Trampe Skrevet 14. september 2015 #541 Skrevet 14. september 2015 Du er heldig hvis du får ha mannen hos deg! Min ble sendt hjem, så jeg pakket kun til meg selv. Men i ditt tilfelle ville jeg ha stappa alt i samme bagen. Mindre å holde styr på. Og du trenger jo ikke å pakke så mye. Sykehusskjorta funker krutt om natta. Du svetter sikkert en del, så ikke bruk dine egne klær om natta! Nettingtrusene funker også. Jeg tok med meg noen hjem jeg.
Beccy87 Skrevet 14. september 2015 #542 Skrevet 14. september 2015 Så bra at blodtrykket har sunket! Vi hadde en fotball/håndball-bag med oss på sykehuset og det holdt i massevis. Mannen dro riktignok hjem og hentet skift til meg en dag (var 4 dager før jeg fikk reise hjem), og skift til seg selv. Hadde med meg bla. en enorm morgenkåpe jeg ikke fikk bruk for siden den viste seg å være supervarm (hadde kjøpt ny for anledningen), og det var like greit å ta på seg kosebukse og singlet. Til lille hadde vi med 3 bodyer, strømpebukse og hentesett, men nå er det jo ikke de små plaggene som tar mest plass heller.
Saltsild Skrevet 14. september 2015 #543 Skrevet 14. september 2015 Jeg må bare legge til, jeg syntes det er så rart at fedrene blir sendt hjem og nesten "kasta" ut av sykehuset. Altså, det er jo ekstremt viktig for far å være der også. Sorry, jeg blir skikkelig sint av sånt. Far vil jo være med den nye verdens borgeren han også! Nei, jeg blir helt crazy av sånt. Nå skal jeg drikke sjokomelk og roe meg ned. 4
Beccy87 Skrevet 14. september 2015 #544 Skrevet 14. september 2015 Enig med Trampe, jeg hadde heller ikke behov for boka jeg tok med meg. Også fikk jeg mannen til å handle epler, druer og kjeks til meg da det fristet mer enn tørr skive med hvitost. Og ja, det blir varmt så sykehusskjorta er digg å sove i. Nettingtrusene er også gull. Og god shampoo og såpe gjorde den første dusjen helt herlig!
Skyblue Skrevet 15. september 2015 #545 Skrevet 15. september 2015 Jeg må bare legge til, jeg syntes det er så rart at fedrene blir sendt hjem og nesten "kasta" ut av sykehuset. Altså, det er jo ekstremt viktig for far å være der også. Sorry, jeg blir skikkelig sint av sånt. Far vil jo være med den nye verdens borgeren han også! Nei, jeg blir helt crazy av sånt. Nå skal jeg drikke sjokomelk og roe meg ned. Enig med deg! Blir nesten på gråten av å tenke på at mannen trolig må dra hjem på kvelden når han ikke får være der lengre... føltes så feil! Far har da like mye rett som mor til å være der mener jeg..
FruN Skrevet 15. september 2015 #546 Skrevet 15. september 2015 Drammen har heldigvis familierom, bare håper det er noe ledig når vi kommer så langt Vi bor ca 2 timer fra sykehuset, så litt mye styr for gubben å dra hjem Har jo overnattingsmuligheter i Kongsberg, men det er jo et stykke det og..
A4-livet Skrevet 15. september 2015 #547 Skrevet 15. september 2015 Jeg bodde i sykehusskjorta, så jeg trengte egentlig bare et skift til meg og et skift til jr. Mannen hadde egen bag, men var hjemom og matet katten og sånn så han hadde forsåvidt ikke trengt å ha med annet enn toalettsaker. Sjokoladen jeg hadde med til fødselen ble spist dagen etter, men har skjønt at mange synes det er kjekt å ha noe sånn om fødselen drar ut litt i tid (fikk verken i meg vått eller tørt siden det gikk ganske slag i slag, hadde noen prøvd å få meg til å spise hadde jeg antakelig slått de....). En av grunnene til at jeg er så fornøyd med Bærum er at de utelukkende har familierom. Selv om mannen ikke var våken et sekund på natta og alt gikk veldig fint var det veldig greit å ha han der. Dere som bor et stykke unna får sikkert prioritet på familierom, fruN. Eller, dere burde hvertfall det
Androide Skrevet 15. september 2015 #548 Skrevet 15. september 2015 Bra du pakker fødebaggen! Min ble pakket i hui og hast den timen jeg fikk grint meg til å dra hjem før igangsetting. Glemte masse, og mannen måtte hente ting daglig. Nå ble jo vi på sykehuset i 10 dager, så hdde jo behov for endel. De fleste slipper heldigvis det
MissStiles Skrevet 15. september 2015 #549 Skrevet 15. september 2015 Samboeren var der første natten på fødestua men ikke barselavdelingen. Han pakket bagen sin selv men gikk vel ikke brukt mye av det. Fødebagen min inneholdt veldig mye som aldri ble brukt. Bla mat og drikke. Men greit med skift om man må være der flere dager. Jeg gikk også rundt i sykehusskjorta et par dager før jeg brukte mine egne klær.
juliane Skrevet 16. september 2015 Forfatter #550 Skrevet 16. september 2015 Takk for masse gode tips! Jeg får begynne å pakke og heller fjerne litt etter hvert hvis jeg ser det blir for mye. A kommer seg nok tur/retur sykehuset på et kvarter hvis han går inn for det, så er jo ikke noen krise hvis ikke alt er med. Vi skal på barselhotell, så hvis det ikke blir noen komplikasjoner får far bli. Vurderte ikke Riksen engang nettopp fordi far må hjem, det føler jeg er så feil for oss alle tre! Så krysser virkelig fingrene for at jeg ikke blir værende på barsel, for nå er jeg så innstilt på at han får bli... Mamma har nå vasket leiligheten fra topp til tå, og er på vei hjemover. Er supertakknemlig for jobben hun har gjort! Og nå blir det veldig deilig med litt alenetid... Var merkelig da hun skulle gå da, tenk at neste gang jeg ser mammaen min er lillemor født! I ettermiddag kommer det forresten to meglere innom for å gi en verdivurdering av leiligheten vår. Skikkelig spent på hva de sier altså!
juliane Skrevet 16. september 2015 Forfatter #551 Skrevet 16. september 2015 Oooog, etter gårsdagens avdrag har vi nå under 3 mill i boliglån. Veldig deilig å være under den grensa altså! (Selv om vi jo skal ta opp enda mer i løpet av et års tid... )
Gjest BeKind Skrevet 16. september 2015 #552 Skrevet 16. september 2015 Nå er det ikke lenge til du er mamma Håper alt går bra med deg Juliane
MissStiles Skrevet 16. september 2015 #553 Skrevet 16. september 2015 Ja, tenk det.. Neste gang du treffer moren din, er du mamma og hun er mormor. Gleder foreldrene dine seg til å bli besteforeldre? Hvordan gikk det med verdivurderingen? Hva sa meglerne?
juliane Skrevet 16. september 2015 Forfatter #554 Skrevet 16. september 2015 Tror alle fire besteforeldrene gleder seg veldig! Kom bare en megler, han andre hadde sykt barn. Får endelig verdivurdering i morgen, men blir nok ikke bedre enn vi hadde håpet på i alle fall. Blir nok ikke han her som får selge, syns han fokuserte litt for mye på at noen forhold ved beliggenheten som kan gjøre at folk kan være tilbakeholdne. Fint at han er realistisk altså, men vil jo ha en med litt mer entusiasme... Dessuten mente han heis ikke kom til å få noen innvirkning på prisantydning? Vi bor tross alt i fjerde etasje, min logikk tilsier at en heis burde ha en viss verdi. Er jo det som har blitt forespeilet oss av andre meglere ifbm heisprosjektet også...
Trampe Skrevet 16. september 2015 #555 Skrevet 16. september 2015 Lurt å la flere meglere sjekke. Det koster tross alt mye å selge hus, og de tjener ikke akkurat dårlig på et salg. Vi er i samme prosessen selv, men vi kjenner en dyktig megler, så vi tror det blir han som får selge.
juliane Skrevet 16. september 2015 Forfatter #556 Skrevet 16. september 2015 Samboeren til en god venninne er megler og dyktig, så når vi kommer så langt at vi faktisk skal selge kan det godt hende vi bruker han. Han som var her i dag kom egentlig bare fordi vi har søkt lån i DnB og de ville ha en verdivurdering for å være sikre på at vi har den egenkapitalen vi oppga. Han andre (som kommer i neste uke hvis jeg ikke er på sykehuset) solgte en lignende leilighet i nabooppgangen forrige helg, så da har han jo litt fersk erfaring fra området. Og siden den ble solgt til prisantydning etter første visning er han forhåpentligvis litt mer entusiastisk også.
MissStiles Skrevet 16. september 2015 #557 Skrevet 16. september 2015 Viktig med en god megler når det gjelder salg. Vi snakket jo med 4 stykker og en av dem møtte vi på en visning. Hun virket som en utrolig flink megler og hyggelig dame. Så det blir nok henne men vi er jo heller ikke der enda hvor vi skal selge imorgen. God tid! Ja, fordi det er ingen barnebarn på noen av sidene enda?
juliane Skrevet 16. september 2015 Forfatter #558 Skrevet 16. september 2015 Første barnebarn på begge sider, ja! Det vil si at samboeren til lillebroren min har termin bare to dager etter meg, så det er 50/50 om hun blir første eller andre barnebarn for mine foreldre.
MissStiles Skrevet 16. september 2015 #559 Skrevet 16. september 2015 Så gøy da!! Vet du hvilket kjønn de får da?
j86 Skrevet 16. september 2015 #560 Skrevet 16. september 2015 Så utrolig gøy med søskenbarn som blir så tette! Skulle såå gjerne hatt det til vår lille også, men der er dessverre mannen min attpåklatt til de grader, så søsknene hans er ferdige med barn for lenge siden.. Og på min side er jeg så mye eldre enn søsknene mine at det neppe skjer noe der heller før leenge! Håper du nyter permisjonen din, det er jo ganske herlig å bare slappe av hjemme og gjøre akkurat det som passer deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå