AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #1 Del Skrevet 21. april 2015 Tilbreder dere de eller bare heller i for å si det sånn?Anonymous poster hash: 59d9a...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #2 Del Skrevet 21. april 2015 Mente seff kikerter Anonymous poster hash: 59d9a...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 21. april 2015 #3 Del Skrevet 21. april 2015 Bruker det mest i salat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #4 Del Skrevet 21. april 2015 Det kommer jo an på om de er kokt eller ikke? Tørre linser, bønner og kikerter bløtlegges og kokes. Brukes i supper og gryter. Ferdigkokte kikerter skylles og kan helles rett i f.eks couscoussalat, eller kokes, f.eks i chana masala. Ferdigkjøpte bønner likeså. Av linser bruker jeg alltid tørre, så de må kokes. Anonymous poster hash: 2e62a...c6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #5 Del Skrevet 21. april 2015 Kikerter: fallafel med sopp som er stekt i soyasaus og grønnsaker hummus Linser: suppe for det meste av og til litt stekt sammen med noe lurt Bønner: kidneybønner til taco hvite bønner med tomatsaus går an å lage bønneburger Anonymous poster hash: 8084e...882 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 21. april 2015 #6 Del Skrevet 21. april 2015 Kikerter har jeg hatt det i en ildfast form i ovnen når jeg har bakt grønnsaker der. Det går også an å ha det i grønnsakssuppe. Linsesuppe er veldig godt og sunt! Bønner passer godt med for eksempel speilegg som en lett middag/lunch. Man kan nok også ha bønner i gryteretter/på ostesmørbrød i stedet for pølsepålegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kraula Skrevet 21. april 2015 #7 Del Skrevet 21. april 2015 Har brukt bønner (av diverse slag) i meksikansk mat, som nachos! Kan lage falafel av kikerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #8 Del Skrevet 21. april 2015 Takk for alle svar. Vil ha konkrete ting, ikke bare f.eks gryterett. Gryteretter er jo alt fra thai, indisk, italiensk, meksikansk osv. Jeg vet ikke om f.eks kikerter passer i en italiensk gryte, derfor jeg spør Har aldri kjøpt kikerter, har spist det men husker det knapt. Men husker hummus da Men dere trenger ikke ramse opp oppskrifter. TSAnonymous poster hash: 59d9a...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 21. april 2015 #9 Del Skrevet 21. april 2015 (endret) Chili con carne Hummus Falafel Burgere Erstatning til kjøttdeig (pasta carbonara, taco, kjøttboller, lasagne, shepherds pie, fylt paprika, enchiladas, quesedillas, pizzafyll, pai..) Kikerter er godt i grønnsakssuppe Endret 21. april 2015 av Ennasus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. april 2015 #10 Del Skrevet 21. april 2015 Mente seff kikerterAnonymous poster hash: 59d9a...fde Du mente sikkert også "tilberede". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #11 Del Skrevet 21. april 2015 http://www.matprat.no/oppskrifter/sunn/kyllinggryte-med-kikerter-tomat-og-spinat/Anonymous poster hash: b9299...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #12 Del Skrevet 21. april 2015 Du mente sikkert også "tilberede". Var du i gang i kveld også, Arabella? Anonymous poster hash: a5af9...35d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. april 2015 #13 Del Skrevet 21. april 2015 Var du i gang i kveld også, Arabella? Anonymous poster hash: a5af9...35d Ja, jeg tilbereder litt nattmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #14 Del Skrevet 21. april 2015 Takk for alle svar. Vil ha konkrete ting, ikke bare f.eks gryterett. Gryteretter er jo alt fra thai, indisk, italiensk, meksikansk osv. Jeg vet ikke om f.eks kikerter passer i en italiensk gryte, derfor jeg spør Har aldri kjøpt kikerter, har spist det men husker det knapt. Men husker hummus da Men dere trenger ikke ramse opp oppskrifter. TSAnonymous poster hash: 59d9a...fde Kikerter brukes mye i det italienske kjøkken. Der heter det "ceci". Veldig godt med kokte/hermetiske kikerter overrislet med en god extra vergine olje og nykvernet pepper. Og både sunt og billig Anonymous poster hash: 56ecd...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #15 Del Skrevet 21. april 2015 Ja, jeg tilbereder litt nattmat. Jeg mente pirkingen på språk og ikke kommentere tema, slik du som regel driver på med her på KG. Tar du aldri hintet når moderatorene fjerner dine innlegg hvor du skal hakke på brukere for språkbruken? Hvem utnevnte deg til språkpoliti her på KG? Anonymous poster hash: a5af9...35d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #16 Del Skrevet 21. april 2015 chili con carne cowboyfrokost (tomatbønner, egg, bacon) salater gryteretter taco omelett pytt-i-panne hummus wraps Anonymous poster hash: a5af9...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #17 Del Skrevet 21. april 2015 Linsegryte (grønne og/eller røde) med bacon, tomat og provencalske krydder (fransk) Linsesalat (beluga eller grønne) med persille til hvit fisk Røde og/eller gule linser i indisk karrisaus, gjerne med gulrøtter, poteter og blomkål til Linsegryte (grønne og/eller røde) med tomat og midtøstenkrydder (koriander, spisskumen, chili) Linsesuppe (grønne eller røde) med appelsin og mynte Kikerter i thaikarri- og kokossaus, gjerne sammen med torsk Kikerter i indisk karrisaus Store hvite bønner i pastasalat eller andre salater Diverse hvite bønner i tomatsaus med greske krydder (kanel, oregano) gratinert i ovnen Svarte bønner med paprikakrydder og andre meksikanske krydder til taco eller fajitas - med ost og diverse grønnsaker Tomatbønner med eggerøre, paprika og ost i frokostwrap Anonymous poster hash: a96e2...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #18 Del Skrevet 22. april 2015 Jeg bruker masse kikerter/garbanzobønner. Om jeg husker det og har tid bruker jeg tørre som jeg koker selv. Alltid mye mer enn jeg trenger, så fryser jeg dem i porsjoner. Jeg bruker dem typisk i pytt-i-panneretter av rester, i supper og gryteretter. Noen ganger lager jeg hummus eller falaffel (sistnevnte fryses også). Fungerer også fint i salater eller som en grønnsak ved siden av kjøtt eller fisk. Dessuten er ristede kikerter veldig godt som et alternativ til nøtter. Bare vend dem i olivenolje, krydre også med chilipepper, hvitløkspulver, paprika e.l. og rist dem i stekeovnen på 180 grader i en drøy time eller til de er sprø. Vend på dem av og til. Om du liker indisk så er chana malsala veldig godt og mettende. En utmerket vegetarrett som fungerer for oss kjøttspisende også. Anonymous poster hash: 4a94b...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2015 #19 Del Skrevet 22. april 2015 Tusen takk alle! Jeg mente pirkingen på språk og ikke kommentere tema, slik du som regel driver på med her på KG. Tar du aldri hintet når moderatorene fjerner dine innlegg hvor du skal hakke på brukere for språkbruken? Hvem utnevnte deg til språkpoliti her på KG?Anonymous poster hash: a5af9...35d Jeg bare ignorerer henne, men er enig med deg. TS Anonymous poster hash: 59d9a...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninajay Skrevet 23. april 2015 #20 Del Skrevet 23. april 2015 Det er faktisk utrolig godt å lage brownies av! Anbefaler spesielt den sunnere versjonen til Kristine Økern (http://dedication.blogg.no/1378068427_beste_brownies.html) for spesielt interesserte - slike som meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå