Brimi Skrevet 22. april 2015 #21 Skrevet 22. april 2015 Man blir ikke allergisk hvis en bie stikker deg, men hvis 100 bier stikker deg samtidig da kan du utvikle allergi. Vet om ei som ble angrepet av jordveps. De telte 100 stikk og da var ikke hodebunnen medregnet. I håret fant de 80 veps. Jeg er livredd veps/bier/humler. Så jeg løper motsatt vei :-p
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #22 Skrevet 22. april 2015 Man blir ikke allergisk hvis en bie stikker deg, men hvis 100 bier stikker deg samtidig da kan du utvikle allergi. Vet om ei som ble angrepet av jordveps. De telte 100 stikk og da var ikke hodebunnen medregnet. I håret fant de 80 veps. Jeg er livredd veps/bier/humler. Så jeg løper motsatt vei :-p Jeg skjønner ikke hva du mener. For det første, så er noen allergiske mot den type gift, for det andre reagerer kroppen sterkere på giften for hver gang man blir stukket... Det er ikke snakk om å bli allergisk "plutselig" (selvom det kan skje), men om den reaksjonen jeg fikk var en unormal allergisk reaksjon. All hovenhet og kløe etter stikk er en allergisk reaksjon mot giften, men noen reagerer sterkere enn andre. Jeg reagerte tydeligvis sterkt, og hvis jeg blir stukket denne sommeren, vil reaksjonen være enda sterkere. Spørsmålet nå er om det er potensielt farlig eller ikke.Anonymous poster hash: 8e2a2...8c3
Brimi Skrevet 22. april 2015 #23 Skrevet 22. april 2015 Jeg skjønner ikke hva du mener. For det første, så er noen allergiske mot den type gift, for det andre reagerer kroppen sterkere på giften for hver gang man blir stukket... Det er ikke snakk om å bli allergisk "plutselig" (selvom det kan skje), men om den reaksjonen jeg fikk var en unormal allergisk reaksjon. All hovenhet og kløe etter stikk er en allergisk reaksjon mot giften, men noen reagerer sterkere enn andre. Jeg reagerte tydeligvis sterkt, og hvis jeg blir stukket denne sommeren, vil reaksjonen være enda sterkere. Spørsmålet nå er om det er potensielt farlig eller ikke.Anonymous poster hash: 8e2a2...8c3 Det er vel få mennesker som får en så stor reaksjon at man trenger allergimedisin eller adrenalin. Det er normalt at kroppen reagerer etter å ha fått gift. Hvor mye kommer ann på mange faktorer som f.eks hvor mye gift man får i seg. Ta f.eks ectasy. Noen kan dø av en pille, andre får ingen rus. Ekstreme tilfeller begge to, men det skjer ikke alle. Har aldri hørt at man får sterkere reaksjon for hvert stikk. Vil gjerne ha noen kilder på det. Hvis man er allergisk så vil jeg tro at man finner ut av det når man er ganske ung.
Brimi Skrevet 22. april 2015 #24 Skrevet 22. april 2015 Det er ikke snakk om å bli allergisk "plutselig" (selvom det kan skje), men om den reaksjonen jeg fikk var en unormal allergisk reaksjon.Anonymous poster hash: 8e2a2...8c3 Det er ikke alltid man referer til HI når man skriver ett innlegg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå