Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men hvis du kjøper et brukt sete på Finn får du antakelig solgt det igjen for samme som som du kjøpte det for ;) Vi kjøpte vårt for 500 kr i fjor, og fikk solgt det igjen for 500 kr nå i sommer. Det var veldig lettsolgt også, fikk vel fem henvendelser på det i løpet av de tre dagene det lå ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg titta på finn og fant egentlig ikke noe som var aktuelt akkurat nå, men det kan jo endre seg. Så ut som om prisen lå på 500 ja, det er jo ikke så innmari mye billigere enn på butikk. Men, smart hvis man får solgt igjen til samme pris. :fnise: Siden vi ikke har bil er det det mye styr å skulle ta kollektiv over halve byen for å spare 200 kr, så det bør dukke opp et i nærheten hvis jeg skal gidde. :sjenert: Skal på IKEA på lørdag, så hvis jeg ikke har funnet noe til da kjøper vi sikkert nytt på Babyshopen rett ved.

Alt sto bra til hos legen i dag. Blodtrykket var høyere enn det har vært, men det var visst vanlig mot slutten sa legen, og det var ikke for høyt. :vetikke: Ligger fremdeles på streken på sf-målet og han mente hodet var festet, så da stemmer det nok det alle damene på jobb har sagt de siste dagene om at magen har sunket litt. ;) (Morsomt at de faktisk legger merke til sånt, ser det jo ikke selv engang. :sjenert:)

Ellers er vikaren min på plass, og det stakkars mennesket går som en kasteball mellom oss i avdelingen siden ingen egentlig har tid til han i dag. Vi har et stort arrangement i morgen som sjefen og nærmeste kollega stresser mye med, og jeg har hatt legetime pluss mye annet å gjøre. Jaja, håper han i det minste føler seg velkommen, selv om han ikke får den aller beste opplæringen sånn med en gang. :sjenert:

Skrevet

Så deilig at vikaren er på plass, selv om det kanskje ikke er de aller beste start-omstendighetene for hans del. Men det er i alle fall en ting å krysse av på listen! Og hurra for festet hode og målingene ellers i orden!

Skrevet

Jeg tipper det blir fødsel 6.10! :)

• Liker 1
Skrevet

De jeg fant på nettet lå også på 500,- tror ikke jeg fant et eneste under det. Siden ingen var i nærheten av hvor vi bor ville jeg uansett måtte betale porto for å få det sendt, og da kjøpte jeg like gjerne nytt fra nettbutikk med gratis frakt. Ble vel 750,- totalt tror jeg.

Godt å høre at legen din sa det var normalt med litt høyere blodtrykk på slutten, det har jeg også, og jeg har jo vært litt bekymret for sv.forgiftning. Kan jeg spørre hva det var på? (Bare for å sammenligne med mitt eget..)

"Heldig" som har baby med hodet festet.. her ligger vi fremdeles godt oppi ribbena og med hodet langt over bekkenet i følge JM. Tror ikke hun helt har skjønt hvor utgangen er :rolleyes: Det er visst ganske god plass ennå, så skrekken er at hun skal snu seg! Det slipper jo du å tenke på i hvertfall selv om nedpress kan være ganske vondt  ;)  

Vikaren din klarer seg nok fint, det er i hvertfall fint for deg å ha det på plass før permisjonen starter (og det er det viktigste nå) 

Skrevet

Skjønner godt at dere ikke gidder å farte halve byen rundt kollektivt for å få tak i et sete, ja ;)

Morsomt at du heller ikke kan se selv at magen har sunket. Sånn var det begge gangene med meg også, andre kommenterte at de så det, men jeg kunne ikke se det selv. Du begynner permisjonen på fredag, ikke sant?

