Gå til innhold

Obligatorisk oppmøte sykepleie.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mye obligatorisk oppmøte på sykepleiestudiet? Tenker utenom praksisperiodene..

Noen som kan fortelle litt om det? Blir i så fall høyskolen i ålesund om det har noe å si☺

Anonymous poster hash: 65f3a...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke gått det men sykepleie går for å være et studie der det er mye praktisk undervisning og lite rom for å være borte fra studiet selv om man har sykemelding. Så svaret er at så langt jeg vet så er det veldig mye obligatorisk på sykepleierstudie.

Anonymous poster hash: 18311...560
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke noe om høgskolen i Ålesund.

Tror det varierer veldig mye fra sted til sted og fra skole til skole. Vi på HIOA har obligatorisk oppmøte mellom en og to ganger i uka, men jeg tror de andre skolene i Oslo har mer.

Endret av Personenmeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt i Levanger! usikker på oppmøte og slikt, kjenner ei som går vernepleie og de har veldig lite obligatorisk oppmøte. Har ingen tall på dette, men de dagene hun var/er på skolen er bare i 2-4 timer. Man må jobbe utrolig mye selv, og det anbefales å dra på undervisning selv om den ikke er obligatorisk. Er jo veldig kjekt å få jobbet de dagene man ikke har obligatorisk, da man får lite penger i kassa under praksisen

Anonymous poster hash: 1068b...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går første året på sykepleier nå og vi har ikke hatt mye obligatorisk undervisning i løpet av dette året, uten om praksisen da selvfølgelig. Jeg går ikke i ålesund, så det kan jo være helt andre regler der, men kan du ikke se på gamle ukeplaner fra skolen hvis du finner de? da ser man fort hvor mye obligatorisk det er :)

Anonymous poster hash: 53014...e3e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går første året på sykepleier nå og vi har ikke hatt mye obligatorisk undervisning i løpet av dette året, uten om praksisen da selvfølgelig. Jeg går ikke i ålesund, så det kan jo være helt andre regler der, men kan du ikke se på gamle ukeplaner fra skolen hvis du finner de? da ser man fort hvor mye obligatorisk det er :)

Anonymous poster hash: 53014...e3e

Ok:)

Men jeg finner ikke gamle ukeplaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt i Levanger! usikker på oppmøte og slikt, kjenner ei som går vernepleie og de har veldig lite obligatorisk oppmøte. Har ingen tall på dette, men de dagene hun var/er på skolen er bare i 2-4 timer. Man må jobbe utrolig mye selv, og det anbefales å dra på undervisning selv om den ikke er obligatorisk. Er jo veldig kjekt å få jobbet de dagene man ikke har obligatorisk, da man får lite penger i kassa under praksisen

Ja, det var om jeg fikk jobbet endel ved siden av jeg tenkte på.. Ellers har jeg ikke råd tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde lite obligatorisk, bortsett fra praksis selvsagt. Var noen dager pr semester, ikke mer.

Vet ikke hvordan det er i Ålesund da.

Anonymous poster hash: 2eadd...471
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i Ålesund. Ja, det er mye obligatorisk oppmøte, det aller meste faktisk. Klarer likevel fint å jobbe fast hver 3. helg hele skoleåret + litt ekstra når det ikke er praksis :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ca 20 % obligatorisk fremmøte - i tillegg til 50 uker praksis i løpet av alle tre årene. Jeg vil derfor si det er mye obligatorisk fremmøte i forhold til en del universitetsstudier.

Anonymous poster hash: 163f4...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i Ålesund. Ja, det er mye obligatorisk oppmøte, det aller meste faktisk. Klarer likevel fint å jobbe fast hver 3. helg hele skoleåret + litt ekstra når det ikke er praksis :)

Vil det si at du er på skolen hver dag? Hvor mange timer?

Jeg er nødt å jobbe min 50% ved siden av.. Hvordan blir det om jeg tar studiet på deltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at du er på skolen hver dag? Hvor mange timer?

Jeg er nødt å jobbe min 50% ved siden av.. Hvordan blir det om jeg tar studiet på deltid?

Å jobbe 50% vedsiden av høres veldig mye ut for å klare dette studiet, da endel av oppgavene/eksamenene er i gruppe, og man da må være tilgjengelig for å gjøre dem, samt i praksisstudiene synes jeg det er mye å jobbe bare hver 3. helg vedsiden av.

Har du ikke mulighet til å heller jobbe mer i ferier og bruke disse pengene i skoleåret? Ta studielån?

I Ålesund er det ikke mulighet til å ta studiet deltid.

Er ikke på skolen hver dag nei. Når det er teoriblokk er vi på skolen ca 3-4 dager i uken, men som sagt er det da gjerne lagt opp til at man skal jobbe med gruppearbeid noen av fridagene. Hvor mange timer vi er på skolen varierer fra dag til dag, og uke til uke. Kan f.eks være bare 3-4 forelesninger, eller det kan være fra 9:15 til 15:00. Når man er i praksis jobber man så å si full arbeidsuke, så da vil det bli veldig hardt å jobbe 50% vedsiden av samt skulle lese til eksamener.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ca 20 % obligatorisk fremmøte - i tillegg til 50 uker praksis i løpet av alle tre årene. Jeg vil derfor si det er mye obligatorisk fremmøte i forhold til en del universitetsstudier.

Ikke i Ålesund, og vil nok tro at det har økt siden du gikk på skolen, for 20% er VELDIG lite. Mener på at det er 70% i hvert enkelt fag, og 90% i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levanger har 80 prosent obligatorisk oppmøte, mener jeg.

Anonymous poster hash: 3c286...e16

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe 50% vedsiden av høres veldig mye ut for å klare dette studiet, da endel av oppgavene/eksamenene er i gruppe, og man da må være tilgjengelig for å gjøre dem, samt i praksisstudiene synes jeg det er mye å jobbe bare hver 3. helg vedsiden av.

Har du ikke mulighet til å heller jobbe mer i ferier og bruke disse pengene i skoleåret? Ta studielån?

I Ålesund er det ikke mulighet til å ta studiet deltid.

Er ikke på skolen hver dag nei. Når det er teoriblokk er vi på skolen ca 3-4 dager i uken, men som sagt er det da gjerne lagt opp til at man skal jobbe med gruppearbeid noen av fridagene. Hvor mange timer vi er på skolen varierer fra dag til dag, og uke til uke. Kan f.eks være bare 3-4 forelesninger, eller det kan være fra 9:15 til 15:00. Når man er i praksis jobber man så å si full arbeidsuke, så da vil det bli veldig hardt å jobbe 50% vedsiden av samt skulle lese til eksamener.

Hmm.. Da spørs det om jeg bare må legge fra meg tanken..

Jeg er 3barnsmor, så uten inntekt blir det vanskelig å overleve😉

Æsj, og jeg som var så innstilt på dette😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke i Ålesund, og vil nok tro at det har økt siden du gikk på skolen, for 20% er VELDIG lite. Mener på at det er 70% i hvert enkelt fag, og 90% i praksis.

Ja, dette var i Oslo, og det er en del år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 3barnsmor, så uten inntekt blir det vanskelig å overleve

Æsj, og jeg som var så innstilt på dette

Hadde du tenkt å ta et studium hvor du må ha relasjoner til mennesker uten å møte opp??

Anonymous poster hash: 213ed...abf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du tenkt å ta et studium hvor du må ha relasjoner til mennesker uten å møte opp??

Anonymous poster hash: 213ed...abf

Selvfølgelig ikke! Men hadde vert greit å fått jobbet 3-4 vakter i uken, tidlig/sein..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 3barnsmor, så uten inntekt blir det vanskelig å overleve

Æsj, og jeg som var så innstilt på detteAnonymous poster hash: 65f3a...e54

Du får ta studielån som alle andre, jobbe fullt om sommeren og hver tredje helg + ekstravakter i perioder uten praksis. De ukene du er i praksis vil du uansett slite med å jobbe 3-4 vakter i uken utenom helg, deltid eller ikke.

Anonymous poster hash: 80d95...e0c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...