Gå til innhold

kjønnsleppereduksjon

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor? Er vel fordi man ikke ønsker å ha så store kjønnslepper det da?...

Etter det jeg har lest er det noen som har indre kjønnslepper som er så store at de henger utenfor de ytre kjønnsleppene og derfor kan komme i "klem", noe som nok er veldig ubehagelig, samt synes damene selv at det ikke er så fint. Derfor fjernes den ytre delen av de indre kjønnsleppene slik at det er de ytre kjønnsleppene som er størst så å si.

Følte det ble veldig mye bruk av ytre og indre der ja! :ler:

Men skal ikke påstå noe, er ikke ekspert akkurat! :wink:

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Gjest Anonymous
Skrevet

Forstår de som velger å gjøre et slikt kirurgisk inngrep hvis det gjøres av medisinske årsaker (smerter fordi kjønnsleppene kommer i klem). Men forstår ikke de som gjør dette av kosmetiske årsaker. Har lest at kirurgisk kjønnsleppereduksjon reduserer følsomheten ved samleie og nytelsen blir mindre.

Gjest Anonymous
Skrevet
Forstår de som velger å gjøre et slikt kirurgisk inngrep hvis det gjøres av medisinske årsaker (smerter fordi kjønnsleppene kommer i klem). Men forstår ikke de som gjør dette av kosmetiske årsaker. Har lest at kirurgisk kjønnsleppereduksjon reduserer følsomheten ved samleie og nytelsen blir mindre.

jeg har lyst til å gjøre det samme, nettopp fordi de kommer i klem.

noen som vet om dette gjøres gratis? :(

Skrevet

Jeg har hatt 3 operasjoner i mitt liv.

Operasjon 1: fikk gule stafylokokker og lå på isolat i 3 uker, veldig vondt

Operasjon 2: fikxe på arret etter operasjon 1 pga stort, lilla og klumpete. (Er litt større, men glatt og lyselilla, uten følelse)

Operasjon 3: huden begynte å dø pga nekrose, måtte klippe vekk dødt vev, tok 2 mnd før såret grodde.

Alt dette er normale følger av en hvilken som helst operasjon, om man er litt uheldig.

Man skal nok tenke seg veldig veldig nøye om før man begynner å kutte i underlivet. Aldri i verden om jeg hadde tatt sjansen hvis det kun var pga kosmetisk utseende.

Gjest trådstarteren
Skrevet

jeg har lyst til å gjøre det samme, nettopp fordi de kommer i klem.

noen som vet om dette gjøres gratis? :(

Skrevet

Ikke vanlig å få utført i Norge, fordi omskjæring er forbudt. Man må forhøre seg med private klinikker og betale selv (med mindre det er et enooormt medisinsk problem, da kan det hende staten dekker det).

Skrevet

Vet ikke om vi har kirurger som foretar dette ennå jeg, og jeg ville vært veldig skeptisk til å gjøre det også. Jeg så et program på TV for en stund tilbake hvor en kirurg fortalte hvordan det var vanlig at dette ble utført, nemlig at de bare klippet av det stykket som var for langt og snurpet igjen sårkanten. Resultatet ser avklipt og stygt ut, kunne han fortelle. Og så viste han på en tegning hvordan han selv gjør det for å bevare "bølgekanten" så det fortsetter å se naturlig ut.

Jeg har vært i narkose tre ganger i mitt liv, og aldri om jeg gjør det frivillig for å rette på ett eller annet kosmetisk. Første gang var mandlene, da var jeg fire. Andre gang var jeg seks, da hadde jeg brukket benet. Siste gang var for fire år siden da jeg opererte bort en kul i brystet som var ondartet. Narkose er noe forbannet driiiit å komme ut av igjen, og det gjør jeg ikke frivillig. Da får heller puppene være små, nesa lang og de indre leppene være litt større enn jeg ønsker... (men så er de jo heller ikke i klem da.....)

Gjest Anonymous
Skrevet
Kan de komme i klem? Åssen da?

Jeg ser vel bare for meg ekstrem-tilfellene på nettets "smutsiga" steder (som jeg selvfølgelig har vært). Synes at det kosmetiske er totalt underordnet her. Skal vi virkelig ikke få lov til å se ut som vanlige mennesker lenger der heller? Er det et ideal ute å går her også?!? Kan forstå inngrep hvis man får gnagsår på knærne, men ellers ikke. Jeg støtter det naturlige som man er født med fra naturens side. Så det så. :)

Ja, de kan komme i klem. Det er svært irriterende og ubehagelig å ha dette problemet. Selv gikk jeg med det helt frem til 22-års alderen. De innerste leppene var så utenfor de indre at det alltid klødde, kilte og irriterte skikkelig der nede, når jeg sto, gikk, løp osv...

En biside ved dette var at jeg ikke likte utseendet da..en gutt sa det var pent og at han likte det, men jeg selv syntes ikke det var noe fint.

Hovedårsaken til at jeg opererte var all gnissingen i buksene/ved bevegelse.

Følsomheten ble redusert i 1 år etter inngrept, men etter det året er alt som før igjen. Det var det verdt!

Hilsen fornøyd nå

Skrevet

Synes det er kjempefint at man kan få utført en slik operasjon hvis man er plaget av det, om det så er fysiske eller psykiske plager?... Skjønner ikke hvorfor dette skal være så mye verre enn annen kirurgi?

