Gå til innhold

Matbudsjett for 1 person!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sunn mat trenger ikke å være dyrt. Dra på innvandrerbutikker og kjøp bønner, erter og linser, d får to kilo for en femtilapp, og der er det MYE middag og nærnigsstoffer.

Av kjøtt kan du bruke mer innmat, som lever, billig og råsunt! Finnes i frysedisken hos meny og coop iallefall.



Anonymous poster hash: d3e96...5d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og mange bunnprisbutikker har "snål" frukt og grønt, like godeg rønnsaker og vesentlig billigere!



Anonymous poster hash: d3e96...5d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Tusen takk for mange gode tips! Så langt går matbudsjettet mitt bra! Brukte ca. 600 kr når jeg handla inn for ei uke på mandag. Ble billigere pålegg, havregrøt, en del frukt (snål frukt også), mat i litt større pakker osv. Føler meg ganske optimistisk på at jeg greie å kutte ned på mat :)



Anonymous poster hash: c8d65...2ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk måned for meg

1500,- til mat

500,- til snacks/brus

2-300 til krydder og diverse småting som ikke kjøpes inn hver måned, men kjøper alltid inn noe

200,- til å drikke kaffe ute innimellom

Noen ganger bruker jeg 1000,- på spise/drikke ute-posten og sparer inn andre steder, men setter alltid av 2500,- per måned kun til matbudsjettet.



Anonymous poster hash: ead50...e48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboeren min bruker ca 3500 på matbutikken i mnd. Det inkluderer ofte min lunsj til skolen, mens hans går utenom. Når jeg bodde alene var det ca 1500. Noen måneder blir det jo noen hundrelapper ekstra, men det er stort sett det det går i.

Jeg lager alt fra bunnen av, kjøper aldri ferdigsauser, kit for det ene og det andre eller ferdig pizzabunn. Spiser veldig mye kylling, laks og kjøttdeig som er billig. Vi lager brød selv, så det sparer vi nok en del på. Vi kjøper stort sett aldri first price el. og vi gjør ingen innsats for å bruke så lite penger.

Hvis du handler grønnsaker på en innvandrerbutikk blir det gjerne litt billigere, om du har anledning til det. Jeg gjorde aldri det før og jeg brukte 1500 forde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...