Gå til innhold

Useriøse kollegaer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trives veldig godt i jobben min, og har nå jobbet her en liten stund. Det er en ganske "fri" jobb, altså sjefene godtar ekstremt mye fra ansatte.

Eksempler på hva jeg har opplevd med noen av mine kollegaer;

1. De tar jobben useriøst fordi det er innenfor salg. Et eksempel er en kollega jeg snakket med som nevnte at hun kunne si i fra 15 min før jobbdagen startet at hun ikke kom på jobb. Dette er for meg ganske useriøst, da denne jobben innebærer planlegging fra sjefenes side.

2. Folk er syke. Hele tiden. Om det står at 8 skal jobbe, så er det i realiteten 5 fordi de resterende 3 er "syke" (dette skjer veldig ofte, ellers hadde jeg ikke nevnt det). Ja, selvfølgelig kan folk bli syke, men når det skjer hver eneste uke? Hmm...

3. Når målet er oppnådd, er det noen som går på kafé og sitter der resten av arbeidsdagen. Derav denne friheten, da (sjefene har ikke kontroll på hva de gjør).

Jeg har nok ikke tenkt til å si i fra om dette, fordi jeg regner med at disse kollegene mine kommer til å bli fersket og bli sett på som useriøse uansett. Jeg pleier som regel ikke å blande meg, men jeg kjenner jeg blir ganske paff på disse menneskenes vegne... mangel på arbeidsmoral, spør du meg.

Hva syns dere? Er dette "greit" når man er i jobb?

Anonymous poster hash: c4378...07a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit, nei. Normalt ja. Og hvis du ikke blir med dem rotter de seg sammen og sprer rykter om deg bak ryggen din slik at sjefen ender opp med å sparke deg i stedet.

Anonymous poster hash: 46653...bd9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du innen telefonsalg?

Anonymous poster hash: 5b3f8...98e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du innen telefonsalg?

Anonymous poster hash: 5b3f8...98e

Nei, det er ikke telefonsalg.

Anonymous poster hash: c4378...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det salg hvor de ansatte får en viss andel? Isåfall er det deres problem om de taper på det økonomisk. Hvis det er lønn derimot, så bør de nok få sparken ja.

Anonymous poster hash: 93080...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som om kollegaene dine trives, iallfall. Er det mulig de har denne jobben fordi det var den eneste de fikk? Dersom man bare får seg jobb fordi det er innenfor et felt alle skyr, så skjønner jeg at man kan bli demotivert. (Regner med det er telefonsalg e.l). Om det er greit er en annen sak... jeg sympatiserer veldig med dem, da jeg frykter jeg kommer til å ende opp i samme situasjon når jeg endelig får meg jobb.

Anonymous poster hash: 7c945...4a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit? Nei. Normalt? Jeg vet ikke. Siste arbeidsplassen min opplevde jeg at en kollega mente han var i sin fulle rett til å ta ut egenmelding fordi han var trøtt. Nå skal det sies at han har arbeidsmoral som ikke ligner grisen, og han krysser fingrene (tuller ikke, dessverre) for at han er en av dem som nå mister jobben, så han kan "få et år eller to der han lever på dagpenger og får en velfortjent pust i bakken".

Anonymous poster hash: 0dbd2...8b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...