AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #1 Del Skrevet 19. april 2015 - Jeg og samboer skal flytte og trenger ny jobb. Jeg har allerede søkt på to stillinger jeg har mulighet til å få, og flere skal søkes på. - Om jeg blir innkalt til intervju eller samtale må vi finne en måte å dra ned (sørover i landet, med fly), sånn at vi kanskje kan dra på flere intervjuer, mens vi er der. Ellers er det lite vits å bruke masse penger på flybilletter, og flere timer av dagen vår til å dra ned dit, når sjansen for å få en stilling er liten. - Jeg har lest at om man sier opp, vil ikke oppsigelsestiden starte før den 1. i måneden etter oppsigelsen er levert inn. Så om jeg leverer oppsigelsen min 15. april, starter oppsigelsestiden 1. mai. Den skal vare en måned for min del. - Jeg jobber som vikar og bestemmer selv når jeg vil jobbe, fra uke til uke. Spørsmål: 1. Bør jeg satse på at jeg får meg jobb i løpet av sommeren/tidlig høst og bare si opp nå, sånn at jeg er ferdig å jobbe etter mai? Hvis ikke må jeg jobbe utover juni. (I juli er det ikke jobb; da er det felles ferie). 2. Er det kanskje bedre å være på plassen vi skal flytte til når vi søker etter jobb, i og med at det blir lettere å dra på intervju om vi blir innkalt? Vi har familie der, og dermed hus å bo i. Vi kunne jo dratt i løpet av juni og vært der to-tre uker hvis jeg sier opp snart. 3. Hvis jeg nå blir innkalt til intervju, la oss si i mai. Har jeg da lov, selv som vikar, å ta meg fri for å reise? Jeg har jo lov til det nå, i og med at jeg tar meg fri som jeg vil. Men tror dere dette vil gjelde i løpet av oppsigelsestiden min? Jeg finner ikke kontrakten min, så... Anonymous poster hash: ab4ae...69e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #2 Del Skrevet 19. april 2015 3. Hvis jeg nå blir innkalt til intervju, la oss si i mai. Har jeg da lov, selv som vikar, å ta meg fri for å reise? Jeg har jo lov til det nå, i og med at jeg tar meg fri som jeg vil. Men tror dere dette vil gjelde i løpet av oppsigelsestiden min? Jeg finner ikke kontrakten min, så... Anonymous poster hash: ab4ae...69e Vilkårene du ble ansatt under gjelder også for oppsigelsestiden, så det er ingenting i veien for at du gjør som du gjør nå. Resten av spørsmålene må du nesten finne ut av selv. Ingen på KG kan vite når du burde slutte i jobben din. Jeg ville nok jobbet ut juni (jeg antar at du jobber i barnehage/SFO), men om du mener du vil være på plass på det nye stedet i juni bør du si opp så du kun jobber ut mai. Anonymous poster hash: 28709...2a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå