Gå til innhold

Fargelegging for voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har den hemmelige hagen, har brukt både billige fargeblyanter og akvarellmaling sålangt. Jeg har også funnet noen av sidene på nettet og bruker dem til å fargelegge digitalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker å bruke tusjer, synes fargene blir penest da. Kjøper på bokbutikker, matbutikk eller type europris butikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den hemmelige hagen, har brukt både billige fargeblyanter og akvarellmaling sålangt. Jeg har også funnet noen av sidene på nettet og bruker dem til å fargelegge digitalt.

Hvordan fargelegger man digitalt? Photoshop?

Anonymous poster hash: 08c0b...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fargelegger man digitalt? Photoshop?

Anonymous poster hash: 08c0b...b60

Ja, jeg bruker photoshop, jeg har en tablet jeg bruker ( :rodmer: ) Det går ann å bruke hvilket som helst digitalt bildebehndlingsverktøy, Gimp osv. Hvem man bruker er kun personlig preferanse :) Men det lønner seg å ha en tablet (altså ikke et nettbrett, men et digitalt tegnebrett), for om man skal bruke mus blir det ganske klønete og vanskelig. Men for all del, det finnes digitale illustratører som jobber kun med mus også! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den hemmelige hagen, men begge type tusj jeg har går gjennom :( går ikke gelpenner gjennom?

Anonymous poster hash: a4714...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten en av tusjene det linkes til, men den går gjennom...!

Anonymous poster hash: a4714...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker fineliner triplus fra Staedtler: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51u45ng1QTL._SY355_.jpg

PS: Det er en relativ populær trend for tiden og på ARKs bestselgerliste ti på topp er hele fire slike bøker med.

Denne går gjennom den hemmelige hagen

Anonymous poster hash: a4714...84e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke lov av foreldrene mine å fargelegge ferdigtegnede bilder når jeg var liten. :grine:

De mente det ville ødelegge frihåndtegningen min. :fy_fy:

Nå er jeg voksen og bestmmer selv, og nå koser jeg meg glugg i hjæl med disse fargeleggingsbøkene.

Jeg kombinerer Faber-penner (dyre, men fantastisk gode) + Staedtler tusjer og Caran d'ache fargeblyanter. :)

0spxFkR.jpg

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat bestilt meg noen fargeleggingsbøker for voksne, men har ikke kjøpt noe å fargelegge med ennå. Kan jeg få konkrete tips med linker til hva dere andre bruker? :)

Anonymous poster hash: 08c0b...b60

Denne tråden inspirerte meg til å begynne med det selv :) Jeg bruker bare staedtler 10 triplus fineliner jeg :)

Anonymous poster hash: 63906...9da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lastet ned flere tegninger fra nettet og synes det er moro. Til forskjell fra frihåndstegning, så trenger man ikke tenke eller bekymre seg over hva man skal tegne, eller at man er flink nok(slik jeg ofte gjør). For en som har mye rart oppi hodet, og litt dårlig kons, er det deilig og sitte å pusle sånn. Tror vi har mistet noe fra barndommen gjennom voksenlivet som man kan finne frem igjen.

Ikke minst er det jo genialt hvis man har barn, bare å sette seg ned med de, også gjør man noe sammen. Ikke bare sitte å se på at ungene tegner. Det må jo være supert!

Tror jeg skal få kjøpt meg noen av de tegnebøkene etterhvert. Det er jo rene terapien. :laugh:

Når det gjelder tegneutstyr, så er det jo bare å slå seg løs med det en finner. Må ikke være kunstutstur heller. Jeg bruker noen gamle Derwent fargeblyanter jeg hadde liggende, og barnetusjer kjøpt på matbutikken.

Knock yourself out, og ikke tenk på prestasjon. Det er litt av poenget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må kjøpe meg en sånn farveleggingsbok! :D

Hmm, ser det er ganske mange å velge mellom, hvilken skal man velge?

Endret av Safira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips om man ikke vil kjøpe masse bøker, så kan man søke på "colouring for adults" på google, da får man opp mange bilder man evnt kan skrive ut og fargelegge :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips om man ikke vil kjøpe masse bøker, så kan man søke på "colouring for adults" på google, da får man opp mange bilder man evnt kan skrive ut og fargelegge :)

Da bør man kjøpe tykkere papir enn tynt kopipapir å skrive ut på. Og da går kanskje vinninga opp i spinninga?

Anonymous poster hash: 08c0b...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et annet tips er å kjøpe bækene på nett. På adlibris har de noen billigere utgaver på svensk og engelsk. Muligens enda billigere å kjøpe fra engelske butiker :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hemmelige Hagen kostet 129kr og det er jo ikke akkurat en formue. Du skal få de veldig billig fra England hvis ikke portoen skal gjøre at det blir dyrere.

Anonymous poster hash: 04fdb...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bookdepository har noen litt rimeligere utgaver, derfra er det gratis frakt. Eller så får du noen varianter ned i 50-70kr fra adlibris (gratis frakt som student i alle fall). 130kr er kanskje ikke en formue, men folk begynte jo å snakke om å printe ut selv. Er bare et tips :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da bør man kjøpe tykkere papir enn tynt kopipapir å skrive ut på. Og da går kanskje vinninga opp i spinninga?

Anonymous poster hash: 08c0b...b60

Jo det er nå så. Burde kanskje skrevet at det ikke akkurat var økonomien jeg tenkte på når jeg foreslo å skrive ut selv, men da får man et litt mer variert utvalg i mønstre, og kan plukke ut akkurat de man vil ha.

Var altså bare et tips, som jeg selv fikk fra ei som driver med slikt :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en malebok og 10 tusjer på Tgr. Betalte ca 50kr.

Endret av Lady Lovelylocks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips om man ikke vil kjøpe masse bøker, så kan man søke på "colouring for adults" på google, da får man opp mange bilder man evnt kan skrive ut og fargelegge :)

Pinterest har og noen boards hvis man søker. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...