Gå til innhold

Fridays eller Egon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den samme burgeren koster nøyaktig det samme på Egon, så det i seg selv er vel ikke et argument.

Jeg ville gått for Fridays. Litt lite spennende og variert, men i det minste god mat.

De har vel ingen Jack Daniels på Egon vel? Var en sånn jeg kjøpte, og det var mye mindre mat enn jeg har fått før og senere hos Egon for lavere pris :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer nok veldig fra by til by og sted til sted. Jeg har dårlig erfaring med Egon. De klarer aldri å tilberede maten slik jeg ber om (medium blir godt stekt, og godt stekt blir rå i midten (jeg var gravid)), og ellers har det blitt sånn "meeeeeh". Det er bedre enn McDonalds, men ligger under Peppes Pizza. Litt sånn junk food på tallerken med bestikk. Kjenner også et par stykker som har blitt matforgiftet på Egon. På Fridays har jeg spist to ganger, og har vært kjempefornøyd begge gangene (Chicken fajitas). Jeg tenker at dette er ganske tilfeldig (likevel synes jeg at de burde hatt såpass strenge krav innenfor kjedene at slikt ikke burde skje så ofte), og kanskje Egon dere skal gå på er kjempeflinke.

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Egon er for gamlinger.

Synes ikke maten på Egon smaker fersk.

Fridays så klart. Maten der er Nam!

Endret av gjestvest
Skrevet

Syns ikke akkurat noen av stedene byr på kulinariske opplevelser av de store. Liker ingen av de.

• Liker 1
Skrevet

Takk for mange tilbakemeldinger! Peppes er tatt med i vurderingen. Er det noen av stedene som har lekerom? Og noen med erfaring med tanke på barnemenyene? Egon har vi selv her jeg bor, men ikke Fridays eller Peppes.

Skrevet

Egon i Bergen har ihvertfall et hjørne med noe dataspillgreier. Husker ikke om det var leker der. Fridays (Bergen) har ihvertfall ikke. Kanskje de har meny på nett som du kan se på?

AnonymBruker
Skrevet

De har vel ingen Jack Daniels på Egon vel? Var en sånn jeg kjøpte, og det var mye mindre mat enn jeg har fått før og senere hos Egon for lavere pris :)

Blir du ikke mett av en jack daniels burger? :o det er jo kjempe mye mat, jeg er ikke små spist, men blir god og mett av den

Anonymous poster hash: dc339...bf5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange tilbakemeldinger! Peppes er tatt med i vurderingen. Er det noen av stedene som har lekerom? Og noen med erfaring med tanke på barnemenyene? Egon har vi selv her jeg bor, men ikke Fridays eller Peppes.

Egon husker jeg ikke hva som var på barnemenyen. Men fridays har hvertfall pasta, kylling, spearribs, hamburger, pølse på barnemenyen. Fikk også utdelt fargeblyanter og egen barnemeny med oppgaver og fargelegging i døra når vi kom :)

Skrevet

Blir du ikke mett av en jack daniels burger? :o det er jo kjempe mye mat, jeg er ikke små spist, men blir god og mett av den

Ikke av den jeg fikk i alle fall :vetikke:

Kjøttstykke på størrelse med en middels tomatskive og en barnepomfri fra Mc Donalds er ikke nok for denne frøkna :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal alltid dukke opp noen matsnobber :)

Anonymous poster hash: 23d3f...156

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal alltid dukke opp noen matsnobber :)

Anonymous poster hash: 23d3f...156

Man er ikke matsnobb bare fordi man ikke liker de to restaurantene der. Jeg elsker en god pizza eller en deilig saftig burger, men hverken Fridays eller Egon har noen av delene i mine øyne.

Anonymous poster hash: 4beea...b12

• Liker 5
Gjest The damned
Skrevet (endret)

Ja, klart det. Jeg er matsnobb bare fordi jeg ikke synes maten på Egon eller Fridays er særlig god og i tillegg overpriset med tanke på at det egentlig bare er oppvarmet ferdigmat.

Skulle jeg valgt noen av dem ville jeg nok ha gått på Egon, men ville heller ha satset på Peppes. Der har de i det minste god mat og det er hyggelig å sitte der.

Endret av The damned
AnonymBruker
Skrevet

Det er blitt veldig typisk norsk å hevde at man er "matsnobb" fordi man ikke er fornøyd med de simpleste spisestedene som tenkes kan, og får litt vondt i sjela av at så mange støtter disse dårlige storkjedene økonomisk heller enn å støtte de gode spisestedene som finnes.

Det er liksom helt innafor å bygge seg svære hytter, bytte ut bilen hvert tredje år og reise på sydenferie hver vinterferie. Økonomisk snobberi blir mer og mer greit. Men såkalt "finkulturell" smak, enten det er i mat eller film eller bøker, det er jåleri.

Jeg skjønner ikke hvorfor så mange ønsker å bruke altfor mye penger på å spise på Egon eller Fridays, hvor service er langt under middels og hvor mange får elendige matopplevelser. Jeg skjønner at man ikke drar med treåringen på en stiv gourmetrestaurant, men det finnes jo langt hyggeligere, små restauranter i mellomsjiktet, hvor det ligger uendelig mye mer omtanke og personlighet i det som serveres enn hva man opplever på rovdriftkjeder som Egon/Fridays. I tillegg er ofte prisene mer sympatiske.

Det var en mer generell betraktning, og hvis TS ønsker å spise på Egon/Fridays, må hun gjerne gjøre det. Men det er ikke snobberi å påpeke at det finnes langt hyggeligere alternativer.

Anonymous poster hash: 94e1e...b20
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva med brasseriet i operaen? Det ligger rett ved Oslo City, dere kan gå på Operataket og langs vannet først (eller etterpå) og spise ute, to meter fra sjøen, hvis det er fint vær. :) Litt morsommere Oslo-opplevelse enn Egon.

Lunsjmeny (sammenlign gjerne med Egon og Friday's, lett å finne på nett):

LUNCHMENY 17.APRIL TIL 18.MAI 2015

PASTASALAT

med pepperrot- og yoghurtdressing, røkt svineknoke, sesongens tomater, grønne bønner, spinat og ristede kjerner

kr 162

VEGETARISK PASTASALAT

med pepperrot- og yoghurtdressing, sesongens tomater, grønne bønner, spinat og ristede kjerner

kr 148

SMAKER FRA NORGE

Einerrøkt laks fra Lærdal, marinert sild, spekepølse av reinsdyr, fenalår fra Hognamat, Suldalsskinke, flatbrød fra Kvikne, rømme fra Rørosmeieriet rørte tyttebær, rødbetkrem og nypotetsalat, Grotteost fra Hitra Gårdsmat og brunost fra Avdem på Lesja

kr 210

HJEMMELAGET ANDEPATÉ

servert på rugbrød med syrlig løkpuré, sprøtt fenalår, champignon og sennepsvinaigrette og smør med smak av røkt paprika og chili

kr 185

STEAK SANDWICH

Ytrefilet av okse servert på surdeigsbrød, med estragonmajones, ovnsbakt tomat, ristede solsikkekjerner og pepperrotsmør

kr 185

CÆSARSALAT

med kyllingbryst og sprøstekt bacon

kr 162

OPERAENS FISK- OG SKALLDYRSUPPE

med dagens fangst

kr 195

HUSETS SALAT

Frisk grønn salat servert med semitørket tomat og oliven

kr 98

KLASSISK REKESMØRBRØD

med majones og dill

kr 145

SESONGENS FORRETT

Lettrøkt ishavsrøye, løpstikkeaïoli og cherrytomatkompott

kr 150

SESONGENS FISK

Ovnsbakt lysing med dillsmuler, kål og brunet smør fra Røros med dill og sitron

kr 265

SESONGENS KJØTT

Ølbraisert oksebryst potet- og jordskokkgrateng, bakt rødbet og sjysaus

kr 265

BYGGRYNSRISOTTO

med asparges, selleri og spinat, og brunet smør fra Røros med dill og sitron

kr 250

TIRAMISU

med bringebærsorbet

kr 125

APPELSINTERTE

med melkesjokoladeis

kr 115

EN FRISK AVSLUTNING

et utvalg av våre sorbeter

kr 115

PETITS FOURS

et utvalg av dagens sjokolader, geléer og småbakkels

kr 115

SESONGENS OST

Trolltind; upasteurisert rødkittost laget av kumelk fra Derinngården ved Eide i Møre og Romsdal. Serveres med multesyltetøy og nøttebrød

kr 115

SESONGENS DESSERT

Kald jordbærsuppe geitemelkpudding, hylleblomstgelé og grønn kardemommeis

115

BARNEMENY

CÆSARSALAT

kr 98

PØLSER MED POTETMOS

kr 65

PASTA

med tomatsaus

kr 112

BARNEBIFF

med dagens tilbehør og tomatsaus

kr 115

BARNEFISK

med dagens tilbehør og remulade

kr 115

TOAST

med skinke, ost og tomatsaus

kr 55

VANILJEIS

med sjokoladesaus

kr 55

SORBETTALLERKEN

et utvalg sorbeter med frukt og bær

kr 55

Anonymous poster hash: de643...b15

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke at Peppes får så mange anbefalinger. Synes pizzaen er god når den er god, men synes kvaliteten varierer alt for mye fra gang til gang.

Anonymous poster hash: 8d87e...f25
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke at Peppes får så mange anbefalinger. Synes pizzaen er god når den er god, men synes kvaliteten varierer alt for mye fra gang til gang.

Enig!

Skrevet

Skjønner heller ikke hvorfor folk sier "heller Peppes", jeg synes de, om mulig, er enda verre enn både Egon og Fridays. Jeg mener at Fridays helt klart er best av de tre; de har variert meny, maten smaker faktisk ganske godt og mashen er helt fantastisk! Og Jack Daniels glazen er grunn nok i seg selv til å ta turen innom, både på hamburgeren, på biffen og på kyllingen. :biggrin:

• Liker 4
Gjest The damned
Skrevet (endret)

Ja, egentlig sant det, men jeg har hatt bedre opplevelser der enn på Fridays og Egon.

Har opplevd dårlig service på Peppes og at pizzaen var kald eller ikke så god, men jeg synes det smaker mye bedre enn de andre to og at man får mer for pengene.

Endret av The damned
AnonymBruker
Skrevet

Ikke av den jeg fikk i alle fall :vetikke:

Kjøttstykke på størrelse med en middels tomatskive og en barnepomfri fra Mc Donalds er ikke nok for denne frøkna :fnise:

Burgermenyene på Fridays er generelt veldig mettende, og når jeg har vært der med kameratgjengen (høye karer i 20-årene) har alle blitt særs mette. Du må ha voldsomt magemål eller vært uheldig med burgeren din :laugh:

Anonymous poster hash: 61455...917

• Liker 1
Skrevet

Skjønner heller ikke hvorfor folk sier "heller Peppes", jeg synes de, om mulig, er enda verre enn både Egon og Fridays. Jeg mener at Fridays helt klart er best av de tre; de har variert meny, maten smaker faktisk ganske godt og mashen er helt fantastisk! Og Jack Daniels glazen er grunn nok i seg selv til å ta turen innom, både på hamburgeren, på biffen og på kyllingen. :biggrin:

Helt, helt enig! Jeg synes Friday's faktisk har god mat, og benytter man seg av lunsj-tilbudet så blir det heller ikke særlig dyrt. Jeg også elsker potetmosen deres med den deilige Jack Daniels-sausen. Namme nam! Og de er det eneste stedet hvor jeg får en skikkelig god drink. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...