Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen idag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er formen din nå om dagen Juliane? :blomst: Tenk at høsten er her nå! Høstbaby :hoppe:

Formen er helt ok egentlig. Bekkenet er mye bedre (usikker på om kiropraktoren eller evt festet hode har æren, men det spiller jo ikke så stor rolle), og i natt tror jeg faktisk ikke jeg var våken for å tisse i det hele tatt? :sjokk: Må jo ha gjort det i søvne... Halsbrann er noe dritt, men etter at jeg begynte med de Link-tyggisene er det ikke like plagsomt. Brekker meg bare av Gaviscon, men de tyggisene er helt ok i både smak og konsistens. :jepp:

Men jeg er skikkelig, skikkelig sliten. Det koker skikkelig på jobb og jeg kjenner jeg rett og slett ikke har kapasitet, samtidig som jeg ikke føler jeg har noe særlig valg annet enn å bite sammen tenna de siste fem arbeidsdagene. (Pluss litt jobbing i helga er jeg redd...) Hadde jeg ikke hatt fullt så mye å gjøre på jobb denne siste tiden hadde jeg nok ikke hatt noe problem med å være i 100% jobb, men når det er noe ekstra hele tiden blir det litt mye. Men så føler jeg jo at jeg ikke kan sykemeldes nettopp fordi jeg har så mye å gjøre. :bond: Det står ingen andre klare til å ta over jobben min hvis jeg blir sykemeldt, så hvis jeg f.eks hadde jobbet 50% hadde jeg bare stresset med å få gjort alt på halve tida istedenfor. Jeg klarer de fem dagene altså, men kjenner jeg er litt mer i kjelleren enn jeg burde være. Krysser fingrene for at frøkna ikke har tenkt seg ut før jeg har fått litt permisjonstid til å lade batteriene! :jepp:

Skrevet

Hvordan gikk det hos legen idag?

Fikk ikke legetime før på mandag dessverre, var jordmortimen som skulle vært i dag... :(

Skrevet

Herlighet, så lenge det var siden jeg hadde vært innom her! Du er jo straks poppeklar :sjokkert: Og må jammen si jeg er kjempeimponert over at du har holdt ut i jobb så lenge, det er det jammen ikke mange jeg kjenner som har greid :riste: Håper du kan få slappe av litt nå på slutten, det er faktisk viktig å ikke være helt på felgen når du skal starte på tiden med nyfødt baby også :Nikke:

Og til tippingen, så tipper jeg 3.10., siden det er bursdagen til datteren min :jepp:

Skrevet

Jeg er faktisk nødt til å tippe 06.10 som er min bursdag. Det er en flott fødselsdag! :)

Skrevet

Fredag! :duskedame: Og siste fredagen på jobb på et års tid, til og med! Selv om jeg nok må jobbe litt i helga betyr det uansett latere dager med mindre stress og lenger tid i senga om morgenen. I morgen skal jeg på date med kjæresten min, vi skal spise tapas og på Latter etterpå, så det gleder jeg meg veldig til! :)

Herlighet, så lenge det var siden jeg hadde vært innom her! Du er jo straks poppeklar :sjokkert: Og må jammen si jeg er kjempeimponert over at du har holdt ut i jobb så lenge, det er det jammen ikke mange jeg kjenner som har greid :riste: Håper du kan få slappe av litt nå på slutten, det er faktisk viktig å ikke være helt på felgen når du skal starte på tiden med nyfødt baby også :Nikke:

Og til tippingen, så tipper jeg 3.10., siden det er bursdagen til datteren min :jepp:

Så koselig at du stakk innom igjen! :) Ja, det begynner å nærme seg nå! Merkelig egentlig, jeg har jo vært så utålmodig hele veien, men akkurat nå er jeg livredd for at hun skal komme uten at jeg har fått noen dagers avslappende permisjon og fått gjort alt jeg har tenkt at jeg skal gjøre. Tenkte i alle fall jeg skulle prøve å få handlet inn de siste viktige tingene vi mangler i morgen (er ikke så mye igjen), og få pakket fødebagen i løpet av helga. Selv om vi omtrent er naboen til sykehuset tør jeg ikke ta sjansen på at hodet henger helt med hvis jeg plutselig skulle få rier. ;)

Er litt imponert selv også. :fnise: Men må innrømme at noen prosent sykemelding hadde gjort seg de siste par ukene altså...

