Gå til innhold

Noen som har vært i Dublin?

Catlin

Anbefalte innlegg

Vi skal til Dublin og jeg vet lite om hva som er verd å bruke tid på der. Så er det noen som har råd om severdigheter, shopping etc. Hører snakk om at det er der Guinness har bryggeriet sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mollymalone

Ja, var der for et par år siden. Det er en skikkelig kul by, med gode muligheter for shopping. Prisnivået er ikke så ulikt vårt, men det er til gjengjeld endel ting der som ikke "alle" har her hjemme.

Guiness-bryggeriet er verdt er besøk, på inngangsbilletten er det med et glass som serveres i "skybar" (tror jeg den het), og der oppe har du fin utsikt over byen. Ellers er det er par gode museer (som jeg ikke husker navnet på) som er verdt å få med seg.

Og absolutt barer/puber/restauranter, spes. rundt Temple Bar.

God tur!

Molly M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 4 dager i Dublin forrige uke. Skulle gjerne vært der lenger.

Vi besøkte det nasjonale voksmuseet. :P En guidet rundttur i Dublin Castle. :P Og gikk en tur i St Patrick garden som bare er helt nydelig. :P Shopping i handlegaten Crafton Street. :P

Mye flott å oppleve i Dublin. Temple bar med koselige puber, musikk på torget og mange andre kulturelle innslag.

Irene er bare kjempehyggelige.

Ha en kjempefin tur. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min bor der. Jeg har besøkt han der to ganger, begge gangene har vært helt topp! Elsker den byen, og jeg syns også irene er utrolig trivelige!!! Shoppingmulighetene er veldig bra, og bare det å vandre rundt og kikke på bygninger er stort. Ta en tur innom Trinity College (eller er det universitet forresten?) Som å være i en film. Banken rett ovenfor er faktisk også verdt en liten titt.

Elven Liffey deler byen i to, og sørsiden er den "fineste". Man merker godt forskjellen. Selv føler jeg meg ikke helt trygg hvis jeg er på nordsiden alene etter kl 18 når butikkene stenger...og de beste stedene samt hele Temple Bar området er på sørsiden. Vi var på to pub'er/nattklubber sist jeg var der, men jeg husker ikke navnene.... Den ene lå rett ved elven og var en tidligere bank. (kjempehøyt under taket og flotte utsmykninger i taket)

Den andre ligger i en parallellgate til Grafton Street, og interiøret gikk i mahogney kombinert med hvite statuer, fløyelsgardiner og grønne planter. Litt sånn kolonistil. Utrolig stilig, men ikke stivt. Var på en restaurant ved siden av, hvor jeg spiste den beste fiskeretten jeg noengang har hatt.

Men i Dublin får man det bra uansett hvor man går tror jeg. Vi var også på et par super-irske steder hvor de spiller og synger irske folkeviser. Stemning til tusen. Dere burde også spise middag på en av de brune pubene. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...