Androide Skrevet 12. januar 2016 #841 Skrevet 12. januar 2016 10 timer siden, Beccy87 skrev: Ang. Babycallen, vet du om den har god dekning? Vi skal kjøpe her (må bare krangle litt mer med mannen, som mener det er bortkastede penger), og er avhengig av at den har god dekning og rekkevidde siden den må igjennom en del murvegger... Ønsker meg veldig en med kamera i alle fall... Min erfaring er at den dessverre ikke har så god dekning. Både på hytta og hos svigers fikk vi beskjed om at den var "out of range" flere ganger, og det var ikke så voldsom lang avstand.Flere murvegger tror jeg kanskje ikke den takler...
juliane Skrevet 13. januar 2016 Forfatter #842 Skrevet 13. januar 2016 Dessverre har vi klart å smitte S allikevel, så her sitter jeg med ei lita tulle som slettes ikke har det noe greit. Pottetett i nesa, hoster, surkler og litt feber, tenk så fælt det må være når man bare er 3,5 mnd og ikke skjønner hva som skjer. Lille gullet som aldri sutrer gråter nå omtrent hele tiden, og hun våkner med et hyl. Heldigvis sov hun 23-9.40 i natt, med amming og nesesuging ca 4 og amming 7.45, og nå sover hun igjen. Håper hun sover masse i dag, så slipper hun å ha det så leit. Var på legevakta i går og det er heldigvis ikke noe farlig, så så lenge hun ikke får høy feber eller slutter å spise skal det gå greit. Men han sa det nok ble verre før det ble bedre.
Saltsild Skrevet 13. januar 2016 #843 Skrevet 13. januar 2016 God bedring til S Huff, man føler seg så hjelpesløs når de har det vondt og man kan ikke gjøre noe annet enn å prøve å gjøre det bedre. Når man egentlig har lyst til å ta den forkjølelsen selv. Håper hun ikke blir veldig verre i hvert fall!
Androide Skrevet 13. januar 2016 #844 Skrevet 13. januar 2016 God bedring til lille frøkna Det er nok aller verst for deg, ikke noe greit når de små blir syke. Anbefaler å heve hodeenden i sengen hennes samt Rhinox nesedråper. Og masse kos!
Frøkenanonym Skrevet 13. januar 2016 #845 Skrevet 13. januar 2016 Vi er akkurat ferdige med en sånn periode. Ikke noe gøy Men som Androide sier: Hev hodeenden i sengen. Det hjalp på nettene her. Masse god bedring til frøkna
MissStiles Skrevet 13. januar 2016 #846 Skrevet 13. januar 2016 God bedring til S!! Stiller meg bak rådene til de over meg..
Beccy87 Skrevet 13. januar 2016 #847 Skrevet 13. januar 2016 Huff det er så vondt å se de små sånn! Masse god bedring til S!
Trampe Skrevet 13. januar 2016 #848 Skrevet 13. januar 2016 Uff, stakkars lita! Hodeenden hevet funker, saltvann og suger likeså, men det er absolutt ikke noe gøy når de små er syke. De skjønner jo ingenting, bare at noe er ekkelt, og man blir helt maktesløs. God bedring til dere, håper det går fort over!
juliane Skrevet 14. januar 2016 Forfatter #849 Skrevet 14. januar 2016 Takk alle sammen! Heldigvis er hun endel bedre i dag. Feberen er borte og hun er mye blidere og ligner mer på seg selv. Hoster fremdeles stygt da, og veldig tett i nesa. I natt var hun faktisk så tett at hun ikke klarte å spise, det var grusomt å høre på. Sugde to tak og hev etter pusten, og så bare hylte hun. Da var jeg glad jeg kunne komme til unnsetning med saltvann og nesesuger, selv om hylingen hennes nok fikk naboene til å lure på om jeg drev med barnemishandling kl 5 om natta. Nå har hun sovet to timer i bagen, så satser på at hun sover det av seg! Jeg begynner å føle meg bittelitt mer oppegående selv også, selv om jeg fremdeles hoster masse (skikkelig gøy når man skal prøve å ikke vekke syk baby), og er tett i nesa. Begynner å kjenne på at jeg knapt har vært utenfor døra i 2016 (!) pga kulde og sykdom, trenger virkelig både frisk luft, mosjon og sosialisering med noen andre enn S og A. Jaja, kanskje neste uke.
juliane Skrevet 15. januar 2016 Forfatter #850 Skrevet 15. januar 2016 Herregud som jeg røyter! Det ligger lange hår over hele huset, senga er full, sofaen er full, S har hår i bleia og i "gulpevalken" under halsen - jeg blir helt gal! Trodde jeg skulle slippe unna dette siden jeg mistet normal mengde hår mens jeg var gravid, men tydeligvis ikke... Heldigvis har jeg masse hår, så det blir forhåpentligvis ikke synlig tynnere...
lille_frosk Skrevet 16. januar 2016 #851 Skrevet 16. januar 2016 Håper både S og du er bedre! Høres forferdelig ut når de er syke såå små! Og den røytingen der gruer jeg meg til altså ... To hunder og et menneske som strør hår over hele huset, kan like gjerne kjøpe robotstøvsuger med en gang. Er det ingenting man kan gjøre for å forebygge/motvirke?
