer vel EL på lørdag (dag 14). Mulig også at EL-testen ga postivit utslag i dag, og det betyr jo EL innefor 24-36 timer.. Men de er ikke alltid like lette å tolke disse testene. Stirrer på de blå strekene til jeg blir helt blå selv av og til! :sjokk: Liker å være på den sikre siden, så da satser vi stort fra nå av og frem mot helgen. :wink:

Mannen har takket ja til at vi skal ut og spise med et vennepar på lørdag. Veldig koselig det, lenge siden vi har vært ute sammen. Men hvilken unnskyldning skal jeg bruke for at jeg ikke drikker? Gode råd mottas med takk! :ler: Jeg har ikke lyst til å ta noen risiko, selv om jeg ikke vet da om jeg er gravid eller ikke.. Vi har heller ikke lyst til å avsløre at vi endelig er blitt prøvere, føler det blir et aldri så lite press på oss da og stadige spørsmål om hvordan det går. Så vi venter nok med å avsløre inntil det er noe på gang i magen!

I dag tenkte jeg å lage laks med spinat og poteter. Nam! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...