Gå til innhold

.

Gjest Ketchupjenta

Fremhevede innlegg

Gjest Ketchupjenta
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Ketchupjenta
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

JA!

Anonymous poster hash: 32645...809

• Liker 4
Skrevet

Hvis du virkelig sliter med angst og depresjon: nei. Fryktelig ufint sagt av din mor.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det blir sett veldig stygt på når man velger å utelate seg selv fra fellesskapet. Noen ganger er det best å lide seg gjennom ting hvis du vil slippe dritt fra folk. Hilsen ei med angst som har opplevd lignende.

Anonymous poster hash: 48c5c...a7a

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du skjer dersom du ikke går, men heller murer deg inne og lar angst og fobi styre livet ditt?

Det skal jeg si deg: de vokser seg sterkere.

Du er fortsatt ung og du kan fortsatt snu ting. Lar du angst og fobi styre livet ditt ender du opp som min mor, og tro meg, du vil IKKE ende opp som henne.

Anonymous poster hash: 2e663...dc7
Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Det blir sett veldig stygt på når man velger å utelate seg selv fra fellesskapet. Noen ganger er det best å lide seg gjennom ting hvis du vil slippe dritt fra folk. Hilsen ei med angst som har opplevd lignende.

Anonymous poster hash: 48c5c...a7a

Ja jeg er enig. Noen ganger er det det. Og jeg kommer meg på skolen mange av de gangene jeg føler jeg ikke klarer å holde ut med folk rundt meg. Problemet er at jeg har ikke sett familien jeg skal i konfirmasjon til siden jeg veide mye mye mye mindre. Jeg er så utrolig engstelig og paranoid at jeg vet jeg kommer til å sitte på doen og gråte. Derfor tror jeg absolutt jeg ikke kommer til å klare denne konfirmasjonen.

Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Hva tror du skjer dersom du ikke går, men heller murer deg inne og lar angst og fobi styre livet ditt?

Du er fortsatt ung og du kan fortsatt snu ting. Lar du angst og fobi styre livet ditt ender du opp som min mor, og tro meg, du vil IKKE ende opp som henne.

Les forrige kommentar

Skrevet

Jeg tror egentlig man blir veldig egoistisk når man er deprimert. Fordi man er stengt inne i sin egen verden hvor alt dreier seg om en selv. Men synes moren din kunne valgt en annen fremgangsmåte. Kanskje det er positivt for deg å komme deg ut og prate litt med folk? God bedring :)

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som skal i konfirmasjonen som du stoler på og klarer å slippe innpå deg? Kan hjelpe deg å ha noen ved siden av deg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest om folk med flyskrekk som har bedt legen skrive ut medikamenter de kan ta den dagen de skal ut og fly. Kan du få skrevet ut noe til spesielle hendelser du vet du kommer til å slite med å gjennomføre?

AnonymBruker
Skrevet

Overhode ikke! Gjør som du føler for.

Anonymous poster hash: 93ec1...068
Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Jeg har lest om folk med flyskrekk som har bedt legen skrive ut medikamenter de kan ta den dagen de skal ut og fly. Kan du få skrevet ut noe til spesielle hendelser du vet du kommer til å slite med å gjennomføre?

Det er i morgen. Og selv om jeg tar med. så kommer de til å snakke om meg like mye.

Gjest Chloe87
Skrevet

Syntes det var fryktelig lite gjennomtenkt å si av moren din. Jeg vet hvor ille angst kan være og husker hvordan jeg skalv så jeg ikke klarte å spise under et selskap en gang. Var redd noen skulle se at jeg skalv. Når man har angst så er man jo også redd for at andre skal SE det. Tror moren din burde sette seg litt mer inn i hva angst faktisk vil si.

Det er opp til deg om du skal dra eller ikke, men hvis du skal dra så kan du kanskje få noe beroligende du kan ta denne dagen?

Gjest Chloe87
Skrevet

Det er i morgen. Og selv om jeg tar med. så kommer de til å snakke om meg like mye.

Snakke om deg?
Skrevet

Man blir veldig egoistisk, ja, fordi man ikke har overskudd til annet. Det er forøvrig ikke sunt heller å isolere seg, man bør søke/få hjelp og støtte for å komme seg ut og fungere normalt. Men om man skulle føle seg for dårlig en dag, eller i en periode, så bør det i teorien være gyldig grunn til å slippe.

Hadde det vært noe annet enn en mental sykdom, hadde det vært mye lettere for folk å akseptere og forstå.

• Liker 1
Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Snakke om deg?

Om hvordan jeg ser ut, hvordan jeg oppfører meg, hvor klein jeg er osv

AnonymBruker
Skrevet

De kommer til å snakke enda mer om deg om du ikke møter opp!

Og i hvertfall hvis du har takket ja, men har ombestemt deg og ikke blir med likevel.

Da kommer de til å snakke om deg i uoverskuelig fremtid..

Anonymous poster hash: 32645...809

Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Man blir veldig egoistisk, ja, fordi man ikke har overskudd til annet. Det er forøvrig ikke sunt heller å isolere seg, man bør søke/få hjelp og støtte for å komme seg ut og fungere normalt. Men om man skulle føle seg for dårlig en dag, eller i en periode, så bør det i teorien være gyldig grunn til å slippe.

Hadde det vært noe annet enn en mental sykdom, hadde det vært mye lettere for folk å akseptere og forstå.

Jeg tror egentlig man blir veldig egoistisk når man er deprimert. Fordi man er stengt inne i sin egen verden hvor alt dreier seg om en selv. Men synes moren din kunne valgt en annen fremgangsmåte. Kanskje det er positivt for deg å komme deg ut og prate litt med folk? God bedring :)

Jeg går til psykolog og jeg trener på å komme meg ut. Jeg er flink i perioder og nesten som et normalt menneske bare litt mer nærvøs, men innimellom får jeg store depresjonsperioder hvor jeg isolerer meg og får angst for å gå ut igjen. Dette har mye sammenheng med spiseforstyrrelsen min som forteller meg ting som dere helt sikker klarer å forestille dere. Jeg er utrolig utrolig paranoid og spesielt etter at jeg la på meg etter undervektsperioden min. Men som sagt, jeg kommer meg ut når jeg ikke har deppeperioder.

Så er jeg egoistisk eller ikke? Av og til synes jeg jeg er egoistisk i og med at jeg setter meg selv foran andre når jeg ikke kommer meg ut, men det er jo ikke med vilje, men sykdommene sin skyld vil jeg si. Jeg har ikke valgt å være spiseforstyrret, deprimert eller ha angst. Så jeg er veldig usikker selv.. Men jeg får så dårlig samvittighet når moren min forteller meg ting som dette og: ¨Det er akkurat som om du går inn i oss og prøver å få oss matte når du ikke går på skolen. Det er akkurat som om du vil oss vondt!¨.

Skrevet

Stå over konfirmasjonen med god samvittighet. Man er for så vidt egoistisk når man er deprimert, men det er jo fordi man MÅ være det for å klare seg. Spørs om ikke konfirmanten bryr seg mer om gavene enn om at en enkelt gjest ikke kan komme pga. helseproblemer.

Ville familien din bedt deg løpe maraton med brukket ankel?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du får ta lærdom av dette og snakke med behandleren din i god tid, så har du kanskje noen medisiner du kan ta neste gang en slik situasjon oppstår.

Gir du etter for angsten nå blir det lettere å gi etter neste gang, og før du vet ordet av det er du middelaldrende, trygdet og tørker deg i ræva med post-it lapper fordi du ikke tør gå på butikken for å kjøpe toalettpapir. Dessverre er det ikke en oppdiktet hendelse.

Vedkommende bruker også unnskyldningen "Det er ikke min feil, det er sykdommen sin feil" og er den største egoisten jeg vet om.

Du vil ikke ende opp sånn, tro meg!

Ingen kommer til å prate om deg, du er like uinteressant som resten av gjestene. Ikke vondt ment, men andre gjester ER uinteressante, sånn er det bare. ;) Den eneste de er der for å se er konfirmanten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...