Gå til innhold

Fargelegging for voksne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så flinke dere er! :) blir inspirert!

Skrevet

Jeg tok meg en pause for en ukes tid siden, for jeg fikk så vondt i pekefingeren. Jeg har sånne standardblyanter med kanter, og jeg har en tendens til å snu blyanten så jeg får en kant i stedet for en flatside midt på fingertuppen.

En ukes pause, og jeg er fremdeles litt øm/følelsesløs i tuppen! Jeg har bestilt runde blyanter, og håper det blir bedre da. Skal droppe fargeleggingen frem til jeg får de i posten. ;)

Skrevet

Så flinke dere er! :-D

Skrevet

Jeane, på bokhandleren får du sånne gummigrep til blyanten, det gjør de mye bedre å holde! Jeg får ikke krampe lenger nå som jeg bruker de :)

• Liker 2
Skrevet

Det skal jeg teste ut! Takk for tipset!

Skrevet

Noen som har link til gode og billige blyanter på ebay? :-)

Jeg har mistet mye av motivasjonen til å fargelegge nå, for jeg har bare 24 fargeblyanter fra Nille som absolutt ikke er noe gode å fargelegge med! De er for harde,så det er umulig å få til noe særlig sterke farger. Vondt i fingrene får jeg av de også.

Gjest pærecider
Skrevet

Noen som har link til gode og billige blyanter på ebay? :-)

Jeg har mistet mye av motivasjonen til å fargelegge nå, for jeg har bare 24 fargeblyanter fra Nille som absolutt ikke er noe gode å fargelegge med! De er for harde,så det er umulig å få til noe særlig sterke farger. Vondt i fingrene får jeg av de også.

Staedtler Noris Club er fine, rimelige fargeblyanter. Staedtler har generelt mye bra og rimelig, samme med Faber Castell. Lyra sine er også ganske myke, de er vel på den lavere siden av prissegmentet. Derwent watercolour, coloursoft og inktense er også myke. De fåes i 12- 24-48-72-pakninger, og de mindre pakkene er rimelige, de finner du på clas ohlson, og de er såpass myke at du kan blande dem uten særlig anstrengelser. Prismacolor premier er også veldig gode. Regner med at du finner dem på ebay. :)

Tips for dem som ser etter mykere fargeblyanter, sjekk hva de er laget av. Voksbaserte fargeblyanter er som regel hardere enn vannbaserte fargeblyanter. Oljebaserte fargeblyanter er også ganske enkle, og de dekker papirer lett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er blitt helt hekta på sånne "stained glass"-fargebøker, med litt gjennomskinnelige ark. Veldig behagelige å fargelegge i, og så blir det så fiiiint. :hjerter: Jeg har blant annet et par ulike typer med Art Noveau-motiver, som jeg synes er helt nydelige.

De Staedtler-tusjene som ofte pushes sammen med "Den Hemmelige Hagen" er kjempefine til disse bøkene (jeg likte dem ikke i DHH, synes de trakk så lett gjennom papiret), så jeg måtte bestille et sett med 30, siden 10 ble alt for snaut. :P I tillegg bruker jeg et Koh-i-Noor-sett med 72 farger.

Veldig morsomt - anbefales!

Anonymous poster hash: a52a2...bd3
  • Liker 2
Skrevet

Så akkurat at Outland postet et bilde på instagram av noen fantasy-inspirerte fargebøker de har tatt inn, virket spennende!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er blitt helt hekta på sånne "stained glass"-fargebøker, med litt gjennomskinnelige ark. Veldig behagelige å fargelegge i, og så blir det så fiiiint. :hjerter: Jeg har blant annet et par ulike typer med Art Noveau-motiver, som jeg synes er helt nydelige.

De Staedtler-tusjene som ofte pushes sammen med "Den Hemmelige Hagen" er kjempefine til disse bøkene (jeg likte dem ikke i DHH, synes de trakk så lett gjennom papiret), så jeg måtte bestille et sett med 30, siden 10 ble alt for snaut. :P I tillegg bruker jeg et Koh-i-Noor-sett med 72 farger.

Veldig morsomt - anbefales!

Anonymous poster hash: a52a2...bd3

Oi, dette hørtes spennende ut! Regner med at det fungerer fint med blyanter også?

Åh, jeg hadde jo tenkt til å bare holde meg til Den hemmelige hagen, og heller farge alle sidene i den ... Tror jeg må revurdere den ideen.

Gjest pærecider
Skrevet

Jeg er blitt helt hekta på sånne "stained glass"-fargebøker, med litt gjennomskinnelige ark. Veldig behagelige å fargelegge i, og så blir det så fiiiint. :hjerter: Jeg har blant annet et par ulike typer med Art Noveau-motiver, som jeg synes er helt nydelige. De Staedtler-tusjene som ofte pushes sammen med "Den Hemmelige Hagen" er kjempefine til disse bøkene (jeg likte dem ikke i DHH, synes de trakk så lett gjennom papiret), så jeg måtte bestille et sett med 30, siden 10 ble alt for snaut. :P I tillegg bruker jeg et Koh-i-Noor-sett med 72 farger. Veldig morsomt - anbefales!  Anonymous poster hash: a52a2...bd3

Oj, har sett flere av disse stained glass bøkene på amazon, men ikke bestilt noen av dem. Har du mulighet til å ta bilde og legge ut, så vi kan se åssen de papirene ser ut, med og uten farge?

Skrevet

Prøver å jobbe meg bort fra "alle blader må være grønne"-tankegangen. Litt vanskelig å få frem fargene på bildet, men ...

(Skal slutte å spamme ned tråden ...)

post-26375-0-25626400-1434554027_thumb.j

• Liker 22
Gjest pærecider
Skrevet (endret)

Prøver å jobbe meg bort fra "alle blader må være grønne"-tankegangen. Litt vanskelig å få frem fargene på bildet, men ...

attachicon.gif2015-06-17 17.10.53.jpg

Ooh! Det var stilig!!!!

For all del, spam gjerne ned tråden. Slik spam liker vi!

Endret av pærecider
Skrevet

2015-06-17 17.10.53.jpg

Vær så snill IKKE slutt å spam :-D Kjempe flink ^^

• Liker 3
Gjest Tekola
Skrevet

Neeei, ikke slutt :strix:

Jeg måtte bestille Mucha-bok til ei god venninne som fortjener en liten overraskelse, takk for tipset :nigo:

Skrevet (endret)

Litt annerledes, men gøy...

Men... bildet mitt kom ikke med.

:klo:

Endret av MarianneE
Skrevet

Litt annerledes, men gøy...

Men... bildet mitt kom ikke med.

:klo:

Veldig minimalistisk :lol:

• Liker 3
Skrevet

Så akkurat at Outland postet et bilde på instagram av noen fantasy-inspirerte fargebøker de har tatt inn, virket spennende!

Jeg var innom der idag faktisk og så på de! Veldig kule, det er liksom en lang side man bretter ut!

Se hva jeg fikk i posten idag! Gjett om jeg skal kose meg! Var også innom Norli og plukket opp løsvekt fargeblyanter, noen av de var på supersalg så da ble det 11 blyanter til 120 kr! :nigo:

post-33738-0-57171000-1434575181_thumb.j

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Nilma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...