Gå til innhold

Hvordan straffe barn?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest noClue!

Hei! Jeg er alenemor for en datter på 10 år som jeg fikk når jeg var 17. Jeg elsker henne over alt på jord :) men i det siste har hun begynt å snoke rundt i mine smykkeskrin og andre litt viktige eiendeler.

Jeg prøver ikke å holde noe skjult fo henne men jeg er litt redd for hun lyver om det når jeg spør om hun har rota..

Hvordan skal jeg straffe henne når hun lyver meg rett i ansiktet?

Jeg er veldig usikker på dette nivået! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har veldig liten erfaring som mor... men husker hva som gjorde mest vondt da jeg var på den alderen...

Mamma pleide alltid å fortelle meg at hun kjente meg så godt at hun så at jeg løy! Dette skuffet henne veldig siden hun alltid gikk inn for å spille med åpne kort. Deretter måtte jeg droppe å gjøre noe jeg hadde gledet meg til... Inntil jeg inrømte at jeg hadde løyet, og ba om tilgivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt mine barn fra de var helt små, at jeg blir MYE sintere om de lyver, enn om de forteller sannheten med en gang. Er jeg nokså sikker på at de lyver for meg, velger jeg å la dem få en sjanse til å likevel fortelle sannheten, mens jeg inndrar goder til sannheten kommer fram. Liker egentlig ikke å "straffe" barna noe særlig, men kaller det heller en reaksjon, og en konsekvens, men det vil likevel ofte blir oppfattet som straff av barna. De gangene de mener jeg straffer dem, prøver jeg så godt jeg kan å forklare hvorfor jeg ser meg nødt til å gjøre dette.

Det er min mening, men det er som regel lettere i teori enn i praksis, du kjenner din datter best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ti poeng til Viking!!!

Men en skal ikke tro... Hva om du tar henne for noe hun ikke har gjort...

La henne få lov når du er der, og dersom hun gjør det når du ikek er der, ta bort "goden"...? (som en konsekvens som viking sier..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...