Saltsild Skrevet 17. januar 2016 #852 Skrevet 17. januar 2016 Den 15.1.2016 at 12.00, juliane skrev: Herregud som jeg røyter! Det ligger lange hår over hele huset, senga er full, sofaen er full, S har hår i bleia og i "gulpevalken" under halsen - jeg blir helt gal! Trodde jeg skulle slippe unna dette siden jeg mistet normal mengde hår mens jeg var gravid, men tydeligvis ikke... Heldigvis har jeg masse hår, så det blir forhåpentligvis ikke synlig tynnere... Jeg føler med deg Ei venninne anbefalte meg biotin-kapsler, men jeg er litt usikker fordi når jeg leser om det fremstår det som bare "humbug" egentlig. Jeg vet at Redken har en shampo og balsam som forhindrer at man mister masse hår. Jeg vurderer å prøve
Supramundane Skrevet 17. januar 2016 #853 Skrevet 17. januar 2016 Veldig kjekt å komme inn og lese om barselstiden din! Jeg har tusen millioner tanker om det som venter, og det er litt fint å lese om at det kan være veldig koselig også.
Androide Skrevet 17. januar 2016 #854 Skrevet 17. januar 2016 Jeg brukte en sjampo med Biotin (Avalon Organics sin) og jeg syns den virket! Kanskje bare innbildning, men tro kan jo flytte fjell
juliane Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #855 Skrevet 18. januar 2016 Da skal jeg sjekke ut biotin, @Androide og @Saltsild! Vaske håret må jeg jo uansett, så litt placebo gjør jo egentlig ingenting galt hvertfall. @Supramundane: Så hyggelig å se deg her inne igjen! Ja, det er faktisk veldig koselig å ha baby altså. Jeg storkoser meg nesten hele tiden, selv om jeg av og til blir kjempesliten av å ha en baby på eller i umiddelbar nærhet av meg hele tiden. Fremover tror jeg jeg skal være litt flinkere til å komme meg litt ut alene et par timer innimellom, sånn at jeg får luftet vettet litt mer. Og da er det så fantastisk fint å komme hjem til den gode babyen min også! På søndag skal tanteungen min døpes, og siden de skal begynne med å skjære trappa dagen etter (visstnok, har mine tvil), blir jeg og S med mamma og pappa hjem etter dåpen. Usikker på hvor lenge jeg blir, de skal visst skjære i ca tre uker, men tviler på at jeg orker å tusle rundt med foreldrene mine så lenge. Dessuten må jo A være i byen siden han jobber, så han kan ikke komme til mamma og pappa mer enn i helgene... Benytter sjansen til å få helsparklet og malt stua og gangen mens vi er borte da! Det er jo ikke spesielt barnevennlig akkurat, så greit å slå to fluer i ett smekk. Noen som har forslag til en lys, nøytral gråfarge som går fint til hvitmattlakket eikegulv?
juliane Skrevet 19. januar 2016 Forfatter #856 Skrevet 19. januar 2016 Ser ut som om S har begynt å øve seg på å rulle fra rygg til mage. Hun bøyer beina opp mot magen, løfter rumpa og ruller over på siden - og så triller hun tilbake. Smartingen tar også tak i en leke på babygymmen og drar seg etter den, noe som hjelper henne til å komme opp på siden, men så klarer hun jo ikke å slippe, så da er jo den armen i veien for å rulle helt rundt. Jeg er drittlei av å sitte inne pga kulde og forkjølelse - og nå er det pokkermeg farlig luft for babyer ute også?! Siden S er relativt frisk igjen hadde jeg tenkt å pakke henne godt inn og ta en liten tur for å hente fargekart osv selv om det fremdeles er kaldt, men har jo ikke hjerte til å ta henne med i forurenset luft når hun nettopp har vært syk stakkar...
Saltsild Skrevet 19. januar 2016 #857 Skrevet 19. januar 2016 Åh, så flink hun er! R prøver og har rullet rundt 4 ganger, men det virker ikke som det frister til gjentagelse. Hun begynner å hylgrine hver eneste gang Vi bor jo i Bergen og vi måtte jo holde oss inne i litt over halvannen uke, så jeg ble litt gæren egentlig. Håper den farlige lufta gir seg. Er det ikke ganske kaldt hos dere nå da? Jeg holder på å fryse ihjel, men det er vel bare seks minusgrader egentlig
Androide Skrevet 19. januar 2016 #858 Skrevet 19. januar 2016 Vi tok sjansen på å gå ut i dag vi. Blir klaustrofobisk av å bare være inne. Hadde ikke så lang vei å gå, og ikke langs de mest trafikerte veiene, så satser på at det gikk bra
Trampe Skrevet 19. januar 2016 #859 Skrevet 19. januar 2016 Rulling er gøy Det er så moro å se det forundrede uttrykket når de har greid å komme over på magen, og ikke helt skjønner hva som skjedde. Så stanger de nesa ned i teppet fordi de ikke har kontroll, og da er det ikke gøy å ligge på magen mer. Jeg var inne en hel uke nettopp. Ikke utenfor døra fra lørdag til lørdag. Just sayin.
Beccy87 Skrevet 19. januar 2016 #860 Skrevet 19. januar 2016 Så gøy med rulling, bare ansiktsuttrykket deres når de endelig kommer rundt og blir såååå stolt er verdt alle pengene i verden! Vi er også kjempe lei av å være inne nå... Føler jeg burde vært mye mer produktiv og brukt tiden til noe fornuftig som å rydde i klesskapet eller noe... Men når Larven endelig sovner etter at vi har jukse-trillet på tur i gangen vil jeg bare sitte på sofaen og drikke kaffe...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå