Gå til innhold

Bekymret lektor student...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går går på integrert lektorutdannelse med master i engelsk. Engelsk går bra, men jeg føler at fag to er vanskelig. Jeg tar historie som fag to. Jeg vet at jeg må ha C i snitt på engelsk for å komme inn på master, og det er null problem, men hva med fag to da?

Fag to er jo bare et år av utdannelsen. :( Hva skjer om jeg får D i ethistorie fag to? Får jeg fremdeles jobb?

Det er jo det at jeg ikke kan det. Jeg kan historie, men det er så mye og vi får jo bare en eksamen til å vise hva vi kan. :sukk:

Må jeg ta eksamen om igjen om jeg ikke får bra karakter i fag to?

Anonymous poster hash: a0b55...944
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh sorry skrive feil og sånn.:flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lærer du skal bli?

Det kommer sikkert helt an på skolen du søker jobb ved, men alle jeg snakket med ved min forrige praksisskole ble ansatt stort sett på bakgrunn av skikkethet. Man kan jo lese seg opp på alt før undervisning, og de vet at karakteren bare er basert på èn eksamen, så tror de fleste skoler bryr seg mer om hvordan du er som klasseleder og sammen med elevene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Er det lærer du skal bli?

Det kommer sikkert helt an på skolen du søker jobb ved, men alle jeg snakket med ved min forrige praksisskole ble ansatt stort sett på bakgrunn av skikkethet. Man kan jo lese seg opp på alt før undervisning, og de vet at karakteren bare er basert på èn eksamen, så tror de fleste skoler bryr seg mer om hvordan du er som klasseleder og sammen med elevene :)

Hvordan blir man ansatt på bakgrunn av skikkethet?

TS: jobb får du nok helt sikkert. Det er uansett engelsk som mest sannsynlig kommer til å gi deg jobb, så du ødelegger ikke muligheten om du har en historiekarakter som ikke er helt i toppsjiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg har aldri vært i noe som helst trøbbel med politiet. Ikke en fartsbot en gang. :)

Jeg er veldig flink i Engelsk (har bodd i England) og har fått B på alle pedagogikk og didaktikk eksamener. Det er ikke A, men B er over gjennomsnittet.

Jeg er bare bekymret for historieeksamen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet ved flere skoler, og på intervju har jeg faktisk aldri vist fram karakterene mine (og da jeg var helt fersk skulle jeg gjerne ha gjort det, for jeg har et godt snitt). Så lenge du har master, har gode tilbakemeldinger fra praksis og har god kunnskap om didaktikk og pedagogikk, så er det det intervjueren er mest opptatt av. Og helt ærlig, det er engelskfaget du får jobb på, ikke historie. Jeg har master i historie + bachelor i norsk, og det tok noen år før jeg fikk undervise i historie. Fremdeles har jeg flest timer i norsk...

Skikkethet har forøvrig ikke noe med politiattest å gjøre, men om du er egnet til jobben (vurderinger ifm praksis osv).😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...