Jeg er faktisk nødt til å tippe 06.10 som er min bursdag. Det er en flott fødselsdag! :)

Det er jo selveste bra-dame-dagen, så det må jo bare være en flott fødselsdag! :jepp:

Skrevet

Jeg jobba 100% hele svangerskapet, ikke en sykedag (ok,en men det var på grunn av omgangssyke). Tror ikke jeg skal være like pliktoppfyllende neste gang :P stolt av meg selv og alt det der, men ingen andre som takket meg.

Skrevet

Fikk ikke legetime før på mandag dessverre, var jordmortimen som skulle vært i dag... :(

Stemmer det. Glemte at du hadde skrevet det.

Kjedelig at den ble kansellert og at du må til legen i stedet.

Jeg likte også heller å gå til jordmor enn lege. De setter ofte av litt mer tid enn på legekontoret.

Jeg skjønner at du er redd for at du ikke får nyte litt av permisjonen før jenta deres kommer. Jeg var redd for akkurat det samme men var heldig og fikk nyte de 2 første ukene.

Nyt siste fredagen på jobb & kos deg på date med kjæresten din i morgen!

Skrevet

God lørdag morgen Juliane!! Jeg håper hun drøyer litt med å komme, sånn at du får nyte i alle fall noen dager med permisjon og lange morgener i sofaen først. Kos deg på date i kveld!

Skrevet

Nyt helga! :nigo: Skjønner godt at du er sliten, syns du er kjempe flink som holder ut :kose: 

Skrevet

Koste meg masse på date i går, sannsynligvis siste skikkelige helaften med A før vi blir foreldre? :sjokk: Først var vi på Escalon på Tjuvholmen og spiste altfor mye tapas. Helt seriøst altfor mye tapas. Vi var skrubbsultne da vi kom og bestilte nok litt mer enn vi burde, og så glemmer jeg hele tiden at jeg ikke har plass til mer enn halvparten av det jeg tror i magesekken for tiden. :fnise: Var så stappmette at vi knapt klarte å gå derfra, selv om vi knapt hadde spist 2/3 av maten. ;) Etterpå var vi på Latter og så Mann (44) med Bård Tufte Johansen, og det syntes jeg var skikkelig bra. Han hadde et innslag om Kvinneguiden på slutten faktisk, og jeg lo så jeg grein og fikk skikkelig vondt i magen. Snakk om å ta KG på kornet. :hoho:

Ellers var jeg en tur på shopping for å prøve å få på plass det siste som gjenstår på lista vår. De var utsolgt for Stokke Newborn Set (skulle låne av en kollega, men hun fant det ikke da hun begynte å lete), men fikk tak i det meste annet, som en amme-bh og ammeinnlegg i ull bla. Var også en tur innom HM og kjøpte to bodyer til i 50, vi har bare to fra før, og siden hun ligger an til å bli helt gjennomsnittlig vil jeg jo tro hun er innom str 50 en liten stund i alle fall...

Både jeg og A må jobbe litt i dag, men satser på at vi får til en kinotur for å se Bølgen også. Så da er det bare å forberede seg på mareritt de nærmeste dagene. :ler:

Skrevet

TAPAS!!  :wow: Nå fikk jeg syyykt lyst på tapas ... Åh, det er så godt, og så elsker jeg den måten å spise på! Bare knaske litt her og knaske litt der, og sitte kjempelenge ved bordet. Jeg overvurderer alltid også hvor mye jeg egentlig orker av tapas :fnise: Det ser jo så lite ut liksom?

Skrevet

Etterpå var vi på Latter og så Mann (44) med Bård Tufte Johansen, og det syntes jeg var skikkelig bra. Han hadde et innslag om Kvinneguiden på slutten faktisk, og jeg lo så jeg grein og fikk skikkelig vondt i magen. Snakk om å ta KG på kornet. :hoho:

Ellers var jeg en tur på shopping for å prøve å få på plass det siste som gjenstår på lista vår. De var utsolgt for Stokke Newborn Set (skulle låne av en kollega, men hun fant det ikke da hun begynte å lete), men fikk tak i det meste annet.

Både jeg og A må jobbe litt i dag, men satser på at vi får til en kinotur for å se Bølgen også. Så da er det bare å forberede seg på mareritt de nærmeste dagene. :ler:

Ja, husker godt at han snakket om kg i showet sitt. Veldig morsomt.

Mangler dere det newborn set til tripp trapp stolen? Dere kunne fått vår men vi solgte den for et par uker siden.

Jeg var på kino med M og så Hobbiten når jeg var gravid men husker ikke hvilken uke. Men det var vondt ånsitte der i 2-3 timer. Bølgen må jeg også få sett.

Skrevet

Ja, husker godt at han snakket om kg i showet sitt. Veldig morsomt.

Mangler dere det newborn set til tripp trapp stolen? Dere kunne fått vår men vi solgte den for et par uker siden.

Jeg var på kino med M og så Hobbiten når jeg var gravid men husker ikke hvilken uke. Men det var vondt ånsitte der i 2-3 timer. Bølgen må jeg også få sett.

Da kunne jeg jo bare kjøpt ditt, det var dårlig timing! Har vært så sikker på at jeg skulle få låne av kollegaen min, men typisk at hun ikke finner det når det begynner å nærme seg permisjon. Hun etterlyste det på Facebook også, for noen andre må jo ha lånt det og ikke levert det tilbake, men ingen meldte seg. Jaja, det er jo ikke så sinnsykt dyrt, er mer det at jeg trodde vi snart var i mål nå. :fnise:

Blir visst ikke kino på oss i dag, får prøve en annen dag istedenfor! Selv om jeg tviler på at det da blir den neste halvannen uka, så får håpe jeg fremdeles er gravid når vi finner en dag som passer. ;)

Skrevet

Da kunne jeg jo bare kjøpt ditt, det var dårlig timing! Har vært så sikker på at jeg skulle få låne av kollegaen min, men typisk at hun ikke finner det når det begynner å nærme seg permisjon. Hun etterlyste det på Facebook også, for noen andre må jo ha lånt det og ikke levert det tilbake, men ingen meldte seg. Jaja, det er jo ikke så sinnsykt dyrt, er mer det at jeg trodde vi snart var i mål nå. :fnise:

Ja, det var dumt. Vi angrer på at vi kjøpte den så sent. Hun var allerede over 3mnd så vi fikk nesten ikke brukt den. Hun likte den rett og slett ikke. Så det er nok lurt å ha den fra begynnelsen av. Håper dere får tak i en da!

Skrevet

Jeg tipper 4.10, for det var da jeg testet positivt :jepp:

Snart er du mamma!!! :strix:

Skrevet

Åhhh herreguuud Escalon, jeg elsker Escalon. Var på det så ofte jeg hadde råd til i Bergen. Åhh, nå skal jeg invitere med meg samboeren på tapasdate i byen!  :laugh:

Ikke lenge igjen nå!  :danse:

Skrevet

Klar for siste uka på jobb?

Skrevet

Høres ut som om du har hatt en super helg :jepp: Og Escalon er herlig, vi hadde lunsj der med forloverne og foreldrene våre da vi giftet oss, faktisk. Og kino, ja, jeg husker jeg så Kon-Tiki to dager før førstemann ble født, og det var ikke akkurat noen fornøyelse å sitte i et trangt kinosete i over to timer... Men enig at man jo bare må se Bølgen, ja :jepp:

Vi solgte forresten akkurat New Born-setet vårt vi også- men det hadde vi virkelig utrolig god bruk for i mange måneder :Nikke: Jeg tror forresten det ligger mange til salgs på Finn, har du sett der? Setet har jo vaskbart trekk, så det blir "så godt som nytt" etter en runde i vaskemaskinen!

Skrevet

Jeg leita ei stund etter et brukt newbornsete på nettet, men fant ingen som jeg syns var billige nok. De fleste tar seg ganske godt betalt for et brukt sete syns jeg! Endte opp med å kjøpte et nytt, så får vi heller selge det når vi ikke bruker det lenger. Inntil vidre brukes det av dukkene til frøkna, spørs om hun vil gi det fra seg  :fnise:

Er det ikke deilig at vi snart skal ha perm? Jeg er så klar for det nå, er skikkelig trøtt og umotivert på jobb, men jeg får vel bare holde ut de siste dagene ;)  Høres ut som dere har hatt en fantastisk helg! Supert at dere prioriterer å gjøre koslige ting sammen, mens dere bare er dere to  :rodmer:  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...