Har selv vært i narkose, og forstår ikke hva som er så fælt med å våkne av det? Man er litt sløv, men det går jo fort over.

Synes folk må få gjøre hva de vil med kroppen sin, hvis det kan gjøre at de føler seg bedre så er det vel flott det! :)

Skrevet
Synes det er kjempefint at man kan få utført en slik operasjon hvis man er plaget av det, om det så er fysiske eller psykiske plager?... Skjønner ikke hvorfor dette skal være så mye verre enn annen kirurgi?

Har selv vært i narkose, og forstår ikke hva som er så fælt med å våkne av det? Man er litt sløv, men det går jo fort over.

Synes folk må få gjøre hva de vil med kroppen sin, hvis det kan gjøre at de føler seg bedre så er det vel flott det! :)

Narkose påvirker folk svært individuelt. selv kastet jeg opp mye.

Fint for deg at du er for omskjæring, men det er ikke staten sånn uten videre. Heldigvis.

• 1 år senere...
Skrevet

Er det flere som har nyere erfaringer nå?

Jeg vurderer dette sterkt dessverre. Jeg målte og fant at de indre leppene var ca 2 cm lange..Syns jeg leste en lege som uttalte seg at om de var 2-3 cm eller lengre, da var det grunn nok til å operere. Men vet ikke om han mente 2 cm tilsammen i lengde, eller 2 cm nedenfor/utenfor de ytre??

Forøvrig er man ikke i narkose når man gjøre dette, kun lokalbedøvelse slik jeg har forstått det.

Skrevet
Er det flere som har nyere erfaringer nå?

Jeg vurderer dette sterkt dessverre. Jeg målte og fant at de indre leppene var ca 2 cm lange..Syns jeg leste en lege som uttalte seg at om de var 2-3 cm eller lengre, da var det grunn nok til å operere. Men vet ikke om han mente 2 cm tilsammen i lengde, eller 2 cm nedenfor/utenfor de ytre??

Forøvrig er man ikke i narkose når man gjøre dette, kun lokalbedøvelse slik jeg har forstått det.

Hvordan måler du de da? "Strekker" du de ut, eller er de to cm "slappe"? :ler:

Jeg ville seriøst aldri operert dem om det ikke var så ille at jeg hadde store fysiske plager. (Men da forstår jeg selvsagt at folk vil operere) Det er jo faktisk mange menn som synes det er fint :)

Gjest Gjesteline
Skrevet
hvordan kommer de i klem? klemmer indre og ytre på hverandre eller hvordan funker det? holdes ikke ting på plass av trusa? :eeeh:

Jeg har samme problemet, de indre stikker laangt utenfor de ytre. Og nei, det er ikke sånn at trusen holder de på plass. Har du for stram bukse, blir de klemt. Sitter du, blir de klemt. De er jo ganske sensitive, så det skal ikke så mye til.

Jeg har vurdert operasjon, men har slått det fra meg foreløpig.

Så et program på TV for et par år siden, fra USA, hvor de viste hvordan det gjøres. Det MÅ ikke skjæres langs hele, én kirurg viste hvordan han skjærte ut en trekant helt foran, la resten av leppen inntil og sydde igjen. Er det noen som vet om det er noen som gjør det sånn i Norge? På den måten blir jo kuttet mindre, også. Jeg tenker ta hvis jeg ombestemmer meg og vil ta operasjon, er det sånn jeg vil at det skal gjøres.

Skrevet

Unnskyld meg, men jeg skjønner ikke poenget. Er ikke dette et "problem" skapt av vår moderne kultur hvor alt skal være så perfekt? Jeg skjønner heller ikke at det er fysisk mulig at noe kan komme i klem, og det høres veeeeldig usansynlig ut i mine ører.

Skrevet
Fint for deg at du er for omskjæring, men det er ikke staten sånn uten videre. Heldigvis.

Hvorfor svarer du på ting du ikke har greie på? Dette har da ingenting med omskjæring å gjøre, men å korrigere på fysiske plager.

Ingen jenter/damer ved sine fulle fem (ikke andre heller for den saks skyld) hadde vel latt seg omskjære frivillig! :frustrert:

• 5 år senere...
Skrevet

Dette er så gale.

Selvfølgelig går det an å få fysiske skader av kjønnsleppene, og selvfølgelig kan de komme i klem. Vet ikke om jeg akkurat vil kalle det "komme i klem", men at de gnisser i hverandre, i trusen og i buksen er helt sant. For meg gjør det vondt å føre inn både tampong og kjæresten inn i skjeden, fordi kjønnsleppene er så lang at de blir med inn i skjeden. Derfor må jeg dra de langt fra hverandre for at det ikke skal skje. Ikke verdens vanskeligste sak, men er jo ikke normalt. Jeg har alvorlige sår på de indre kjønnsleppene pga gnissing av penis, bukse truse, etc.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg har nettopp utført denne operasjonen,-litt problemer etter den, men ett nydelig resultat!!!! Ingen følelse er borte, og jeg kan begynne å gå i hipsters, trange dungeribukser, og ikke minst ha sex både med partner og onanere UTEN å få gnagsår som tar en ukes tid før er borte. Det å plages med og bli lettere svett mellom beina, må dusje oftere, gnissing, at det kommer i klem og ja, alt annet.... er grusomt! Jeg føler jeg har fått ett nytt liv som jeg omså kunne betalt flere hundre tusen for å få denne operasjonen!!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...