Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Høres ut som dere har hatt en fin uke da :) Koselig med besøk. 

Håper dere får en fin påskeferie, og ja det er skikkelig deilig å avlevere mini til de morgenfriske altså :) Vi skal på besøk til mine foreldre også etter påske, gleder meg til å få et par timer ekstra søvn da :P 

Mini her også er skikkelig morgenfugl blitt, hun legger seg greit da rundt 19:30 men vil helst stå opp mellom klokka 6-6:30  litt i tidligste laget for min del :P 

Frølna her også har bæsj som ser ut som søtpotetmos så tror ikke du skal bekymre deg egnentlig. :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper dere får en skikkelig fin påskeferie, med veldig velfortjent date og forhåpentligvis noen lange morgener :)

Skrevet

Så gøy med familie besøk da, og det må være kjekt med jevnaldrende søskenbarn. :jepp:
Bor de langt unna, eller treffes dere ofte? 

Høres ut som en god plan med avlasting på morgenene og kjæreste-tid, det trengs! Er viktig å ta vare på hverandre og ikke baaare være mamma og pappa hele tiden ;) 

Mener du at bæsjen er helt oransje? :klo: (Jeg synes fortsatt det er kjempe rart å sitte på internett å diskutere bæsj som om det skulle vært verdens mest naturlige ting å diskutere! :hoho: )
Tror ikke du trenger å bli bekymret, har hun vist tegn til ubehag da? 

Skrevet

Jeg tror faktisk at 90% av det som kom ut var ren søtpotetmos som hadde gått ufordøyd gjennom systemet. :klo: Det som kom ut var hvertfall helt likt det som gikk inn. Vanligvis bæsjer hun jo brungrønt liksom, ikke knall oransje. :sjenert: 

Jeg er for lengst der at jeg syns bæsj er det mest naturlige og noe av det mest spennende i verden, så jeg må passe meg for holde meg unna bæsjepraten når jeg er rundt andre. :hoho:

Broren min bir dessverre endel timer unna, og de flytter til Vestlandet nå i april, så da blir det enda lenger. Har sett dem endel nå første halvåret til de to små, men blir nok mye mindre nå fremover dessverre. :( Håper veldig de etter hvert flytter til Vestfold der svigerinna mi er fra, men det er vanskelig mtp jobben til broren min... 

Skrevet

Så kjedelig at broren din flytter med familien sin. Det er jo gøy når S har en fetter på samme alder som hun kan leke med. Håper dere får besøkt dem av og til, eller omvendt.

E har også en fetter som ble født samme år som henne men 5 mnd etter henne. Allikevel er det gøy å se dem leke sammen. 

Håper dere får dratt på date i påsken! God påske!

Skrevet

I dag er lille gullet mitt 6 mnd! Et helt halvt år! :rodmer: 

Tenk at det er nøyaktig et halvt år siden vi pakket de siste tingene i bagen og stresset oss ut i taxien, som kjørte feil to ganger på vei til Riksen - sannsynligvis fordi han ble bittelitt stressa av den ulende dama i baksetet. ;) Det føles så lenge siden, samtidig som jeg ikke kan skjønne at hun har vært her i seks mnd allerede. Tiden flyr virkelig når man har en sånn liten i livet, og det siste halve året har virkelig vært det beste, slitsomste og mest overveldende halvåret i livet mitt til nå. 

Dagen har vi feiret med forkjølet baby og forkjølet og dødstrøtt mamma etter en nokså søvnløs natt... :P 

Skrevet

:strix: Hurra for 6 måneder! :strix:

Skrevet

Hurra for et halvt år! :hoppe: Tenk, i dag er hun nærmere ettårsdagen sin enn hun er fødselsdagen  ;) 

Skrevet

Hurra for et halvt år!! Herlighet så fort det har gått ... :sjokkbla: Gratulerer så mye med halvtårsdagen - og god bedring med forkjølelsen!

Skrevet

I dag lå plutselig S en meter lenger bak på gulvet da jeg kom tilbake fra kjøkkenet enn det hun gjorde da jeg gikk. Rulle gidder hun ikke, men RYGGE er tydeligvis tingen! :fnise: 

Skrevet

Haha! Hun blir ihvertfall sterk på strake armer ;) 

Skrevet

Ååh Grattis med et halvt år! :strix: Tenk så fort tiden har gått! :sjokk:

Skrevet

Hurra for 6 måneder!!

Morsomt når de små begynner med sånne ting. Bare skyve seg bakover. E dyttet seg selv ofte under spisebordet. 

Skrevet

70 cm og 9 kg har vesle babyen min blitt, jeg tror rett og slett jeg har litt panikk for at hun vokser for fort for tiden. :sjokkert: Føler permen snart er slutt og da er det ikke lenge før bebisen skal flytte ut for å studere... :bond: I dag sovnet hun på puppen for første gang på mange måneder, og jeg syntes det var så koselig at jeg nesten vurderte å la henne ligge der til hun våknet. (Bare så dumt at kl var 18.30 og det var tid for kveldsgrøt og natta. :fnise: )

Ellers er ammingen fremdeles en kamp hver eneste gang, slitsomt for både meg og S tror jeg. Med en gang hun skjønner at det er pupp på gang begynner hun å hyle og spenne seg og vri seg i alle andre retninger, det er virkelig ingenting som er så forferdelig som det der! Jeg vinner nesten alltid da, etter noen minutters hyl gir hun som regel etter. Trikset er som regel å bysse litt hardt samtidig som jeg synger en spesiell nattasang. :hoho: I påsken hadde hun i tillegg noen dager der venstrepuppen var helt utelukket og hun kun tok høyre (under tvang), men det virker som om begge to er like pyton igjen nå. ;) Gjør ting litt vanskeligere mtp å være sosial da, jeg skal være ganske komfortabel rundt folk for å amme rundt dem sånn som det er nå. Ikke bare er det veldig mye flashing av pupp (mens jeg dasker den rundt i ansiktet på en hylende unge), og som regel suger hun noen tak slik at utdrivningen begynner før hun vrir seg vekk igjen, så jeg spruter både henne, meg selv og sofaen full av melk... :P 

Men om natta er puppen selvfølgelig stas, hun spiser fremdeles omtrent når vi legger oss og minst to ganger til i løpet av natta. :sukk: 

Skrevet

I kveld er A ute med gutta, og jeg storkoser meg alene hjemme. Deilig med litt alenetid, har vært hos mamma og pappa fra palmelørdag til i går og der er det jo masse folk hele tiden. Nå storkoser jeg meg med første episode av årets Paradise Hotel i opptak, men ikke si det til noen. :fnise: 

Skrevet

Hallo, jeg elsker sånne programmer som Paradise Hotel og Keeping Up with The Kardashians. Jeg bare MÅ se på dem :ler: 
Og gratulerer så mye med seks hele måneder! Tenk at tida går så fort :grine: 
Her går også enkelte matvarer "rett" gjennom. Spesielt søtpotet. Men det har bedret seg endel altså, men noen ting går fortere gjennom enn andre ting. Helsessøter sa det var helt normalt så jeg slår meg til ro med det. Enn så lenge :P 

Skrevet

PH er min guilty pleasure også! :fnise: Det er bare deilig underholdning altså!! Såå stor hun har blitt, fine jenta! Hvordan er nettene hos dere nå?

Skrevet

Hurra på etterskudd for et halvt år :strix: Og så stor og fin hun er blitt. Herregud, er mye som skjer det første halvåret, tenk på alt hun har lært liksom. Kjedelig at ammingen fortsatt er vanskelig, syns du er tøff som fortsatt gidder/orker å amme jeg. Jr elska jo puppen, men hadde han holdt på som S tror jeg at jeg hadde gitt opp ganske fort altså.

Say yes to the dress er min guilty pleasure, nå som mannen er borte er det nesten bare det jeg har sett på tv om kveldene :fnise:

Skrevet

Godt å høre at det er flere som ikke bare ser Urix og Dax18 her. :fnise: Jeg har serieopptak på Paradise, Kardashians og Bloggerne, liksom... :sjenert: (Og SATC og Criminal Minds...) Rekker aldri å komme ajour da, særlig ikke nå som jeg var hos mamma og pappa i ti dager og ikke fikk sett noe som helst. 

Nettene er helt ok, @lille_frosk, i alle fall sammenlignet med hvordan de var for et par måneder siden. Hun sovner som regel ca 19.30,  og spiser to eller tre ganger i løpet av natta. Hvis hun våkner når vi legger oss må hun gjerne ha mat f.eks kl 3 og 6, hvis ikke sover hun gjerne til 1.1.30 og spiser på nytt mellom 4 og 5. I det siste har hun våknet ca 7.30 fordi hun må bæsje, men de dagene hun ikke bæsjer når hun våkner sover vi gjerne til 8.30. :) 

@A4-livet: Hvis hun ikke slutter med det der snart kommer vi nok ikke til å amme spesielt lenge er jeg redd, selv om jeg veldig gjerne skulle ammet til hun var minst et år. Men jeg er ikke klar for å slutte helt enda så lenge hun faktisk tar den (litt) etter å ha protestert kraftig først. Hun er jo bare seks mnd og spiser foreløpig kun to måltider om dagen, og jeg er ikke så gira på å begynne med flaskestyret heller. De sier jo at brystvegring skal gå over, men nå har hun jo holdt på i over en mnd...

------

I dag har hun hostet litt og sutret hele dagen. Vi skulle egentlig på barseltreff, men ble hjemme slik at hun ikke skulle smitte de andre småttisene i tilfelle hun brygger på noe. Har vært en slitsom dag der hun bare ville sitte på meg og ikke ligge alene, med full underholdning hele tiden. :Gjesp: Men - de få gangene hun lå på gulvet fordi jeg MÅTTE gjøre noe klarte hun å rulle fra rygg til mage to ganger! Det er første gang hun har gjort det uten at vi har oppmuntret henne veldig ved å lokke med en leke på siden og gi armen et lite dytt for å starte bevegelsen. Og så gjør hun det to ganger uten at vi ser på! :bond: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...