Gå til innhold

årsstudium psykologi?

Hendi66

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal begynne årsstudium psykologi til høsten, og har noen spørsmål i forbindelse med dette.

Jeg har ikke gått skole på 10 år (bortsett fra forbedring av fag i fjor) så mesteparten av skriveteknikk etc jeg hadde på videregående er lagt i glemmeboka. Da jeg jobber for øyeblikket har jeg ledig tid frem til skolestart for å begynne å lese på psykologien.

Om jeg skal komme meg inn på profesjon trenger jeg minimum A,A,B for å ha en sjanse. Har dere noen tips til meg hvordan å oppnå dette? hva skal jeg begynne med?

dette med "akademisk skriving"..Er det noen jeg burde lære meg før studiet, eller er dette med i årsstudiumet?

Hilsen fremtidig student:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg tok årsstudium i psykologi i Bergen, lærte vi akademisk skriving, men det skader ikke å ha satt seg litt inn i det på forhånd :)

Anonymous poster hash: 42bb8...b88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akademisk skriving er neppe med i studiet, men samskipnaden arrangerer ofte kurs i det så jeg ville absolutt sjekket ut det og meldt meg på. Evt kan du prate med de som jobber i biblioteket på skolen. Noen skoler har også et læringssenter. Ellers finnes det nok en del litteratur om det. Men du skal nok først og fremst skrive eksamensbesvarelser og ikke oppgaver, så pass på å kjøpe bøker med riktig innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...