Gå til innhold

Pause i karrieren

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste årene har jeg oppnådd det som for noen kan virke som et perfekt liv. Jeg har født barn, kjøpt hus og klatrer på karrierestigen. Nå må jeg ta et valg i forhold til jobb, og sliter med hva jeg skal velge. Jeg elsker virkelig jobben min, og en del av meg vil bare opp og frem. Mer ansvar, mer å lære, mer reising, mer penger til å pusse opp huset osv.

En annen del av meg vil ta en pause, tilbringe mer tid med barna, sette oppussing på vent, mer overskudd i hverdagen.

Det siste føles som det mest riktige, men jeg er redd for at det kan være vanskelig å komme tilbake igjen. Det er ikke snakk om å bli hjemmeværende, men å ta en mindre ansvarsfull (og mindre spennende) stilling og kanskje jobbe deltid. Er det noen som har erfaring fra dette som de kan dele? Hvordan var det å komme tilbake etter å ha fokusert på familie en stund? Var det mulig å gå tilbake til gamle stillinger, eller måtte dere begynne på nytt? Det høres kanskje overfladisk ut, men jeg er redd for å miste den posisjonen jeg har i arbeidslivet om jeg ikke fortsetter å stå på og klatre.

Anonymous poster hash: f1268...d8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umulig å si noe når man ikke vet hvilken bransje det er.

Anonymous poster hash: 85d4f...a0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber innenfor økonomi. Har hatt diverse stillinger fra regnskapsmedarbeider til controller til økonomiansvarlig. Konkret tenker jeg å trappe ned fra økonomiansvarlig til en vanlig regnskapsjobb, for så å gå tilbake til en lederstilling om noen år.

Anonymous poster hash: f1268...d8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...