Gå til innhold

Søppel


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å fortsette slik. Nekter å betale mere.

-- og på den måten blir det dyrere for kommunen ... som igjen må redusere tilbudet om henting..

Da oppnår du jo akkurat det du ønsker :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Hos oss er det ikke noe sortering av noe slag, hvis man i såfall skal sortere må man ta bussen(som tar 10 min) bort. Det er det få som gidder, siden man kaster noe hele tiden, man kan liksom ikke bare la det hope seg opp hjemme heller. Men jeg er for sortering for all del, men det burde vært mer tilgjengelig. Selv har jeg ikke bil og bussen går ikke alltid hver time engang, så blir mye styr. Men søppelbilene kommer hver uke ihvertfall.

En digresjon; min farmor har sortring av omtrent alt, der sorterer de plast i en pose, matrester i en annen, annet rusk i en annen og papir i en fjerde. Hun holder på å bli gal av det, men det er vel nødvendig. Men en ting irriterer henne, og det er at hun må vaske plasten først :o (greit at man ikke legger igjen matrester og sånn, men å skylle og sånn...)

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Snakk om å være egoistisk ja! Det er synd at noen alltid skal ødelegge for flertallet.. Kommunene bruker faktisk en formue fordi folk IKKE sorterer avfallet sitt grundig nok... Så hvis du vil at kommunen skal sette opp avgifter, så bør du ikke være ansvarlig for at kommunen din faktisk må gjøre dette pga økte utgifter..

Det er ikke normalt at en husholdning produserer mer søppel enn en liten søppeldunk kan innholde. Vi abonnerer på to aviser og kjæresten min kjøper en del blader, men vi har ingen problemer med for mye avfall. Hva er det du kaster?? Det må være mulig å redusere dette.

har prøvd, men det er ikke nok med vanlige dunker. har vert i avisen flere ganger. Det flyter over med papirer i aviser, adr.reklame, lag og foreninger. vet du, o jeg gjør hva jeg vil med søpla. jeg betaler for komunale avgifter. en av landets dyreste. Så kutter de ned til en uke. det ble ikke kutt i prisen....noe av poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...