Gå til innhold

Typisk KG?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sittet å lest litt i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=929214

og i den tråden er det mange som bebreider far for å ha gått i butikken og vært borte fra barnet på tre år, inne i noen minutter. Han er uansvarlig og må skjønne at ting kan skje fort.

Så kom jeg faktisk over denne tråden i dag: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=269097

Der er det en del som faktisk mener det er helt normalt å sende treåringer ut, uten oppsyn annet enn fra et vindu i ny og ne. Fordi at det er så viktig å lære barna å bli selvstendige, så mener mange at det er en helt naturlig ting å gjøre.

Det er litt facinerende hvordan enkelte situasjoner hvor en treåring er alene er helt forkastelig, mens i en annen sammenheng helt greit.

Jeg personlig kunne aldri gått i butikken med treåringen min hjemme. Og jeg slipper henne heller ikke ut alene. Hun får gå ut når hun er påkledd, mens jeg fortsatt kler på meg. Jeg våker ikke over henne som en hauk. Men jeg er ute sammen med henne. Nå som våren har kommet så holder jeg på ute i bedene, mens hun leker og har det gøy. Jeg vet hele tiden hvor hun er, og jeg får med meg om noe skulle skje. Vi bor faktiske et veldig rolig sted, men vi bor bare 10 meter unna veien, og ikke så veldig langt unna en elv. Hun er fortsatt så lita og impulsiv at hun ikke får være alene ute uten oppsyn. Hun har mer enn nok tid til å lære seg å bli selvstendig på.

Selv må jeg si at jeg gruer meg til hun skal bli mer selvstendig. Det er mye jeg kommer til å ha en skikkelig klump i magen med, når hun gjør ting første gang, eller gjør ting som er litt skummelt (for mor hvertfall). Men jeg må jo bare la henne gjøre det for det er en del av utviklingen. Men i mitt hodet så er en treåring for liten til å være ute alene.

Anonymous poster hash: 79b1f...538
Videoannonse
Annonse
Gjest Fotballen
Skrevet

Du skjønner det er helt greit når damene bestemmer det, men når en mann lar en 3 åring være alene er det grusomt og mannen blir en dårlig far og jeg vet ikke hva... TYPISK KG!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner det er helt greit når damene bestemmer det, men når en mann lar en 3 åring være alene er det grusomt og mannen blir en dårlig far og jeg vet ikke hva... TYPISK KG!

Du er slik en kvinnehater.

Anonymous poster hash: e7fbf...3d0

• Liker 2
Gjest Fotballen
Skrevet

Du er slik en kvinnehater.

Anonymous poster hash: e7fbf...3d0

Jeg hater ikke kvinner uansett hvor mye du tror det. Jeg sier bare sannheten av det jeg ser på kg.

AnonymBruker
Skrevet

Er dette egentlig en måte å skryte av at du mener du gjør det perfekt? Typsik KG

Anonymous poster hash: 2f778...75f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser at du har postet siste innlegg i en tråd så gidder jeg bare ikke klikke meg inn, men du er jo overalt og snakker om hvor fæle kvinner er og hvor maktsyke de er osv osv. Herregud, hva er greia? Kan du få hjelp med denne bitterheten din en gang? Skjønner at du er såret, men det får da være måte på..

Du får vel svare meg noe om hvor mye kvinner klager på menn her og da "må" jo du bare gjøre det samme (hvis målet ditt er å være like ille..), og hvordan du bare forteller sannheten og at folk trenger ikke være enige. 😣😣 det bate virker ikke noe greit

Anonymous poster hash: a9ddf...7b2

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mange frekke DRITTFOLK her på barneforumet at det er helt utrolig. Man får jo bare dritt om man spør om noe. Var så mange som var frekke mot meg i februar ang en tråd jeg lagde og jeg er fortsatt lei meg for alle de kommentarene :(

Anonymous poster hash: 31f06...794
Gjest Fotballen
Skrevet (endret)

Når jeg ser at du har postet siste innlegg i en tråd så gidder jeg bare ikke klikke meg inn, men du er jo overalt og snakker om hvor fæle kvinner er og hvor maktsyke de er osv osv. Herregud, hva er greia? Kan du få hjelp med denne bitterheten din en gang? Skjønner at du er såret, men det får da være måte på..

Du får vel svare meg noe om hvor mye kvinner klager på menn her og da "må" jo du bare gjøre det samme (hvis målet ditt er å være like ille..), og hvordan du bare forteller sannheten og at folk trenger ikke være enige. det bate virker ikke noe greit

Anonymous poster hash: a9ddf...7b2

Jeg kommer da med råd til kvinner også. Hadde jeg gjort det hvis jeg hater de? Men hvis du ser det ts har skrevet så ser du at det er typisk kg. Ikke alle kvinner. Så skjerp deg selv. Det jeg skrev nå er ikke så grusomt mot kvinner at det er noe å grine over. Ærligtalt. Såpass må du da tåle. Hvis ikke så IGNORER meg.

Endret av iBiteU;)
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sittet å lest litt i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=929214

og i den tråden er det mange som bebreider far for å ha gått i butikken og vært borte fra barnet på tre år, inne i noen minutter. Han er uansvarlig og må skjønne at ting kan skje fort.

Så kom jeg faktisk over denne tråden i dag: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=269097

Der er det en del som faktisk mener det er helt normalt å sende treåringer ut, uten oppsyn annet enn fra et vindu i ny og ne. Fordi at det er så viktig å lære barna å bli selvstendige, så mener mange at det er en helt naturlig ting å gjøre.

Det er litt facinerende hvordan enkelte situasjoner hvor en treåring er alene er helt forkastelig, mens i en annen sammenheng helt greit.

Den første tråden er fra 2015, den andre er fra 2007. Det har skjedd mye siden den tid innenfor hva som er greit og ikke. Dagens foreldre er så overbeskyttende at det er rett og slett bekymringsverdig. Ikke kan de være hjemme fra skolen alene før foreldrene kommer hjem, ikke kan en 14 åring være en natt alene, ikke kan de gå/ta bussen/sykle til fritidsaktiviteter. Det blir bare verre og verre. I en diskusjon om bilseter så jeg en som skrev på spøk "sønnen min satt i bakovervendt sete til han var 16, da snudde vi og begynte rett på øvelseskjøring". Selv om jeg er veldig for god sikring av barn i bil så syns jeg det var et godt eksempel på dagens overbeskyttende foreldre.

Anonymous poster hash: 861b0...3a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer da med råd til kvinner også. Hadde jeg gjort det hvis jeg hater de? Men hvis du ser det ts har skrevet så ser du at det er typisk kg. Ikke alle kvinner. Så skjerp deg selv. Det jeg skrev nå er ikke så grusomt mot kvinner at det er noe å grine over. Ærligtalt. Såpass må du da tåle. Hvis ikke så IGNORER meg.

Jeg ville tippet du er typen som hadde gitt egne unger juling, hadde sendt egne unger på legevakten, bare for å straffe moren og vise hvis som skjer hvis hun våger å trosse deg.

En sånn person fremstår du som, så bitter fremstår du som.

Anonymous poster hash: 03d9e...94e

Gjest Fotballen
Skrevet

Jeg ville tippet du er typen som hadde gitt egne unger juling, hadde sendt egne unger på legevakten, bare for å straffe moren og vise hvis som skjer hvis hun våger å trosse deg.

En sånn person fremstår du som, så bitter fremstår du som.

Anonymous poster hash: 03d9e...94e

Hvorfor i all verden skulle jeg slått min egen unge for å straffe mora? Er vel mora jeg skulle tatt da. Ikke et uskyldig barn som jeg elsker av hele mitt hjerte.
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig kunne aldri gått i butikken med treåringen min hjemme. Og jeg slipper henne heller ikke ut alene. Hun får gå ut når hun er påkledd, mens jeg fortsatt kler på meg. Jeg våker ikke over henne som en hauk. Men jeg er ute sammen med henne. Nå som våren har kommet så holder jeg på ute i bedene, mens hun leker og har det gøy. Jeg vet hele tiden hvor hun er, og jeg får med meg om noe skulle skje. Vi bor faktiske et veldig rolig sted, men vi bor bare 10 meter unna veien, og ikke så veldig langt unna en elv. Hun er fortsatt så lita og impulsiv at hun ikke får være alene ute uten oppsyn. Hun har mer enn nok tid til å lære seg å bli selvstendig på.

Selv må jeg si at jeg gruer meg til hun skal bli mer selvstendig. Det er mye jeg kommer til å ha en skikkelig klump i magen med, når hun gjør ting første gang, eller gjør ting som er litt skummelt (for mor hvertfall). Men jeg må jo bare la henne gjøre det for det er en del av utviklingen. Men i mitt hodet så er en treåring for liten til å være ute alene.

Her i nabolaget sender foreldre ut barna sine på 3,5 år og oppover. De leker sammen enten i vår hage eller de spørr om de kan gå over i venninnens hage. Alle foreldrene her kjenner hverandre, så vi har kontroll på ungene, vi ser etter hverandres unger når de er i hverandres hager. Har oppsyn fra vindu og åpen verandadør. Men kommer selvsagt på hvor man bor. Da jeg var liten ble vi da alltid sendt ut for å leke i hagen uansett alder, nabounger i bygda også. Jeg er ikke en mor som sitter å gruer meg til barnets milepæler, det blir bare rat for meg, jeg gleder meg sammen med henne til hun får oppleve disse milepælene, det er en del av livet.

Anonymous poster hash: 69a6e...603

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På 80-tallet lekte vi alene ute fra vi var tre. Vi var og er mye mer selvstendige enn dagene hjelpesløse kids.

Anonymous poster hash: e0f30...69b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...