Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 timer siden, Beccy87 skrev:

Badeland for voksne! :fnise:
Koselig det da!

Er det en sånn vask dere skal ha? 

Skjul innhold

Bilderesultat for servant oppå benkeplate

:bond:

Samme konseptet, men ikke like fin dessverre. :P  Blir servantskap og vask fra IKEA siden vi har et ganske stramt budsjett. :sjenert:

Har vært hos jordmor i dag, alt bra med lille snupp. Ligger foreløpig i sete da, men hun regnet med at hun kom til å snu seg før neste kontroll. Krysser fingrene for det, selv om jordmor under forrige fødsel mente jeg hadde bekken til å føde en 5,5 kg unge uten problemer er jeg ikke sånn superkeen på setefødsel kjenner jeg. ;) Snakket mye om jeg skulle bli 100% sykemeldt fra onsdag, og hun var ganske klar på at hun hadde veldig få gravide som hadde så mye fysiske plager som meg som ikke hadde full sykemelding, og at det var mange hun mente skulle pushe seg litt, men ikke meg. Mente vel det var viktig at kroppen fikk hvile og at jeg ikke ble så sliten at jeg ikke var klar i hodet lenger på et vis. Så nå tenker jeg at jeg skal hoppe i det igjen, og det varer helt sikkert ikke lenger enn tl ti minutter inn i arbeidsdagen i morgen, når jeg føler jeg setter sjefen min i en kjip situasjon. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper du hører på jordmor, samtlige her inne og din egen kropp og får ordnet deg sykemelding i dag! :opplyser: :klem:

Skrevet

Sykmeld deg fult. Arbeidsgiver sender deg ikke blomster som takk når du har slitt deg ut. Få full sykmelding og samle litt krefter- du vet det er det eneste riktige å gjøre.

Skrevet

Det er bra dere passer på meg, @MarianneE og @Beccy87! ;) Jeg er nå 100% sykemeldt frem til permisjonen starter, og selv om jeg ikke har rukket å kjenne så mye på det enda er det veldig, veldig deilig, Det er jo uansett slitsomme uker fordi S ikke er i bhg og vi skal pusse opp badet ++, men jeg slipper hvertfall å tenke mer på å skulle fungere på jobb.

Var selvfølgelig ikke noe problem å få sykemelding, han snåle legen min var mest opptatt av at han selv hadde senebetennelse og fikk vondt av å skrive journal og sykemelding, og at han tapte 65000 i mnd hvis han selv skulle sykemeldt seg. Snakka egentlig ikke så mye om meg... :hoho:

• Liker 1
Skrevet

Har hatt en travel dag i dag, i tillegg til min egen legetime har vi vært hos barnelege med S. Der var alt bra, hun trodde i likhet med meg at hun ikke har astma, men at hun nok bare har litt hypersensitive lunger. Lurte også på om det kunne ha vært RS-virus som hadde gjort at hun hostet så lenge. Kunne hende hun hadde vokst det av seg til forkjølelsessesongen er i gang igjen, men skrev ut resept på sterkere astmamedisiner vi kan bruke hvis det trengs.

Og så har vi vært på besøk i den nye barnehagen hennes. :) Måtte ha med mamma siden jeg ikke klarer å passe S og gå på krykker samtidig da. :PVar veldig hyggelige voksne som ga masse informasjon (noe jeg har savnet i den gamle barnehagen), og det var veldig store og fine lokaler. Som mamma sa var jo bare gangen og garderoben større enn hele den bhg hun har gått i nå. :fnise:  Og så syntes jeg det var koselig at av de 12 barna på hennes avdeling var det bare S og ei til de ikke kjente til fra før, halvparten hadde gått der i år også og resten var småsøsken av barn som går i barnehagen fra før. For meg som ikke kjenner noen i nabolaget høres jo det veldig lovende ut, håper vi kan bli kjent med noen som bor i nærheten. :jepp: Og så fikk vi til og med satt oppstartsdato til onsdag 2. august istedenfor 7. august slik det sto i opptaksbrevet. Det passer helt utmerket siden A egentlig skal jobbe den uka og vi ikke har barnepass til S annet enn den invalide mora hennes. Dessuten tenker jeg at det er helt topp med noen ekstra dager i ny barnehage før hun blir storesøster, så hun er så trygg som mulig der før hele livet hjemme blir snudd på hodet. :jepp:

Skrevet

Flink jente (men merkelig lege)

Skrevet

Ja, han er en skikkelig snåling. Det første møtet med han var enda rarere, skrev om det for ganske nøyaktig fire uker siden hvis du gidder å bla deg bakover. :P Han er en veldig hyggelig fyr da, sikkert en kul type å ha i vennegjengen. Håper litt at han klarer å være litt mer "profesjonell" med f.eks eldre og alvorlig syke, og at han bare ender opp med skravling med meg fordi vi er omtrent på samme alder og jeg innbyr veldig til small talk eller noe. :hoho:

Nå har det vært vaktskifte her i huset, mamma og pappa dro hjem i går ettermiddag og svigermor kom noen timer senere. Hun har ikke sett S siden påske, men da hun kom ned og hentet henne i senga i dag tidlig var det visst full gjenkjennelse med en gang. :hjerte:  Jeg lå i rommet ved siden av og hørte bare "OJ!" fra S, og så var skravla i gang. ;) Setter så stor pris på alle fine besteforeldre som hjelper oss nå altså. S får vært masse ute og opplevd masse gøy som jeg ikke har mulighet til å gi henne denne sommeren, og A får også slappet litt mer av. Han klager ikke så mye, men det er jo klart han blir lei av å være "den sterke" og den som gjør 75% av alt arbeid med både hus og barn på syvende måneden nå....

• Liker 1
Skrevet

Godt å høre at du finn 100% sykemelding!

Så gøy at S koser seg så mye sammen med besteforeldrene sine. Ikke lett å vite om de små kjenner igjen noen de ikke har sett på 3-4 måneder men tror det er noe med bestemødre. Sånn er det hjemme hos oss.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan går det med dere her? 
Er det feriemodus på gang (husker ikke om dere skulle reise bort)? :)  

Skrevet

Begynner visst å bli en stund siden jeg skrev noe her ja, men ingen fødsel og ingen dramatikk. ;) Har sittet lite på pc siden svigermor har vært her mye og vi har vært noen dager hos mamma og pappa, og jeg orker ikke å skrive så mye på mobilen. :sjenert: 

Nå sitter jeg i sofaen hjemme med en masse blandede følelser. A og S er på toget på vei til hytta til svigers, og kommer ikke hjem før på fredag. Jeg har egentlig gledet meg masse til å slappe fullstendig av og gjøre alt på mine egne premisser, siden jeg blir fryktelig sliten av å ha S i huset for tiden. Men så ble det nå litt leit i dag allikevel. Enda mer fordi jeg og A misforsto hverandre litt og jeg følte han bare slet S fra meg og ikke lot meg hverken kle på eller pusse tenner eller noe, og fordi hun ble forvirra og bare hylte og ville til favoritten pappa. Og det var ikke noe godt når jeg allerede føler meg som en dårlig mamma som ikke har kapasitet til å ta meg skikkelig av mitt eget barn. :grine: 

Menmen, skal prøve å komme meg over såret stolthet og mammasavn, og faktisk kose meg disse dagene. Skal sove både på dagtid og lenge om morgenen uten et snev av dårlig samvittighet, lese bok og se på netflix og spise akkurat det jeg har lyst på akkurat når jeg har lyst på det. (Ok da, litt restriksjoner på godteri må jeg ha, jeg er tross alt høygravid og kunne spist en elefant så lenge den var laget av sjokolade.) Og så skal jeg få vasket og sortert babyklær. kanskje tatt meg en tur på et senter i nærheten og supplert litt hvis det trengs (burde orke det så lenge det er dagens eneste aktivitet for bekkenet), og i morgen skal jeg besøke ei venninne som fikk baby i februar som jeg enda ikke har kommet meg på besøk til. 

Det eneste kjipe er at vi har noen inne for å pusse opp badet vårt denne uka og neste, så jeg må bare klare å tenke at de fikser seg selv og ikke stresse noe med at det er folk i huset til tider. Lettere sagt enn gjort, hehe. De har ikke kommet enda i dag, og nå lurer jeg fælt på når de har tenkt å komme... 

Skrevet

Skjønner godt at du sitter inne med litt triste tanker når de drar avsted på den måten. Det er aldri gøy å føle seg som nummer to og at man ikke strekker til. :klem:
Men fy så deilig med et par dager helt alene da! 
Hjelpes nå ble jeg skikkelig misunnelig. :P 
Håper ikke bad-folkene ødelegger for mye av den gode stemningen og bråker for mye. 
Sov, spis og slapp av. Det er deg vel unt. :)   

Skrevet

Sov, slapp av, se på netflix og spis hva du vil - ikke minst, nyt alenetiden! 

Hun koser seg nok på hytta sammen med pappaen sin!

Skrevet

Har fått kjørt noen maskiner med babytøy, og altså - er de virkelig SÅ små når de kommer til verden? :sjokkert: Klærne i 50 og ikke minst lua S hadde på seg på sykehuset, det er altså det minste jeg har sett i mitt liv. Tror jeg trodde jeg skulle få en ferdig ettåring sånn størrelsesmessig. :fnise: Har vært på besøk hos en søt frøken på seks måneder i dag da, babyer er jo veldig fine! :hjerte: Og så var det deilig å høre om et barn nummer to som bare er en drøm (bortsett fra hyppig nattamming), syns alle jeg har hørt om i det siste har fått en andremann som krever mye mer enn den første. 

I går timet jeg alt galt mtp oppussingen: fikk ikke vasket klær når jeg tenkte fordi de måtte ta vannet en stund, fikk ikke dratt på butikken når jeg tenkte fordi de hadde lagt et strøk som skulle tørke og dro ut noen timer akkurat da (og det strøket var i gangen slik at jeg var stengt inne i huset hvis jeg ikke ville reise med åpen verandadør), fikk ikke sove når jeg trengte det fordi jeg ventet til de skulle komme tilbake osv. Har heldigvis gått bra i dag, jeg sov lenge og dro så ut i det de kom, og så dro de før jeg var tilbake. Tror de kommer igjen etterpå (det står i alle fall en vifteovn på for fullt på badet), men det går nå helt fint. Vi skal legge mikrosement både på bad (flis i dusjsonen), på gulvet i gangen og benkeplata på kjøkkenet, så det virker som om det er mest tørkingen som tar tid. :jepp: 

Skrevet

Dere som er erfarne tobarnsmødre: Reise hjem fra sykehuset så fort som mulig, eller bli så lenge man kan mens toåringen blir aktivisert hjemme av besteforeldrene? Jeg hatet virkelig å være på barsel forrige gang, så hvis det er fullt på barselhotellet og jeg må på dobbeltrom e.l. på barsel reiser jeg heller hjem så fort jeg får sjansen. Men hvis vi får være på barselhotellet, hva gjør vi da? :klo: Jeg ser jo at det kan være deilig å få ha fullt fokus på lillesøster en liten periode, men forrige gang følte jeg at jeg gikk på tå hev hele tiden på barsel og at det nye livet liksom ikke begynte før vi endelig kom hjem...

Skrevet

Bølla ble født kl 09.00 på onsdagen og vi dro hjem fredags formiddag. 
Jeg trodde jeg kom til å ville være lengre på barsel fordi jeg trengte hjelp men der var det jo så fullt at de ikke kunne passe på BråkeBølla så jeg fikk sove på natten en gang så da var det like greit å reise hjem og slappe av i egen seng/sofa. :jepp:
Barselhotellet var heller ikke et alternativ her da vi ikke har så voldsomt godt forhold til besteforeldrene som dere har. Så vi hadde ingen muligheter til at Trollet kunne sove over noe annet sted, og mamma kunne bare hente han i barnehagen og være sammen med ham til kvelden. Da dro mannen hjem og la ham, var der om natten og stod opp med ham og leverte i barnehagen før han kom tilbake til sykehuset igjen.
Hadde vi hatt muligheten til å sende Trollet på besteforeldreferie så hadde vi kanskje gjort det isteden og tatt inn på hotellet en natt bare for å være alene vi tre men jeg savnet Trollet noe sykt mens jeg var på sykehuset så sånn sett var det også bare godt å komme hjem igjen til ham. 
Vet ikke om det egentlig gav så mye mening og hjelp til deg jeg...? :P  

Skrevet

Jeg dro hjem så fort jeg kunne og var veldig glad for det. Nå lånte mamma han nesten hele dagen etter uansett (hun som ville), så sånn sett kunne jeg nesten like gjerne blitt en natt. Tror man må se an formen sin veldig, jeg kunne hoppe og sprette rundt samme dag og følte jeg hadde overskudd til begge ungene fra dag én. Hadde jeg følt det annerledes hadde jeg nok blitt en natt eller to. 

Skrevet

Jeg får rett og slett se an formen og hva jeg ønsker der og da. :jepp: Kommer jo an på når på dagen jeg føder osv også. Mye av grunnen til at jeg hatet barsel forrige gang var jo at jeg fødte rundt midnatt, og at A ble kastet ut kl 2.30-3.00 mens jeg ble trillet inn på et mørkt dobbeltrom der det lå en annen dame og en baby og sov på andre siden av en gardin. Fikk litt mat og de la S i den lille senga, og så gikk de bare. Måtte ringe på dem etter en stund for å få dem til å løfte henne oppi til meg igjen, men etter det så jeg ikke snurten av noen før det var morgen. Så jeg lå der i mørket med en tre timer gammel baby og følte meg så ensom som jeg aldri har vært før. Hadde ikke sovet på nesten et døgn, men soving var helt uaktuelt. Hadde vi nå bare fått et rom på hotellet slik at A kunne passet barn mens jeg kunne sove en time eller to uten å føle at ingen tok vare på det stakkars, uskyldige, nyfødte lille nurket... :sjenert: 

Skrevet

Veldig dumt at de ikke kan sove på barsel. M ble også sendt hjem midt på natta. Han synes heller ikke noe om det. Så jeg forstår deg veldig godt. 

Skrevet

Enig der. 
Trollet ble født 23.01 og mannen ble kastet ut etter at han hadde fått sett på babyen i en boks og meg så vidt på oppvåkning. 
Han var så stressa og lei seg at han bare gikk gatelangs i sommermørket og stressrøkte til morgenen kom og han kunne fikk slippe inn igjen. 
Kjempe dumt at de har den regelen! :opplyser:

Skrevet

Jeg skjønner at kroppen liksom skal venne meg til nattevåk, men jeg må innrømme at det er ganske mye mer givende å være våken om natta pga diende baby enn pga vondt bekken, mini-blære og halsbrann fra helvete. :sukk: Våkner av at jeg må på do, bruker 10 min bare på å komme meg ut av senga, da er jeg selvfølgelig lys våken og så kommer halsbrannen i det jeg legger meg ned igjen. :bond: Hver jævla natt... Må heldigvis ikke tisse mer enn en gang eller to, men det hjelper jo ikke stort når jeg alltid er våken i 1-2 timer i etterkant. (Og våkner flere ganger pga bekkenet i tillegg.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...