Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enig med de andre. Utvid sykemeldingen din! Jobben din må bare klare seg uten deg. Du må ta vare på deg selv og babyen din og. Utrolig kjipt at A fortsatt er syk og ikke har kunnet hjelpe deg med S denne uka og i helga. Fordi du hadde jo trengt å slappe av litt. Håper virkelig at han blir bedre snart! Stor klem til deg. :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk snille jenter. Leste alle svarene deres mens de kom inn på lørdag, og sippet litt etter hvert eneste ett. :klem: Det hjalp visst å syte litt på KG likevel. 

Ting har heldigvis blitt litt bedre siden den gang, det viktigste er jo at S er i bhg igjen og at A er mye bedre. Jeg er fremdeles ganske utslitt, men det er mer håndterlig når jeg får slappet litt av og ikke må underholde barn hele tiden. Fikk faktisk gjort litt jobb i løpet av helga slik at designeren har noe å jobbe med, og i dag har jeg tatt hjemmekontor og fått gjort unna enda litt mer mens jeg har ligget på sofaen i fred og ro. Fikk beskjed fra sjefen om at det bare var å ta hjemmekontor i morgen også, så da gjør jeg det. Er mest tekstarbeid jeg har å gjøre, og da er det uansett deilig å ikke bli forstyrret på jobb. 

Jeg skal vurdere om jeg trenger en høyere sykemeldingsprosent når jeg har kommet meg gjennom denne uka og fått landa dette prosjektet. Dette må bare gjøres, og etter det er det ikke like mye stress frem mot sommeren uansett. Og det har jo egentlig gått veldig fint de ukene jeg har jobbet 50%, jeg ser bare at jeg er avhengig av å ha friskt barn og ikke minst frisk mann. :P Heldigvis skal det vel mye til for at vi skal få en ny sånn runde de nærmeste ukene! :jepp: 

Skrevet

:klemmer: Håper du har kommet deg enda mer til hektene etter dagen i dag. Det er virkelig slitsomt med sykt barn og syk mann og så være sliten gravid på toppen av det hele. 

Skrevet

I dag skal jeg til Ahus og ta sånn rhesus-profylakse. Gruer meg ikke spesielt mye til selve sprøyta, men gruer meg for å kjøre dit alene. :fnise: Har sjekka Google maps og ser at det burde være ganske enkelt da. Egentlig burde jo A vært med for å sjekke kjøreruta og sjekke hvor på sykehuset vi skal, neste gang vi skal dit får nemlig han ta ansvar for kjøringen. ;)

Skrevet

Ved fødsel kan dere parkere ved akuttinngangen så du slipper å gå så langt. Da kjører man til høyre i rundkjøringen (og ikke til venstre inn til parkeringshuset) og parkerer rett forbi ambulanseinngangen. Så huker man tak i en ansatt som kan sveipe kortet i heisen for dere 😅 Du får ta en svingom forbi der i dag :) 

Skrevet
På 22.6.2017 den 11.02, Nautika skrev:

Ved fødsel kan dere parkere ved akuttinngangen så du slipper å gå så langt. Da kjører man til høyre i rundkjøringen (og ikke til venstre inn til parkeringshuset) og parkerer rett forbi ambulanseinngangen. Så huker man tak i en ansatt som kan sveipe kortet i heisen for dere 😅 Du får ta en svingom forbi der i dag :) 

Jeg var ikke bortom akuttinngangen, men jeg så hvor man skulle kjøre hvertfall. :jepp: Bra man får parkere der, for den turen fra parkeringshuset var ikke akkurat bekkenvennlig - og neppe særlig rievennlig heller. :fnise: Var hvertfall veldig enkelt å kjøre, så da slipper jeg å grue meg til det. Glad jeg valgte ahus fremfor Ullevål, bortsett fra rundkjøringa på Ryen er det ingen andre skikkelige flaskehalser på veien. Og det er kollektivfelt store deler av veien hvis det skulle stå skikkelig på E6. Siden jeg hadde en relativt kort fødsel forrige gang har jeg hengt meg litt opp i det med å komme raskt nok til sykehuset. :sjenert: Det verste som kan skje er egentlig at jeg får en lang fødsel, for det er jeg ikke forberedt på i det hele tatt. Alt jeg ser for meg er fødsel i bilen, hjemmefødsel mens vi venter på ambulansen, fødsel uten smertelindring fordi vi ikke rekker det osv. ;)

Har hatt en veldig hyggelig dag i dag, med besøk fra As fetter med kone og sønn som er like gammel som S. De bor i Trondheim og jeg har bare hilst på dem i bryllup og dåp før, så det var hyggelig å snakke uten svigerforeldregenerasjonen til stede. Veldig hyggelige folk, og S koste seg med M også. Viste seg at hun også er gravid med termin et par mnd etter meg, så vi kommer jo til å ha to helt jevnaldrende barn etter hvert.

I kveld er A i 40-årsdag til en kamerat (svigermor holdt på å le seg i hjel over at hun har fått barn som begynner å gå i 40-årsdager :fnise: ) , så jeg koser meg alene hjemme. Skulle bare fått Netflix-appen på tv-en til å funke slik at jeg kunne sett OINTB. Typisk at den streiker akkurat i det det kommer en serie jeg har ventet på. Er litt mer terskel for å se på macen, så har vel bare sett 2-3 episoder foreløpig...

Skrevet

Etter et par uker der jeg har klart meg uten krykkene har det plutselig låst seg skikkelig i venstre side av korsryggen, og jeg må ha krykkehjelp for å klare å gå annet enn inne i mitt eget hus igjen. Da det var høyresiden som var problemet gikk det ganske greit å avlaste med krykker (bortsett fra at det er utrolig slitsomt), men nå sitter det på en annen måte slik at det uansett skjærer til med smerte for hvert skritt. Yey! Fikk ikke time hos osteopat før på mandag heller. :( Nå sitter jeg og utsetter en arbeidsoppgave fordi det innebærer å samle inn tall - og den enkleste måten er å ta en runde rundt på huset her og se hvem som kan hjelpe meg med hva. Men gangene virker altså SÅ lange å gå i... Hadde jeg hatt legetime for å forlenge sykemeldingen min i dag hadde jeg bedt om 100% frem til permisjonen, for det her gidder jeg ikke stort lenger. Får se om jeg har skiftet mening til neste onsdag når jeg har legetime...

S har siste uke i bhg denne uka, og jeg kjenner jeg egentlig er lettet over det. Det blir deilig å slippe å styre med den kronglete veien for henting og levering, og nå har den sist "ansatte" praktikanten som begynte i slutten av april allerede sluttet igjen, så nå er det bare en ansatt på fire barn igjen. Er SÅ klar for å komme over i en større barnehage med litt mer ordnede forhold! Men spørsmålet nå er om vi burde gi en liten gave til hun assistenten som fremdeles jobber der? Hun har jo ikke vært der lenger enn siden påske, men det er jo ikke hennes feil at vi ikke er fornøyde akkurat. Og hun har jo rett og slett en drittjobb der hun jobber 7.30-16.30 med ansvar for fire små alene hele dagen. Noen forslag til hva vi kan gi? :klo:

Skrevet

Duste bekken:murvegg:100% sykmelding høres akkurat passelig ut for en person som ikke greier å gå, uten skjærende smerter. Så den tanken bør du holde på, fram til legetimen. Men håper jo selvsagt at du blir bedre fort igjen da!:)

Hyggelig å gi en liten gave da, som du sier, hun har kanskje ikke drømmejobben:fnise: Gaveforslag: vin?:ler: Eller noe mer barnehagevennlig som en turkopp? Nei seriøst, har ikke peiling.. Blomster er jo alltid innenfor da. Ellers så kan du jo bare la vær å gi noe til henne, men heller kjøpe et spill eller noe som de andre barna vil ha glede av. 

Skrevet

Har du time imorgen eller neste uke?

100% sykemelding høres nok ut som en god idé. 

Vi kjøper blomster til de som jobber på avdelingen til E. Synes det er helt greit å gi det til dem.

Skrevet

Kanskje en flaske vodka, @Mumsy? :hoho: Tror faktisk vi går for en blomsterbukett, @MissStiles, det er jo enkelt og greit uten at det er så særlig personlig. Og lett å få tak i. ;) 

For andre dag på rad nekter mini-sjefen å legge seg, og ligger fremdeles og hyler i senga. Har vært oppe en tur og sett på James Bond og spist potetgull da. :P Håper ikke dette er en ny trend!

Har ikke legetime før om en uke, så kan jo hende jeg har ombestemt meg igjen. Men akkurat nå kjenner jeg at det ikke burde være sånn at jeg ikke har ork til å ta vare på barnet mitt, eller gruer meg skikkelig til i morgen fordi jeg da må hente henne i bhg og være alene med henne frem til leggetid. Det kan ikke være sånn at A må avlyse middag med jobb fordi jeg ikke klarer å hente ungen min i bhg liksom... Dessuten slo det meg nettopp at jeg ikke skjønner helt hvorfor jeg presser meg for jobbens skyld. De har jo ikke engang somlet seg til å søke etter vikar for meg, så fra 4. august og sikkert minst en mnd eller to fremover er det jo uansett ingen som gjør jobben min. De mener tydeligvis ikke at jeg er spesielt viktig, så hvorfor skal jeg presse meg da? :vetikke: Kanskje de faktisk oppdager litt tidligere at jeg faktisk gjør en viktig jobb da, så de får litt fart på den vikar-søkingen. :kjefte: 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er merkelig at de ikke har søkt etter en vikar for deg. Men nå husker ikke helt når permisjonen din starter?

Håper du ikke ombestemmer deg når den gjelder den sykemeldingen. Det høres ut som om du trenger det nå. Å ta vare på deg selv og babyen + få litt overskudd til å være sammen med S. Og ikke tenke på jobb!

Skrevet

Trollet slutter også i sin barnehage om en uke og jeg har bare skrevet et lite kort med bilde av ham og en tegning han har tegnet som jeg tenkte å henge opp på kjøleskapet på kjøkkenet deres. :)  

Skal S ha fri lenge før hun starter i den nye barnehagen? Kan tenke meg det blir en mye bedre hverdag for dere alle sammen. :) 

Og ja, synes det er på høy tid at du gir litt f i jobb nå. Hadde jeg vært deg så tror jeg faktisk jeg ville ringt legen i dag og bedt om time for 100% sykemelding allerede i dag.. Helsa er viktigere enn en jobb som ikke en gang setter pris på deg. :opplyser:

Skrevet
4 minutter siden, Beccy87 skrev:

Helsa er viktigere enn en jobb som ikke en gang setter pris på deg. :opplyser:

Hear, Hear :opplyser: 

Skrevet

Jeg syns det høres uutholdelig å gå sånn en uke ekstra, så jeg syns du skal ta kontakt med legen din nå. :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Sitat fra snikleser A på messenger: " kanskje du skal høre på KG-damene og få 100% fra mandag av?" ;)

Men jeg klarer meg greit frem til onsdag tror jeg. I morgen har jeg uansett fri, fredag har jeg egentlig bare avslutningslunsj med avdelingen (siden det er siste dag alle er på kontoret før min permisjon) og en demo av et nytt system som jeg veldig gjerne vil ha med meg uansett. Mandag har jeg hjemmekontor fordi jeg både har jordmortime og osteopattime, og tirsdag skal jeg klare å komme meg gjennom. Kjenner jeg har litt behov for å gjøre meg litt ferdig med noen ting hvis jeg ikke skal komme tilbake før permisjonen også... Men tenkte jeg skulle si til sjefen i dag (hvis det passer) at jeg vurderer å be om 100%, så er hun litt forberedt.

Grunnen til at de ikke har fått inn vikar for meg enda er rett og slett at sjefen min av en eller annen grunn må få godkjenning fra adm.dir først, og det har hun prøvd i flere mnd nå. For det første har han alt for mye å gjøre, men han er også veldig opptatt av å spare penger og har ved noen anledningen uttalt noe i retning av at han ikke helt skjønner at vi trenger to stk som gjør min jobb. Har fått det for seg at min sjef og jeg bare deler på oppgavene tror jeg, selv om hun har mer enn nok å gjøre med helt andre ting. Problemet er vel litt at han ikke ser alt som ikke blir gjort når jeg er sykemeldt, for de oppgavene han kommer med blir selvfølgelig prioritert. ;) Men nå sa jeg faktisk nei til han før helga, og ga beskjed om at jeg hadde jobbet flere timer enn jeg hadde lov til, så da måtte han faktisk gjøre noe selv i helga istedenfor at jeg gjorde det. Vi har et godt forhold vi altså, det var tross alt han som ga meg fast stilling rett før første permisjon, så tar det ikke personlig på noe vis. Og det kjipe med å tenke at jeg like gjerne kan bli borte en mnd før når ingen uansett skal ta over er jo at det er sjefen min som får enda flere oppgaver, og hun er for det første overlesset fra før OG hun ville jo helst hatt vikaren på plass for lenge siden. Går jo ut over feil person. :( Men nå har hun visst gått bak ryggen på adm.dir sammen med personalsjefen, så nå tror jeg hvertfall annonsen blir lagt ut denne uka...

Skrevet

Sliten mamma og pappa som ikke er hjemme = taxi til barnehagen og middag fra Peppes foran tv...

Skrevet

Mamma og pappa skal passe S noen dager neste uke (før svigermor overtar fra torsdag), og de kom allerede i går for å avlaste litt i helga. SÅ deilig! Nå har vi fått sove lenge, A sover faktisk fremdeles, mens jeg spiser rolig frokost i sofaen mens jeg får snapper av lille frøken som storkoser seg i skogen. :hjerte: Senere i dag skal vi en tur på Megaflis og IKEA (siden vi skal pusse opp badet i sommer), og da er det deilig å slippe å stresse for å rekke det før eller etter dupp, og kunne bruke den tiden vi trenger. Ikke minst med mitt snegletempo. :sjenert: 

Grunnen til at vi har kalt inn barnevaktskvadronen er jo at bhg har tatt sommerferie i hele juli, så i går var aller siste dagen til S i gammel bhg. Jeg var overraskende lite sentimental, syns det var litt trist å si hade til lille I som har lekt veldig fint med S og alltid er så blid og smilende når jeg henter, rart å tenke på at de ikke skal leke sammen hver dag lenger. Ikke kommer de til å gå i samme bhg når I må over i større bhg heller, og selv om vi bor ikke så langt fra hverandre hører de til hver sin skole. Men bortsett fra det kjenner jeg det bare er deilig. Bortsett fra personalproblemet har vi vært veldig fornøyd med bhg, og det har vært en veldig fin start på barnehagelivet med en sånn liten gjeng på bare fire barn. Men for meg har det vært så slitsomt å hente og levere de siste mnd, at jeg kjenner det blir enormt deilig å slippe å forholde seg til det der noen uker. (Selv om det vel er mer slitsomt å ha S hjemme da. ;) ) Og den nye barnehagen ligger mye nærmere både i gangavstand og med bil hvis jeg trenger å kjøre de første ukene hun går der, før jeg har født og forhåpentligvis har et fungerende bekken igjen...

Skrevet

Så godt at dere får hjelp med S nå i juli. Hun kommer nok til å kose seg med besteforeldrene sine. Også får dere slappe av og være litt kjærester!

Ingen reiseplaner i sommer?

Skrevet
På 1.7.2017 den 11.08, MissStiles skrev:

Så godt at dere får hjelp med S nå i juli. Hun kommer nok til å kose seg med besteforeldrene sine. Også får dere slappe av og være litt kjærester!

Ingen reiseplaner i sommer?

Om tur på MegaFlis og IKEA regnes som kjærestetid er jeg litt usikker på. :fnise: Vi skal pusse opp badet nå i juli, så det er mange valg som skal tas. Heldigvis for A er jeg så sliten at jeg ikke orker å engasjere meg nok, så han vinner alt vi er uenige om. ;) Bla skal vi ha servant som står oppå en benkeplate istedenfor en nedfelt vask med porselen på hele toppen. Fint ja, men vanskelig å rengjøre og utrolig upraktisk med små barn som skal vaske hender og pusse tenner og søler vann. :P

Fikk forresten følgende kommentar fra en amerikansk dame da jeg manøvrerte meg ut fra IKEA med krykker og bollemage: "Oh, you're such a trooper for going to IKEA!". Kunne gitt henne en klem der og da, reddet hele dagen min. :fnise:

I dag har jeg og mamma vært på badeland for voksne, som Nautika kalte det. Fikk gavekort til jul, og fant ut at det nok ikke blir så lett å reise i høst med amming osv. Måtte jo bare le av badetøyet de selger der, badedrakt var ganske uaktuelt så jeg måtte gå for trekantbikinien. XXXL var det største de hadde, og det dekka såvidt det viktigste både oppe og nede. Greit at jeg er litt overvektig fra før og er gravid, men jeg tok liksom av meg en vanlig truse i 42/44 og en BH med C-cup, så hva man gjør hvis man faktisk er skikkelig overvektig vet ikke jeg. :vetikke: Men de har kanskje annen fasong enn meg da... Gikk jo uansett med badekåpe hele tiden (strl xxxl-xxxxl), så det gikk jo helt greit. Og jeg hadde nok følt mer på det hvis jeg ikke hadde den gigamagen. :P Hadde en behagelig mother-to-be-massasje først, så spiste vi lunsj og så var vi litt i bassengene osv til slutt. Mamma prøvde litt badstuer osv, mens jeg holdt meg mest i hovedbassenget. Greiest det, er jo endel man ikke skal gjøre som gravid, og krykker på våte fliser gjorde det hele litt ekstra slitsomt. ;)

Skrevet

Badeland for voksne! :fnise:
Koselig det da!

Er det en sånn vask dere skal ha? 

Spoiler

Bilderesultat for servant oppå benkeplate

:bond:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...