Gå til innhold

Nabo som legger lapper på bilen min..

Fremhevede innlegg

Gjest Keikolina
Skrevet

Du får sende dinosauren regninger for at hun opptar plassen din, som du har betalt for.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg igjen lapper på sykkelen hennes. Anonymous poster hash: f5d24...35d

Hahaha, denne var god!! Åh som jeg lo!

Anonymous poster hash: be872...7e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er akkurat det jeg frykter. Når gubben hennes måker bort snø ved sykkelen hennes, kaster han det på panseret til bilen min. Anonymous poster hash: 3574c...e56

Jeg tror du tuller med oss...

Hvis de har bodd der i 60 år så er de kanskje rundt 80-85 år og da nekter jeg å tro på at mannen er ute og måker snø fordi kona skal ut med sykkelen på vinterføre :ler:. Nice try!

Anonymous poster hash: bc0d9...601

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de har bodd der i 60 år så er de kanskje rundt 80-85 år og da nekter jeg å tro på at mannen er ute og måker snø fordi kona skal ut med sykkelen på vinterføre :ler:. Nice try!

De har bodd der i 58 år, så begge er faktisk 80 år. Og nei jeg tuller dessverre ikke med dere..

Anonymous poster hash: 3574c...e56

• Liker 1
Skrevet

Kontakt styret. Det er styrets oppgave å finne et passende sted til sykkelstativet samt flytte det.

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Ha respekt for de eldre. De har bodd der i 60 år. Her bør ts være gentleman.

Høy alder i seg selv er ikke grunn nok til å vise respekt, når de gamle tar seg til rette på denne måten og parkerer på en annens parkeringsplass.

• Liker 6
Gjest Eurodice
Skrevet

Kanskje det er en trehjuling.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg takker igjen for svar, jeg tror jeg bør ta kontakt med styret som flere av dere her inne nevner.

Det er sikkert veldig barnslig av meg, men jeg kommer til å fortsette å parkere bilen min slik jeg gjorde i dag. Forhåpentligvis vil damen skjønne at det ikke er så strategisk å la sykkelen stå på min parkeringsplass. Jeg er bare så lei de naboene for de legger seg borti alt og alle.

• Liker 1
Skrevet

Naboen er ett par på 82 og 86, de er ute å sykler og måker snø og er generelt veldig aktive, så jeg ser ikke på det som noen umulighet.

AnonymBruker
Skrevet

Men hun klager jo på at hun ikke får ut sykkelen sin, så da betyr det jo at hun bruker den. Er bare å vente til hun er ute å sykler, så flytter du stativet i mellomtiden. Spør en venn eller en annen nabo om hjelp om det er for tungt.

Det er ikke lov å ta seg til rette og flytte sykkelstativer, eller andre ting på borettslagets eiendom, selv om hun eier garasjeplassen/flekken, så er sykkelstativet på fellesen.

Hva står det i ordensreglene for garasjen at det er lovlig/ulovlig å oppbevare på garasjeplassen? Hos oss er det kun bil, og ingentinf annet pga. Brannfare/brennbare gjenstander. Sykkel er heller ikke lov. (Men noen bryr seg ikke.)

Anonymous poster hash: 554d9...b30

• Liker 1
Gjest Linn35
Skrevet

Hjelpe meg for en story! Bor du i Stavanger eller - og i min gamle blokk? Storyen er nesten identisk til hvordan jeg hadde det for 10 år siden da jeg bodde slik som deg, og nabodama (på no´n og 70!) kverulerte på hvordan og hvor jeg parkerte, enda det var på MIN plass. Og jada, sykkelen hennes sto på MIN plass. Jeg endte med å gå til styret. De fikk ordnet saken relativt raskt, flyttet hele sykkelstativet og nabokona ble dritsur(ere) resten av tiden jeg bodde der.

Forøvrig var idèen om å legge igjen lapper på sykkelen hennes genial :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg mener også at hun burde kontaktet styret angående sykkelstativets plassering i stedet for å legge igjen en lapp på ruta di. Bruk den riktige kanalen i stedet for å synke ned på hennes nivå.

Skrevet

Klag til styret, og når gubben hennes kaster snø på bilen din - så går du ut og kaster snøen tilbake på sykkelen hennes.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bry deg! Parker på DIN parkeringsplass akkurat slik DU vil. Hun har da ikke noe hun skulle ha sagt. Du kan si at man ikke erverver noen bestemmelsesrett over eiendom andre betaler for bare fordi man har bodd der i 60 år. Ikke vær så tafatt :)

Anonymous poster hash: 2dbed...a9e
  • Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem med at en 80-åring måker snø :huh: faren min på 78 måker snø hele vinteren, og nei ikke noen maskin, ren håndkraft. En 80-åring kan jo være så mangt, jeg mener faren min trener (sykling, gange og styrketrening) 3-4 dager i uka, mens andre ligger på et sykehjem og må ha hjelp til alt. Så nabomannen til TS er nok en slik sprek 80-åring :sjarmor:

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke lov å ta seg til rette og flytte sykkelstativer, eller andre ting på borettslagets eiendom, selv om hun eier garasjeplassen/flekken, så er sykkelstativet på fellesen.

Hva står det i ordensreglene for garasjen at det er lovlig/ulovlig å oppbevare på garasjeplassen? Hos oss er det kun bil, og ingentinf annet pga. Brannfare/brennbare gjenstander. Sykkel er heller ikke lov. (Men noen bryr seg ikke.)

Anonymous poster hash: 554d9...b30

Men om sykkelstativet står på hennes parkeringsplass (i allefall nok til at den ene sykkelen står over hennes strek) så er det ikke borettslagets "eiendom" -eller? Hun har jo kjøpt og betalt plassen som hun sier -og da må hun jo ha rett til å flytte et stativ som opptar plassen hennes?

• Liker 2
Skrevet

Det er din parkeringsplass. Hvis damen skal ha plass til å rulle ut sykkelen, så får hun og mannen flytte stativet.

• Liker 1
Skrevet

Men når dette stativet nå først står der; Er det mulig for henne å parkere sykkelen slik at den ikke står på din/noens parkeringsplass? I så fall er jo dette håpløst av henne. Men om det ikke er andre muligheter til å bruke stativet skjønner jeg begges irritasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem med at en 80-åring måker snø :huh: faren min på 78 måker snø hele vinteren, og nei ikke noen maskin, ren håndkraft. En 80-åring kan jo være så mangt, jeg mener faren min trener (sykling, gange og styrketrening) 3-4 dager i uka, mens andre ligger på et sykehjem og må ha hjelp til alt. Så nabomannen til TS er nok en slik sprek 80-åring :sjarmor:

Da misforstod du. Problemet lå ikke i at han måker snø. Det jeg syns var urealistisk er at ei dame på den alderen skal ut og sykle på vinterføre.

AnonymBruker
Skrevet

Men om sykkelstativet står på hennes parkeringsplass (i allefall nok til at den ene sykkelen står over hennes strek) så er det ikke borettslagets "eiendom" -eller? Hun har jo kjøpt og betalt plassen som hun sier -og da må hun jo ha rett til å flytte et stativ som opptar plassen hennes?

Ja jeg lurer også på dette... Jeg fant ikke noe informasjon om det fra styremøtet som var nå for en måned siden.....

Men når dette stativet nå først står der; Er det mulig for henne å parkere sykkelen slik at den ikke står på din/noens parkeringsplass? I så fall er jo dette håpløst av henne. Men om det ikke er andre muligheter til å bruke stativet skjønner jeg begges irritasjon.

Det er mulig å parkere sykkelen mer på skrått, slik at bilen min får bedre plass. Sykkelen hennes står mer eller mindre parkert på min parkeringsplass, slik jeg ville parkert bilen min. Det også mulighet å ha sykkelen i et fellesrom i kjelleren, men jeg skjønner at det for henne sikkert er tungvint og bære den sykkelen opp og ned den trappen hver dag.

Jeg ønsker selvfølgelig ikke å være en vanskelig nabo jeg heller, og jeg er villig til å komme frem til en løsning. Men det jeg ikke aksepterer er at de oppfører seg som om de eier min parkeringsplass....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...