Gå til innhold

Kjendiser som har klippet seg kort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke langt hår er synonymt med femininitet. Mange jenter og kvinner med kort hår som ser super-feminine ut. Men, alle kler ikke kort hår.. jeg synes feks ikke BBT-Penny kler kort hår..



Anonymous poster hash: 5c994...7d4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har langt hår selv og tør ikke klippe det, men jeg er helt enig i at mange kler kort hår bedre enn langt. Rihanna er et kjempegodt eksempel. Victoria Beckham er også mye penere med kort hår enn med langt. Jeg er også enig i at TBBT-Penny var mye penere med langt hår!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor tror dere at dere synes at langt hår er penest og mer kvinnelig? Hva er det med kort hår som gjør det mindre kvinnelig? Mer gutteaktig? I feminismens hete er det ikke helt feil å anta at det har noe med det å gjøre, spesielt når det gjelder Emma Watson som er feminist. Alle gjør det jo selvsagt ikke av denne årsaken, det har jo blitt en trend. Jeg vet at feminisme handler om like rettigheter for begge kjønn, men igjen, det handler jo om å sende et signal. Det er ikke uvanlig at kvinner har tatt etter menn gjennom tidene.

Jeg synes for øvrig også at langt hår er penest og uttrykker mer femininitet, men det er jo også viktig å se på årsaken til hvorfor man synes dette. Det var nok mange kvinner og menn som uffet seg da kjønnsrollemønsteret endret seg for eksempel. Dette er så klart noe helt annet, men kun for å illustrere et poeng. Jeg tror det var mange som ble skuffet da de så at Penny i The Big Bang Theory klippet seg kort.

Anonymous poster hash: 9dd27...699

Hva er femininitet da? Det spørsmålet kommer opp hos meg når jeg ser innlegget ditt, og det tror jeg det finnes et tusentalls definisjoner på.

Selv mener jeg at en kvinne kan ha hår på leggene og være feminin, noen er langt mer feminin enn de som barberer seg. Kvinner i bukser som sitter godt der de skal sitte kan være langt mer feminin enn en kvinne i "kjærring" kjole, jeg mener også at en kvinne problemfritt kan ha en kort frisyre og være langt mer feminin enn kvinner med langt hår. Og ja jeg tenker at det er en vits noen forteller hver gang når de påstår at langt hår er et feminint preg: jeg kjenner mange korthårede kvinner som er langt mer feminine enn en god del av de langhårede kvinnene jeg kjenner, og en god del av sistenevnte jeg aldri i livet ville funnet på å beskrive som feminine. En kunne si at det er noe jeg selv sier fordi jeg har kort hår, men det er jo også andre i tråden som mener det samme ;)

Klær har kanskje noe å si for femininitet samtidig så er moteikoner kjent for sitt talent i å omskape maskulin stil til feminin, blant annet Audrey Hepburn og Coco Chanel. Når vi hører navnet Audrey Hepburn så tror jeg vi kan være enige om at de aller færeste vil tenke maskulinitet, tvert om.

Filmen "sliding doors" http://www.imdb.com/title/tt0120148/ der Gwyneth Paltrow, går fra en kvinne kjæring med langt hår til en kvinne med en kort frisyre er et perfekt eksempel på at langt hår på kvinner kan være traust, kjedelig og ukledelig. Og så finnes selvsagt de kvinnene som kler langt hår bedre. Ja ordet "kler" dukker opp, for alle kvinner kler ikke fargen lilla, alle kvinner kler ikke maxi kjoler, og alle kvinner kler ikke en universal frisyre eller lengde på håret.

Jeg har hatt kort hår siden jeg var 17, det var da jeg fikk selvinnsikten til å se meg selv og hva som kledde meg. Slik mange tenåringer har sin tid med goth klær før de får selvinnsikt til å se at det kanskje ikke er det fineste på seg selv, før de blir voksen og ser hva de kler best.

Jeg kommer nok aldri til å spare til langt hår igjen. Håret skjuler ansiktet mitt, jeg ser trøtt og uopplagt ut og de som har sett meg med kort og langt hår vet dette fra mine søsken, mine foreldre, mannen min, venner og ikke mist meg selv.

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke et godt svar på hvorfor jeg synes kvinner er finest med langt, men det jeg kan si er at jeg synes litt lengde på håret er finest - uavhengig av kjønn! :fnise: Jeg er heterofil, men de damene jeg synes er digg og som jeg skulle valgt hvis jeg "bytta fil" har langt hår, og min kjære har også langt hår :sjarmor: Jeg vet ikke, jeg synes bare folk flest kler litt lengde på håret; vet om flere menn som har hatt kort hår før og så spart til langt hvorpå jeg bare: Hallo der :danse: Både jeg og sambo har langt hår, og vi freaker begge to like mye ut tanken på at en av oss skal klippe seg :ler: NB: Vi har ikke laangt hår, men litt ned på ryggen.

Og nei, vi er ikke 14 og 15 år gamle gothere, vi er ganske så ordinære mennesker i 30-årene ;)



Anonymous poster hash: 7e418...b50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke et godt svar på hvorfor jeg synes kvinner er finest med langt, men det jeg kan si er at jeg synes litt lengde på håret er finest - uavhengig av kjønn! :fnise: Jeg er heterofil, men de damene jeg synes er digg og som jeg skulle valgt hvis jeg "bytta fil" har langt hår, og min kjære har også langt hår :sjarmor: Jeg vet ikke, jeg synes bare folk flest kler litt lengde på håret; vet om flere menn som har hatt kort hår før og så spart til langt hvorpå jeg bare: Hallo der :danse: Både jeg og sambo har langt hår, og vi freaker begge to like mye ut tanken på at en av oss skal klippe seg :ler: NB: Vi har ikke laangt hår, men litt ned på ryggen.Og nei, vi er ikke 14 og 15 år gamle gothere, vi er ganske så ordinære mennesker i 30-årene ;)Anonymous poster hash: 7e418...b50

Tror du skjønte hva jeg mente når jeg nevnte gothere selv om du her gir inntrykk av å ikke forstå det.

Men da er vi bare uenige og det er jo lov det også ;)

Og så er det så enkelt som at jeg bestemmer over mitt hår, du over ditt og kjendisene over sitt. Og jeg tror at hva dine nærmeste og du selv mener om håret ditt betyr mer for deg enn hva jeg mener om håret ditt og akkurat slik er det med meg også. Og helt sikkert kjendisene også.

At mannen min, venner og ikke minst meg selv mener jeg er flott med kort betyr jo langt mer enn deg som ikke liker kort hår.

Og jeg er glad for at kvinner endelig ser ut til å forstå at de bør ha en frisyre som kler ansiktsform en deres og ikke bare skal ha langt hår fordi de er kvinner. Vi lever jo tross alt i 2015 og ikke i 1759.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Scarlett har falt fra 10 til 5 i min bok.

Anonymous poster hash: c90a0...ff4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...