Skrevet

Ble litt bekymra for det blodtrykket likevel jeg, selv om legen sa det ikke var for høyt. :sjenert: Hadde 147/88, og etter litt googling fant jeg jo ut at det var over grensa til høyt blodtrykk. Så jeg ringte mamma som er (pensjonert) helsesøster, som også var litt usikker og ringte en venninne som er jordmor. Hun syntes det var litt vel høyt, men mente det gikk fint siden jeg ikke hadde utslag på urin, ødem eller andre tegn på svangerskapsforgiftning. Hun syntes det var fint at jeg skulle til jordmor allerede mandag da, og så tar mamma med seg sitt eget blodtrykksapparat når hun kommer hit på fredag, så får vi sjekket om det har steget noe mer. Mamma hadde sagt at jeg hadde hatt en hektisk periode på jobb, så hun mente det kunne være litt stressrelatert - og så fikk jeg streng beskjed om å ta litt korte dager de to siste dagene. Skal forsøke på det! :jepp:

Første permisjonsdag på fredag ja, det blir veldig deilig!

Skrevet

To dager bare!!! Du må kose deg max de siste ukene før babyen kommer! Jeg syns det var så deilig å slappe av hjemme og sysle med mitt i permisjonen. Snart kommer babyen :strix:

Skrevet

Så deilig med permisjon straks! :) masse lykke til,nå kan det jo snart skje når som helst! Er så deilig og være i permisjon og bare gjøre som du vil, evnt gjøre ingenting! Så sånn sett kan jo mageboeren holde seg inne hvertfall et par uker til :)

Skrevet

Det høres fornuftig ut å ta det med ro de siste to dagene på jobb. Krysse fingerne for at du får nyte permisjonen din etter det.

Skrevet

Da har du jo plutselig ikke så lenge igjen på jobb da  :hoppe: Veldig lurt å ta det litt rolig, det tror jeg nok du har godt av. Det høres jo ut som det har vært litt hektisk på jobben din i det siste..

Skrevet

Så kjedelig med det høye blodtrykket, skjønner at det gjør deg litt stresset. Godt det bare er to dager igjen, krysser fingrene for at du får litt tid til å slappe av før hun kommer! (Fødte selv 37+2 og 36+4, og det er litt kjipt, selv om det jo sikkert er enda kjipere å gå på overtid...!)

Og så bra at moren din kommer i helgen, kan jo bli praktisk fremover å ha en mamma som er helsesøster, da :jepp:

Skrevet

Veldig praktisk med en mamma som er helsesøster, regner med hun får endel telefoner fremover! ;) Lenge siden hun har jobbet med de minste da, hun har vært pensjonist i fem år allerede og før det jobbet hun vel mest med 2- og 4- åringene tror jeg. Kommer ikke til å ta absolutt alt hun sier for god fisk hvis jeg er uenig, men blir nok ikke så lett å si imot heller tenker jeg. Litt lettere å si imot pappa og svigers som ikke har noen fagkompetanse og ikke hatt småbarn de siste 25-30 årene. ;) (Har allerede skjønt at jeg kommer til å måtte ta diskusjonen om hvorvidt man kan skjemme bort en baby, det kom opp da vi sydde babynest og jeg sa det var praktisk å ha siden hun sikkert kom til å havne i senga vår i løpet av natta pga amming...)

Fikk jo beskjed om å ta det rolig i går, men det klarte jeg jo ikke. Jobbet 45 minutter ekstra, både fordi jeg skulle møte en venninne før jobb, men også fordi jeg fant ut at det var bedre å bli ferdig med en ting i går istedenfor å ha det hengende over meg siste dagen. Så møtte jeg venninna mi til middag, var hjemme kl 20 og brukte resten av kvelden på å bake gulrotkakemuffins som jeg har med meg på jobb i dag. :bond:

MEN, i dag er det siste dag på jobb, hurra! Kom litt over ni og har neimen ikke tenkt å være her spesielt lenge utover ettermiddagen heller. Dessuten skal vi spise god lunsj med avdelingen og både jeg og sjefen har bakt til "avslutning" med resten av gjengen etterpå. Dette blir en fin dag, kjenner jeg! :jepp:

Skrevet

Så deilig med siste dag! Nyt den :) høres fint ut med kaker og lønsj

Skrevet

Høres ut som en flott avslutning! Det er bra, da kan du gå ut i permisjon med mange gode tanker! :)

Skrevet

Så herlig og velfortjent med siste dag! Kos deg, jeg håper de har vett til å gjøre skikkelig stas på deg!

Skrevet

Høres ut som en herlig siste-dag på jobb, håper du koser deg :)

Skrevet

Nyt siste dagen! :nigo: Neste gang du skal på jobb der er du mamma  :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...