Gå til innhold

Newton - Line Jansrud.

Gjest smilejenta

Anbefalte innlegg

Gjest smilejenta

http://m.db.no/2015/04/21/kultur/newton/tv/nrk/38788184/

"Det som er synd er jo at god folkeopplysning ikke når ut til verden, sier hun.

"Nylig var seerne med da Line filmet seg selv på do da hun tok graviditetstesten som viste at hun var gravid for første gang. Senere i programmet fikk publikum vite at hun og kjæresten Kim venter en liten gutt.

- Mange tror det var skuespill, men det var helt ekte. Selvfølgelig er det privat, men jeg brenner for å vise barn hvordan kroppen fungerer, også et svangerskap. Det er det mest naturlige på jord, sa Jansrud den gang."

Hva er det neste? At Line Jansrud viser en hjemmelaget sex-tap og publiserer den på Newton? For hallo, det er jo trossalt bare sex.. Hun viser jo alt annet for 5 åringer, vaginaer, peniser, graviditetstester, skulle jo bare være normalt å vise en sex-scene nå.

Endret av smilejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sleeve

Elsker programmene hennes på newton jeg. Synes vi lærte alt for lite om kropp, utvikling, pubertet og seksualitet når jeg gikk på barneskolen.

Barn har ikke vondt av å se dette, og det er lettere og lære noe om det før fjortistiden hvor pupp og pikk er flaut.

Og nei, det kommer nok ingen hjemmelagd sexvideo, så slapp av.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg personlig elsker å lese og se video av hvordan kroppen fungerer. Jeg er for det meste innom gravidblogger fordi jeg synes graviditet er kjempe facinerende.
Jeg synes ikke newton går over noen strek, barn har godt av å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

Heh? Sammenligner du å gi barn og ungdom innblikk i en graviditet med å se en hjemmemekka sextape? Du høres rimelig snerpete ut.

Har du lest artikkelen? Har du sett videon de viser? Nei. Da synes jeg heller du skal se artikkelen før du svarer, eller så er det du som virker snerpet ut, og du vil vel ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest smilejenta

Jeg personlig elsker å lese og se video av hvordan kroppen fungerer. Jeg er for det meste innom gravidblogger fordi jeg synes graviditet er kjempe facinerende.

Jeg synes ikke newton går over noen strek, barn har godt av å vite.

Så å vise kvinnelig kjønnsorganer og mannlige er ikke å gå over streken? Det er jo bare naturlig, men er sex unaturlig da? Vi har jo blitt lært om vaginaen, kukken, eggstokker, sæd, graviditet, hvordan man oppdager man er gravid. Da kan man jo også lære hvordan man blir gravid? Og kanskje vise en lite filmsnutt av det? Eller? Endret av smilejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ble litt paff både av tissingen på TV og serien om puberteten. Men 5- åringen er helt fascinert, og vil gjerne se episodene om og om igjen.

Og jeg synes egentlig det er bra at det er så "out in the open", positivt at barna lærer hva som skjer med/i kroppen. Min 5- åring kommer nok til å være mye mer opplyst enn det jeg var da jeg ble kastet inn i puberteten, og det er jeg glad for...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest artikkelen? Har du sett videon de viser? Nei. Da synes jeg heller du skal se artikkelen før du svarer, eller så er det du som virker snerpet ut, og du vil vel ikke det?

Herregud ts. Slapp av. Det er bare litt kjønn ;)

Anonymous poster hash: 1e2b8...f44

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

Herregud ts. Slapp av. Det er bare litt kjønn ;)Anonymous poster hash: 1e2b8...f44

Hva mener du med slappe av? Er helt avslappet jeg? Synes at når man har vist vaginaen i skn fulle form med hår på og slt, og kukken, og sagt at disse skal inn i hverandre og vist at ja etterpå er det bare å vente så ser man om det vokser en sånn som dere oppi i magen min og vips det gjorde det, ikke er så langt i fra å vise virkelig hvordan det skal gjøres. For hallo, vi kan ikke risikere at 5åringer gjør det på en feil måte! Tenk om de allerede første gangen stapper den i feil hull? Bedre å lære dem det allerede nå?

Eller synes du alt det andre er å ikke gå over streken, men å vise hele stykket da har mått tråkket over? Synes 5 åringer skal bli spart en vagina hvor det vokser en busk på, synes de ikke skal bli lært at man skal være så urenslig med å ha sååå mye hår der nede som den dama på videon har. I hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

Elsker programmene hennes på newton jeg. Synes vi lærte alt for lite om kropp, utvikling, pubertet og seksualitet når jeg gikk på barneskolen.

Barn har ikke vondt av å se dette, og det er lettere og lære noe om det før fjortistiden hvor pupp og pikk er flaut.

Og nei, det kommer nok ingen hjemmelagd sexvideo, så slapp av.

Men jeg skjønner ikke? Hvorfor ikke vise hvordan stykket ser ut i det virkelig liv? Det er som å si at ja når man lager tace har vi ja se her: løk, agurk, paprika, ost, kjøtt, lefse, rømme og det var det. Hvorfor ikke vise hele tacoen til slutt? Hvorfor vise en vagina med masse kjønnshår, lære om eggstokker, se peniser i slapp og våken tilstand, og lære om dsæd og hvis hvordan man kan se km en er gravid ved å teste seg, men å vise at to har sex, da har man gått over en usynlig strek som allerede er tøyd til de grader?

Og hva er greia med "slapp av?", rart å dra den så mange ganger, er jo avslappet. Er det en måte å leke kule på? Hvor gamle er vi? 14? Eller er det en ny herske teknikk som "slapp av, jeg bestemmer dette"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

Ikke mye smil på deg, gitt. Snurpesnerp.

Basert på hva da? På at jeg er uenig med hvor mye man skal vise barn som så vidt kan skrive og lese? Ja, for det definerer garantert om jeg er en smilejente eller en snurpesnerp.. Ser den nå ;-) (egentlig ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med slappe av? Er helt avslappet jeg? Synes at når man har vist vaginaen i skn fulle form med hår på og slt, og kukken, og sagt at disse skal inn i hverandre og vist at ja etterpå er det bare å vente så ser man om det vokser en sånn som dere oppi i magen min og vips det gjorde det, ikke er så langt i fra å vise virkelig hvordan det skal gjøres. For hallo, vi kan ikke risikere at 5åringer gjør det på en feil måte! Tenk om de allerede første gangen stapper den i feil hull? Bedre å lære dem det allerede nå?

Eller synes du alt det andre er å ikke gå over streken, men å vise hele stykket da har mått tråkket over? Synes 5 åringer skal bli spart en vagina hvor det vokser en busk på, synes de ikke skal bli lært at man skal være så urenslig med å ha sååå mye hår der nede som den dama på videon har. I hvert fall!

Urenslig fordi det er mye hår :ler:

Lett å se at DU tydeligvis ikke fikk god nok undervisning om kroppen da du var ung.

Men heldigvis deler ikke de fleste ditt syn på dette, tydeligvis.

Og ikke tenk på å ha barna dine i barnehagen om du ikke tåler at de lærer om kjønnsorganer og hvordan barn blir til, for det snakkes det en hel del om.

Anonymous poster hash: 1e2b8...f44

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vise en naken kvinne som modell for å vise eggstokker og livmor er i beste fall dårlig dømmekraft, i verstefall spekulativt.

Å lære om eggstokker, mensen og graviditet og kropp er kjempebra, men hva er poenget med å vise en naken kvinne i egen person som man tegner fysisk på? Lærer barna mer av dette enn f.eks. en helfigur av plast med organer etc?

Runking og sex er også veldig naturlig, og det skulle vel strengt tatt ikke være noe galt i å vise onani-teknikker når man skjuler seg bak argumentasjonen "naturlig"? Faktisk vil jeg si at det å vise en kvinne som onanerer til barn er mer hensiktsmessig enn å tegne eggstokker på en mage, da kvinnelig seksualitet fortsatt er tabu i vårt samfunn.

Forstår ikke NRK og Jansrud at små barn sannsynligvis blir distrahert av, og mer opptatt av den nakne kroppen og kjønnsorganene enn strekene hun tegner? Ser for meg at de sitter å småfniser av fitte-dusken i stedet for å få med seg det som faktisk læres.

Anonymous poster hash: ac366...e83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Men jeg skjønner ikke? Hvorfor ikke vise hvordan stykket ser ut i det virkelig liv? Det er som å si at ja når man lager tace har vi ja se her: løk, agurk, paprika, ost, kjøtt, lefse, rømme og det var det. Hvorfor ikke vise hele tacoen til slutt? Hvorfor vise en vagina med masse kjønnshår, lære om eggstokker, se peniser i slapp og våken tilstand, og lære om dsæd og hvis hvordan man kan se km en er gravid ved å teste seg, men å vise at to har sex, da har man gått over en usynlig strek som allerede er tøyd til de grader?

Og hva er greia med "slapp av?", rart å dra den så mange ganger, er jo avslappet. Er det en måte å leke kule på? Hvor gamle er vi? 14? Eller er det en ny herske teknikk som "slapp av, jeg bestemmer dette"?

Husker faktisk at jeg så en film om selve 'akten' i 7-8 års alderen, og den vakke dum du :)

Da var det animerte blå og rosa personer som hadde sex. Mannetissen gikk inn og ut av dametissen, og etter en stund så sprutet mannetissen ut små sædceller inn i dametissen. Lærte mye av den jeg, og både mann og dame hadde hår på tissen. Så for min del må selve "tacoen" som du nevner bare vises så mye newton får lov til :) Alle foreldre der ute velger selv om deres barn skal få se og lære, og jeg ville latt mine barn sett. Synes det er bedre at barn lærer det sammen med foreldrene sine, for da kan de spørre om det de lurer på, og det er lettere enn man tror å prate om sex med barn. De blir raskt engasjert i noe annet igjen, så det blir ikke nødvendigvis flaut :)

Jeg lærer barn om seksualitet blant annet for å forebygge overgrep, og synes slile programer blir en viktig del av det.

Ser at du i et annet svar blant annet kommenterer at hårete underliv er urenslig, og tror barn har verre av å lese sånn, enn å se på det newton lærer bort om kropp!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest smilejenta

Å vise en naken kvinne som modell for å vise eggstokker og livmor er i beste fall dårlig dømmekraft, i verstefall spekulativt. Å lære om eggstokker, mensen og graviditet og kropp er kjempebra, men hva er poenget med å vise en naken kvinne i egen person som man tegner fysisk på? Lærer barna mer av dette enn f.eks. en helfigur av plast med organer etc? Runking og sex er også veldig naturlig, og det skulle vel strengt tatt ikke være noe galt i å vise onani-teknikker når man skjuler seg bak argumentasjonen "naturlig"? Faktisk vil jeg si at det å vise en kvinne som onanerer til barn er mer hensiktsmessig enn å tegne eggstokker på en mage, da kvinnelig seksualitet fortsatt er tabu i vårt samfunn. Forstår ikke NRK og Jansrud at små barn sannsynligvis blir distrahert av, og mer opptatt av den nakne kroppen og kjønnsorganene enn strekene hun tegner? Ser for meg at de sitter å småfniser av fitte-dusken i stedet for å få med seg det som faktisk læres. Anonymous poster hash: ac366...e83

TAKK, dette var det jeg mente! Formulerte meg bare veldig dårlig, så takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond Viggo viste da nakne mennesker i fleng i serien "Kroppen vår" da jeg var unge for 30-ognoen år siden. Gamle, unge og midt i mellom - både kvinner og menn. Han fløy også rundt med taustumper som skulle forestille sædceller som skulle finne egget. Jeg tror ikke hverken jeg eller mine jevngamle ble traumatiserte av den grunn.

Er det virkelig noe galt i dette?! :klo:

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit, men de kunne brukt pappfigur.

Hvordan episode tar hun graviditetstesten?

Anonymous poster hash: d5ef3...12a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller synes du alt det andre er å ikke gå over streken, men å vise hele stykket da har mått tråkket over? Synes 5 åringer skal bli spart en vagina hvor det vokser en busk på, synes de ikke skal bli lært at man skal være så urenslig med å ha sååå mye hår der nede som den dama på videon har. I hvert fall![/

Du tuller???? Kjønnshår er der for å beskytte slimhinnene mot smuss! Hadde vært mye verre å vise frem glattbarbert, slik at jenter blir skrekkslagne når det dukker opp lange svarte hår! For det gjør det jo for de fleste! For en gal verden. Kjønnshår er ikke uhygienisk, tvert imot gir det luftsirkulasjon som forsvinner når det blir glatt og klamt... Soppen blomstrer i hårløse skritt ;-)

Anonymous poster hash: 52d76...dc8

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...