AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #1 Del Skrevet 22. april 2015 Hei! Jeg har søkt Sykepleie til Høsten og er usikker på hvilket studiested jeg skal velge. Det står mellom Oslo, Drammen, Porsgrunn eller Tønsberg. Noen som kan komme med erfaringer som gjør det lettere å velge? Anonymous poster hash: c7b31...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #2 Del Skrevet 22. april 2015 bump Anonymous poster hash: c7b31...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mirimi Skrevet 22. april 2015 #3 Del Skrevet 22. april 2015 Nå har jeg ikke studert sykepleie selv, men en jeg kjenner, som ikke fullførte studiet, sa at det var ekstremt mange på studiet i Oslo. Det var ikke alltid plass til alle og slike ting, ellers var det god oppfølging. Når du sier Tønsberg så regner jeg med at det er Bakkenteigen i Horten du snakker om? Gikk der ett år selv, fin skole og ikke alt for mange studenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #4 Del Skrevet 22. april 2015 Nå har jeg ikke studert sykepleie selv, men en jeg kjenner, som ikke fullførte studiet, sa at det var ekstremt mange på studiet i Oslo. Det var ikke alltid plass til alle og slike ting, ellers var det god oppfølging. Når du sier Tønsberg så regner jeg med at det er Bakkenteigen i Horten du snakker om? Gikk der ett år selv, fin skole og ikke alt for mange studenter. Takk for svar, jeg synes Bakkenteigen høres fint ut tenker å bo på selve campusen i og med at jeg ikke drikker noe særlig, synes du det høres bra ut? TS Anonymous poster hash: c7b31...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mirimi Skrevet 22. april 2015 #5 Del Skrevet 22. april 2015 Takk for svar, jeg synes Bakkenteigen høres fint ut tenker å bo på selve campusen i og med at jeg ikke drikker noe særlig, synes du det høres bra ut? TS Anonymous poster hash: c7b31...e3a Absolutt, det skal gå helt fint. Ganske fine hybler Bodde selv i Åsgårdstrand, 3 min unna med bil og stortrivdes. Det eneste er vel at skolen ligger litt ute i ingenting på en måte, så velger du å flytte på deg ville jeg valgt Tønsberg over Horten iallefall, det skjer mye mer der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #6 Del Skrevet 22. april 2015 Absolutt, det skal gå helt fint. Ganske fine hybler Bodde selv i Åsgårdstrand, 3 min unna med bil og stortrivdes. Det eneste er vel at skolen ligger litt ute i ingenting på en måte, så velger du å flytte på deg ville jeg valgt Tønsberg over Horten iallefall, det skjer mye mer der! Takk jeg skjønner, men grunnen til at å bo et sted med mye liv ikke er viktig for meg, er fordi jeg ønsker å bruke helgene på å være sammen med kjæresten! Men... så tenker jeg at man kanskje blir utstøtt hvis man aldri er sammen med studievennene i helgene? :/ hva tror du om det? TS Anonymous poster hash: c7b31...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mirimi Skrevet 22. april 2015 #7 Del Skrevet 22. april 2015 Takk jeg skjønner, men grunnen til at å bo et sted med mye liv ikke er viktig for meg, er fordi jeg ønsker å bruke helgene på å være sammen med kjæresten! Men... så tenker jeg at man kanskje blir utstøtt hvis man aldri er sammen med studievennene i helgene? :/ hva tror du om det? TS Anonymous poster hash: c7b31...e3a Det er helt opp til en selv hvor mye man ønsker å delta på ting i regi av studentsamfunnet eller med studievenner, men om du ønsker å være med kjæresten i helgene burde du kanskje prøve å være med vennene i ukedagene, så ofte det lar seg gjøre. Dette gjelder jo uansett studiested Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #8 Del Skrevet 22. april 2015 Det er helt opp til en selv hvor mye man ønsker å delta på ting i regi av studentsamfunnet eller med studievenner, men om du ønsker å være med kjæresten i helgene burde du kanskje prøve å være med vennene i ukedagene, så ofte det lar seg gjøre. Dette gjelder jo uansett studiested Det tror jeg også. Handler om prioriteringer! Men la meg bare forstå en ting rett... Campus Vestfold, omfatter det at skolen ligger i Tønsberg eller Horten? Anonymous poster hash: c7b31...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mirimi Skrevet 22. april 2015 #9 Del Skrevet 22. april 2015 Det tror jeg også. Handler om prioriteringer! Men la meg bare forstå en ting rett... Campus Vestfold, omfatter det at skolen ligger i Tønsberg eller Horten? Anonymous poster hash: c7b31...e3a Horten Søk det opp på kartet så ser du sånn ca hvor det ligger i forhold til Tønsberg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #10 Del Skrevet 22. april 2015 Har selv gått i Porsgrunn, ikke sykepleie tho, men har en del venner som har gått det, og tror de synes det var ganske ålreit! I tillegg er jo Porsgrunn en veldig fin by, da. Anonymous poster hash: c3fb9...d8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #11 Del Skrevet 23. april 2015 Har gått spl på Bakkenteigen.Fin skole og nye studentboliger på campus. Ikke veldig fornøyd med selve studiet,trengte noe tilrettelegging, men ble overhodet ikke møtt på en god måte. Venner på andre fakultetet med samme problemstilling fikk derimot veldig god hjelp.Dette gjelder sikkert fåtallet,så for deg har det nok ingenting å si.Anonymous poster hash: e4414...822 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 23. april 2015 #12 Del Skrevet 23. april 2015 Det tror jeg også. Handler om prioriteringer! Men la meg bare forstå en ting rett... Campus Vestfold, omfatter det at skolen ligger i Tønsberg eller Horten? Anonymous poster hash: c7b31...e3a Skolen ligger nærmere Horten enn Tønsberg, men allikevel et stykke fra begge steder. Det går buss forbi ganske ofte, begge veier. (kulturhuset ligger på campus) Jeg ville nok ikke vært bare med kjæresten i helgene, men det er også stor forskjell på å henge med venner og å være på byen og feste hardt Har selv mange gode venner fra studietiden min i Trondheim, seks år etter at vi begynte, og det kombinerte jeg greit med tiden jeg brukte med han jeg nå er gift med Har dessverre ikke erfaring med å studere noen av stedene, kjenner bare området! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå