lille_frosk Skrevet 21. januar 2016 #861 Skrevet 21. januar 2016 Høres utrolig frustrerende ut å være vær- og forurensingsgisler i eget hjem! Akkurat det er fordelen med å bo på landet (selv om vi ikke kan gjøre stort med temperaturen da). Så gøy med rulling! Og bra hun begynner å bli ordentlig frisk
MissStiles Skrevet 22. januar 2016 #862 Skrevet 22. januar 2016 Sikkert lurt å være borte mens de skal holde på med trappa og all det bråket. Hvordan går det med planlegging av navnefesten deres?
Supramundane Skrevet 26. januar 2016 #863 Skrevet 26. januar 2016 Huff, kjedelig med forurenset luft. Det føles på en måte litt unorsk? Jeg så alltid for meg at jeg skulle få barn i Bergen, men nå bor jo vi på landet og har ikke annet enn frisk luft, haha :D
Saltsild Skrevet 26. januar 2016 #864 Skrevet 26. januar 2016 Lurer på det samme som MissStiles, har dere valgt noe? Og hvordan går det med bråket hjemme?
juliane Skrevet 28. januar 2016 Forfatter #865 Skrevet 28. januar 2016 Ikke før hadde S blitt frisk fra luftveisinfelsjonen sin, så blir hun syk igjen. Stakkars liten har kasta opp ni ganger det siste døgnet, skikkelig fontene hver gang. Utrolig at en så liten kropp kan romme så mye magesyre! Begynner å bli noen timer siden sist nå, så krysser fingrene for at hun er ferdig med å kaste opp og snart på bedringens vei. Er ikke mye hun har villet spise, men har vært antydning til vått i bleia i alle fall... Nå sover hun på fanget mitt mens jeg sitter her med spy i håret og på hele kroppen (har bare dratt på meg tørre klær hver gang jeg har blitt spydd ut), og jeg sov maks et kvarter av gangen i natt. Heldigvis er jeg hjemme hos foreldrene mine, og mamma er en engel som har kjørt oss til lege, vaska spy fra gulv og møbler, vasker hennes og mine klær kontinuerlig, har skiftet på senga mi to ganger og sitter med S når jeg går på do eller spiser. Hvis hun ikke kaster opp mer nå skal hun ta S en stund så jeg får tatt en dusj og en liten blund også. Fine mammaen min!
Beccy87 Skrevet 28. januar 2016 #866 Skrevet 28. januar 2016 Huff da! Stakkars lille! Oppkast er jo så grusomt, både for den som kaster opp og den som blir kastet opp på. God bedring, håper det går over nå!
lille_frosk Skrevet 28. januar 2016 #867 Skrevet 28. januar 2016 Åh, så grusomt med omgangssyke på så små!! God bedring, håper det har gått over og at dere er fine i formen igjen!
Androide Skrevet 28. januar 2016 #868 Skrevet 28. januar 2016 Uff, det høres ikke bra ut! Veldig masse god bedring til lille S!
juliane Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #871 Skrevet 29. januar 2016 Takk for det alle sammen! Etter tiende runde med oppkast dro vi nok en gang til legen, siden hun fikk i seg langt mindre mat enn det som kom ut. Etter en sjekk på det lokale legekontoret ble vi sendt i ambulanse til barneavdelingen i Drammen. Ikke fordi legen var så veldig bekymret, men fordi det var flere timers kjøretur til sykehuset var det best å være føre var. Gråt mine modige tårer der jeg satt i ambulansen på vei ned med en utmattet S som sov hele veien og ikke fikk i seg noe væske. A møtte oss på sykehuset og heldigvis kviknet S til litt utover kvelden, sluttet å kaste opp og vi fikk til slutt i henne bittelitt mat. Prøvene viste at hun heldigvis ikke var dehydrert foreløpig, så da sendte de oss hjem igjen med taxi kl 22. 5000 kr kom den turen på, bra det ikke var vi som skulle betale... I dag er hun mye bedre, men har ikke fått i seg nok mat. Nekter pupp fullstendig, så nå har hun fått endel i seg fra flaske. Er jo lykkelig bare hun spiser, men passer veldig dårlig siden hun tuller masse og til tider kjører full nekt på puppen for tiden fra før. Har vært så bestemt på å ikke gi flaske og brukt mye tid og krefter på å lure henne til å ta puppen, og nå kommer hun sikkert til å tulle enda mer. Jaja, alt er bedre enn utsultet og dehydrert baby! Det kjipeste nå er at fetteren hennes nettopp begynte å spy også... Så dumt at han også skulle være her når hun blir syk!
juliane Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #872 Skrevet 29. januar 2016 Det verste i går var forresten nesten da vi skulle ta blodprøver på sykehuset. De forsøkte å ta fra begge armer uten suksess, rota rundt med nåla der inne og stakk frem og tilbake i begge de små armene. Fikk det ikke til selv om blodet rant utenpå, så til slutt stakk de henne i fingeren og presset ut nok blod til å fylle flere små prøveglass fra en bitteliten finger. Stakkars S var helt hysterisk! Og jeg kjente tigermammaen kom frem og jeg hadde lyst til å kline til dem! Skjønner det sikkert er vanskelig å ta blodprøve i en så liten arm, men det virka bare så utrolig unødvendig klønete...
Androide Skrevet 29. januar 2016 #873 Skrevet 29. januar 2016 En sånn blodprøveseanse har vi vært gjennom også, det er helt grusomt Godt hun er bedre nå og at hun tar flaske i det minste! Tror ammingen er godt nok etablert til at du ikke skal frykte det altså. Fortsatt god bedring
Saltsild Skrevet 29. januar 2016 #874 Skrevet 29. januar 2016 Stakkars lille S Skjønner godt at du ble gæren altså, det hadde jeg også blitt. Man har jo ikke lyst til å se at de små har det vondt. God bedring, og jeg håper dere ser bedringen fort!!
juliane Skrevet 29. januar 2016 Forfatter #875 Skrevet 29. januar 2016 Og nå har jeg begynt å spy... Husket plutselig hvorfor jeg ikke ville ha flere barn...
A4-livet Skrevet 30. januar 2016 #876 Skrevet 30. januar 2016 Uff, stakkars S og deg Jeg begynte å grine da de tok Følingstesten på sykehuset, hadde lyst å spørre om damen likte å torturere små babyer. Ikke noe gøy st de har det vondt... Håper det går raskt over for din del!
Beccy87 Skrevet 30. januar 2016 #877 Skrevet 30. januar 2016 Huff de der blodprøvene hørtes rimelig morbide ut! Jeg hadde helt sikkert begynt å stor grine. Også så typisk at det ble din tur nå da, håper du blir bra igjen fort.
Nautika Skrevet 30. januar 2016 #878 Skrevet 30. januar 2016 God bedring til dere begge! Høres helt forferdelig ut med den blodprøvetakingen, men det et jo til det beste for barnet
FruN Skrevet 30. januar 2016 #879 Skrevet 30. januar 2016 Huff, god bedring! Høres ikke mye bra ut med den blodprøvetakinga
lille_frosk Skrevet 30. januar 2016 #880 Skrevet 30. januar 2016 Herlighet, for noen dager dere har nå Juliane!! Stakkars S og stakkars deg. Den blodprøvetakingen hadde tatt knekken på meg også, det virker så fryktelig brutalt når de er så små Håper dere kommer dere kjempefort hele gjengen, nå er det på tide å få en god og lang periode med frisk baby og friske foreldre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå