Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke så lett å se kanskje, men har brukt gull og sølv her.

(Burde ha lagt inn som link, men vet ikke hvordan jeg gjør det.) :unsure:

znlwsFw.jpg

Så flink du er! Så flink er ikke jeg :-p Eier ikke fantasi xD

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er! Så flink er ikke jeg :-p Eier ikke fantasi xD

Tusen takk snille Brimi, :takke: men jeg tror du er like "flink" jeg, det er bare om å gjøre å ha mange farger å velge mellom. :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk snille Brimi, :takke: men jeg tror du er like "flink" jeg, det er bare om å gjøre å ha mange farger å velge mellom. :jepp:

Jeg pleier å si at jeg er flink til å være meg :-p Ja, tror nok jeg trenger flere farger og flere nyanser av hver farge :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Jeg er også blitt sulten på flere nyanser - jeg har 12 tusjer og 20 blyanter og kjenner jeg faktisk MANGLER muligheter :ler: Var så dum å google etter farger, og de har de sinnsykt fine settende med 120 farger! Riktignok til en vanvittig pris, men oooh - lekkert! *notere på ønskelisten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn finner jeg denne tråden merkelig avslappede.

Bare et spørsmål: Er det noen av dere som er inne i ASMR (Autonomous sensory meridian response)? Google it, det er ikke noe skummelt. Jeg har "det" selv, og jeg lurer på om det er en korrelasjon mellom dette (det dere snakker om i tråden) og ASMR.

+ Jeg skulle hatt litt kjeft for å ikke gidde å bli ferdig med det store puslespillet mitt også. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Oj - det var spennende! Så rart å lese om noe sånt i en "saklig" sammenheng... jeg skal ikke påstå jeg forstår det fullt ut, men jeg kan si såpass at jeg opplever nesten fysisk og veldig helhetlig... hva skal vi si, velvære? knyttet til en del handlinger som "rydder", gjør mening av noe, systematiserer, faller på plass - jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg sanser alt veldig.

Kvier meg for å bruke ordet sanselig eller sensuell, da mange mennesker assosierer det med noe seksuelt, men det er på et helt grunnleggende nivå av velvære. A good sense of being, på et vis.

Ikke hørt om dette før - kult å lese om, Lutetium! :blomst:

(Sant å si så kjenner jeg folk som ikke opplever verden slik, og jeg kjenner jeg kanskje synes litt synd på dem :sjenert:)

Endret av Miss O'Hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj - det var spennende! Så rart å lese om noe sånt i en "saklig" sammenheng... jeg skal ikke påstå jeg forstår det fullt ut, men jeg kan si såpass at jeg opplever nesten fysisk og veldig helhetlig... hva skal vi si, velvære? knyttet til en del handlinger som "rydder", gjør mening av noe, systematiserer, faller på plass - jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg sanser alt veldig.

Kvier meg for å bruke ordet sanselig eller sensuell, da mange mennesker assosierer det med noe seksuelt, men det er på et helt grunnleggende nivå av velvære. A good sense of being, på et vis.

Ikke hørt om dette før - kult å lese om, Lutetium! :blomst:

(Sant å si så kjenner jeg folk som ikke opplever verden slik, og jeg kjenner jeg kanskje synes litt synd på dem :sjenert:)

Kjenner meg litt igjen i denne. Vet ikke helt om det er ASMR, men jeg får i alle fall en slagt tilfredshet av handlinger som "rydder", som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Bruker dere tusj og blyanter om hverandre?

Jeg for min del har begynt å gjøre det nå ja.

Jeg var veldig "farge-purist" i starten, brukte enten-eller, men noen av de større mønstrene med mye veldig små detaljer krevde mer presisjon og intensitet i fargen, og det holdt ikke å spisse blyanten veldig spiss - det krevde at jeg bare kunne plassere en lett prikk der med tusj og få tilstrekkelig med farge.

Med blyant kreves det ofte mange lag eller hardere grep for å få intensitet i fargen. På den siste jeg tegnet, type veldig sammensatt tegning, var det ordentlig gøy å se effekten av for eksempel tusj-blå som omkranset blyant-blå i mønsteret, det ga mange flere muligheter til å markere en ting og la en anen være mer i bakgrunnen osv :) spesielt morsomt hvis en har nok forskjellige nyanser i tusjer og blyanter til at fargene kan "følge hverandre", på et vis - det har ikke jeg ennå, men jeg elter etter fargesett som ikke koster skjorta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Fikk endelig kjøpt meg en bok og blyanter! Var på Staples og de hadde bare en bok, Mandala :) Storkoser meg! Jeg sliter med alt mulig stress og det var så behagelig å bare konsentrere meg om det her. Har andre bilder av det dere har fargelagt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: Så koselig at denne tråden lever.

Jeg skulle også ønske, akkurat som Enhjørning, at noen fler kan legge ut bilder.

Det er så artig å se hvor forskjellig vi "løser" fargeleggingen på bildene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke PC så jeg får det nok ikke til å legge ut bilde. Ikke at jeg tror jeg hadde turt uansett :-p Er passe fornøyd med 1 av 4 bilder jeg har fargelagt :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket å tegne og fargelegge da jeg var mindre. Dette høres, og ser fantastisk ut :) Skal definitivt investere i en bok og noe å tegne med etter eksamen. Har mest lyst til å gjøre det nå, men da blir det ikke mye lesing gitt....

Har kikket på disse bøkene i bokhandel, men det er så mange. Er det noen som kan komme med noen tips? Hvilken dere liker/ikke liker, og hvorfor? Leser også at noen tusjer smitter gjennom arket, tips til noen som ikke gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsket å tegne og fargelegge da jeg var mindre. Dette høres, og ser fantastisk ut :) Skal definitivt investere i en bok og noe å tegne med etter eksamen. Har mest lyst til å gjøre det nå, men da blir det ikke mye lesing gitt....

Har kikket på disse bøkene i bokhandel, men det er så mange. Er det noen som kan komme med noen tips? Hvilken dere liker/ikke liker, og hvorfor? Leser også at noen tusjer smitter gjennom arket, tips til noen som ikke gjør det?

jeg har Den hemmelige hagen og den er fin, men jeg har lyst til å kjøpe Den magiske skogen også. har kjøpt noen billige tusjer fra Søstrene Grene og og noen tynnere fibertusjer av ukjent merke som jeg ikke husker. ingen av de går gjennom arket i hvertfall :-) foretrekker tusj fremfor fargeblyanter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dere forstår at jeg er litt over normalt hektet på denne fargeleggingen. :ler:

Tenkte jeg skulle foreslå tusjer jeg bruker som ikke slår gjennom arket.

  • Faber-Castell
  • Stabiks 0.4
  • Staedtler 0.3
  • Stabiks Neon
  • Hobbymarker Metallica
  • Twinklette Glitterpenner
  • Begreen gull/sølv
  • Uni-ball gull/sølv

(Kjøkkenbordet mitt ser ut som en fargeleggingsbutikk) :P

Bilde:

R2ZWaEM.jpg

Endret av Aldrisur
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen tegninger jeg fant på insta av den samme ugla. Moro å se hvirdan forskjellige mennesker gjør det :)

post-24549-0-69706400-1432230744_thumb.j

post-24549-0-03120700-1432230754_thumb.j

post-24549-0-52066600-1432230769_thumb.j

post-24549-0-71354000-1432230780_thumb.j

post-24549-0-63940100-1432230791_thumb.j

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er faktisk passe fornøyd med denne:-p Sikkert fordi det ikke "må" være så mye grønt :-p

Endret av Brimi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk passe fornøyd med denne:-p Sikkert fordi det ikke "må" være så mye grønt :-p

Ååå, den var nydelig Brimi! Så masse smådetaljer du har fått med deg. Sart og fin fargelegging synes jeg.

Og du sa at du ikke var så god på dette her? Tullejente! :fnise:

Forresten, hvilken bok er det du fargelegger i? Har ikke sett den tegningen der før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dritlei av å farge med grønt hele tiden! Har en slags sperre som gjør at jeg ikke "klarer" å farge blad i en annen farge, haha!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...