AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Vil starte med å si at han er en omsorgsfull og god pappa, han tar ansvar og er uendelig glad i barnet vårt. Men at han noen ganger er så forbanna lite gjennomtenkt.. Jeg kjenner jeg blir kvalm bare av tanken. Jeg var på besøk hos min bestemor, som er veldig syk for tiden. Vi bor ovenfor butikken, så det er ikke lange stykket, og det tok 1 minutt. Jeg klarer ikke forstå hvordan han kunne levne 3 åringen alene for seg selv i leiligheten?! Hva hvis barnet bestemte seg for å dra etter far?? Sønnen vår kunne blitt påkjørt! Pluss brannfarer eller at han putter noe i halsen og ikke fikk puste!! Det er utrolig mange ting som kunne gått forferdelig galt!! Jeg ble selvfølgelig forbanna da han fortalte meg det, han fikk så øra flagra.. Men han forstod at det ikke var forsvarlig å gjøre det slik og lovet at det aldri skulle skje igjen. Han gråt og var virkelig lei seg, for han skulle bare kjøpe et brød til kveldsmaten. Problemet mitt nå er at jeg har mistet helt tilliten til far. Jeg tror jeg aldri kommer til å la sønnen vår være alene med ham igjen. Og tror ikke den tilliten kommer til å bli bygget opp så fort :/ Tror jeg egentlig bare trengte et sted å lufte det, for dette tør jeg ikke nevne til noen altså! Det er flaut, men mest av alt så er jeg skikkelig redd. Det gikk heldigvis bra. Så det kan jeg prise meg lykkelig over.. Anonymous poster hash: f988e...43b
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Wow... Hønemor. Hønemor?! En 3 åring skal IKKE være alene, et så lite barn tenker ikke konsekvenser! Det følger impulser! Uvitende mannfolk. Anonymous poster hash: f988e...43b 30
Bad Advice Skrevet 15. april 2015 #4 Skrevet 15. april 2015 Det gjorde faren min og, det gikk da helt bra med oss. En gang når meg og broren min var 3 og 4 begynte et lys med dekorasjoner å brenne og stuebordet tok fyr så vi skrudde på kranen og løp frem og tilbake fra kjøkkenet med små vannglass som vi helte på brannen. Når han kom hjem igjen fortalte vi han at vi hadde slukka brannen og det var det. Må slutte å bekymre deg for alt mulig. 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 Populært innlegg #5 Skrevet 15. april 2015 Mistet tilliten pga 1 liten hendelse? Du hadde ikke mye tillit til ham i første omgang regner jeg med. Greit nok at så små barn ikke skal være alene, men det får da være grenser på å overdramatisereAnonymous poster hash: ff871...3bf 56
Piri Formis Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Jeg kunne fint forlatt en fornuftig treåring i fem minutter om butikken lå rett ved siden av. 18
bush babe Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Herlighet, det blir jo som å gå til postkassa, noe jeg gjør hver dag med mine barn alene hjemme... Og om det nå hadde vært en butikk som lå ti minutter unna, og han har fått kjeft og du har sagt hva du mente, så er det jo helt meningsløst av deg og miste all tillit etter en hendelse!! Du sier jo selv at han er en flink og ansvarsfull far, så da må det være rom for en og annen "feil". 11
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 1 minutt å gå ut av boligen, inn i butikken, finne brødet, betale og komme tilbake? Anonymous poster hash: 33c18...4f1 21
Gjest Castielz Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Hønemor?! En 3 åring skal IKKE være alene, et så lite barn tenker ikke konsekvenser! Det følger impulser! Uvitende mannfolk. Anonymous poster hash: f988e...43b Jeg var ofte alene som treåring. Har din "special needs"? er barnet ditt litt mindre begavet? Om ikke, så burde det gå helt fint. Hønemor.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Vi har et bossystem 50 meter unna huset. Kunne ta noen minutter sikkert dit, få kasta alt i rett boss og tilbake. Hadde glatt gjort det med min på 2,5 år inne. Hun er jo oppe i annen etasje og leker alene også, gjerne mens jeg er på vaskerommet uten å høre etter henne. Syntes du overreagerer her. Er nok å si at du ikke likte det og at det ikke skal skje igjen.Anonymous poster hash: 285ba...71b 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Vil starte med å si at han er en omsorgsfull og god pappa, han tar ansvar og er uendelig glad i barnet vårt. Men at han noen ganger er så forbanna lite gjennomtenkt.. Jeg kjenner jeg blir kvalm bare av tanken. Jeg var på besøk hos min bestemor, som er veldig syk for tiden. Vi bor ovenfor butikken, så det er ikke lange stykket, og det tok 1 minutt. Jeg klarer ikke forstå hvordan han kunne levne 3 åringen alene for seg selv i leiligheten?! Hva hvis barnet bestemte seg for å dra etter far?? Sønnen vår kunne blitt påkjørt! Pluss brannfarer eller at han putter noe i halsen og ikke fikk puste!! Det er utrolig mange ting som kunne gått forferdelig galt!! Jeg ble selvfølgelig forbanna da han fortalte meg det, han fikk så øra flagra.. Men han forstod at det ikke var forsvarlig å gjøre det slik og lovet at det aldri skulle skje igjen. Han gråt og var virkelig lei seg, for han skulle bare kjøpe et brød til kveldsmaten. Problemet mitt nå er at jeg har mistet helt tilliten til far. Jeg tror jeg aldri kommer til å la sønnen vår være alene med ham igjen. Og tror ikke den tilliten kommer til å bli bygget opp så fort :/ Tror jeg egentlig bare trengte et sted å lufte det, for dette tør jeg ikke nevne til noen altså! Det er flaut, men mest av alt så er jeg skikkelig redd. Det gikk heldigvis bra. Så det kan jeg prise meg lykkelig over.. Anonymous poster hash: f988e...43b Går du aldri fra barnet ditt i et annet rom i leiligheten? Anonymous poster hash: cf62e...0a1 7
Lillemini Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 Tok denne turen bokstavelig talt bare 1 minutt? I såfall syns jeg det er ok. En 3-åring klarer seg såpass lenge alene, jeg tegner med dere ikke har han under oppsyn 24/7 selv om dere er hjemme heller. Du går vel på do selv om du er alene med han, eller tar du han alltid med deg? Har du han alltid på kjøkkenet når du lager mat? Henger du opp klær mens han leker med noe alene? Sette noe i halsen kan han da også. Skjønner at det føles ekkelt at han forlater huset, men tok det 1 minutt er det lite å stresse over. 1
Vera Vinge Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 Det er noe som skurrer for meg ved å forlate en 3-åring alene hjemme. Men, hvis jeg tenker på min egen 3-åring, er jeg mest opptatt av brann. (I tillegg ville ikke min ha godtatt at vi dro fra ham.) Ikke alle 3-åringer henger i lysekrona så snart de får sjansen. Min gutt leker f.eks. alene i hagen eller kan være litt inne alene når vi er ute. Men for meg ligger forskjellen i at vi er i nærheten i tilfelle brann. For andre 3-åringer er det derimot en del andre ting som kan skje. Så for ts sitt vedkommende, syns jeg det kommer litt an på barnet, hvor alvorlig dette er. Uansett er jeg enig i at det ikke er noe jeg ville gjort. Samtidig er det jo ingen holdbar situasjon at far ikke kan være alene med barnet. Og når han i tillegg gråter og ber om unnskyldning, tenker jeg at ts må komme over dette. Enn så dumt det var. Forhåpentligvis har han lært. 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #14 Skrevet 15. april 2015 Skjønner at det var ubehagelig. Her i familien etterlot en far treåringen i badekaret alene, mens han selv satt i stua og så på TV. Treåringen bestemte seg for å gå opp av karet, skled og slo ut fire fortenner.Anonymous poster hash: aff7d...242 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #15 Skrevet 15. april 2015 Tok denne turen bokstavelig talt bare 1 minutt? I såfall syns jeg det er ok. En 3-åring klarer seg såpass lenge alene, jeg tegner med dere ikke har han under oppsyn 24/7 selv om dere er hjemme heller. Du går vel på do selv om du er alene med han, eller tar du han alltid med deg? Har du han alltid på kjøkkenet når du lager mat? Henger du opp klær mens han leker med noe alene? Sette noe i halsen kan han da også. Skjønner at det føles ekkelt at han forlater huset, men tok det 1 minutt er det lite å stresse over. Bokstavelig talt 1 minutt? Anonymous poster hash: 743f1...ad8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #16 Skrevet 15. april 2015 Bokstavelig talt 1 minutt? Anonymous poster hash: 743f1...ad8 ja? Anonymous poster hash: bb005...3d8 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #17 Skrevet 15. april 2015 Om det tok bare 1 minutt så skjønner jeg ikke helt hvorfor far ikke kunne ta med ungen. Krever ikke akkurat mye av en far å ta med seg barnet sitt i butikken rett over gata. Anonymous poster hash: 67c75...163 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #18 Skrevet 15. april 2015 ja? Anonymous poster hash: bb005...3d8 Ett minutt er vel ett minutt. Bokstavelig eller ikke bokstavelig. Anonymous poster hash: 743f1...ad8 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #19 Skrevet 15. april 2015 Ett minutt er vel ett minutt. Bokstavelig eller ikke bokstavelig. Anonymous poster hash: 743f1...ad8 noen kan da si et minutt og mene et par? Anonymous poster hash: bb005...3d8 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #20 Skrevet 15. april 2015 Forskjellen er jo at man er i nærheten HVIS noe skulle oppstå, når man er på vaskerommet eller på do. Og sjangsene for at det blir kø for eksempel på doen her hjemme, er minimal.. Personlig mener jeg det ikke er mulig at det tok bare 1 minutt på butikken.. Vår 3 åring kan feks ikke slå inn nødnumre på tlfn. Han kan også plutselig finne på å klatre på kjøkkenbenken og skal hjelpe til med å skjære opp en frukt. Har opplevd det en gang, og det kunne endt veldig dårlig!! Anonymous poster hash: f988e...43b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå